X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החשב הכללי: הוצאות השכר בתקציב המדינה הלכו ותפחו ללא פיקוח ובקרה הולמים במשך שנים; הסך הכולל של הוצאות השכר והנלוות לשכר בתקציב מסתכם בכ-60 מיליארדי ש"ח המשולמים לכ-300,000 עובדים וגמלאים
▪  ▪  ▪

החשב הכללי, ד"ר ירון זליכה, הורה לחשבים במשרדי הממשלה להיערך ליישומו של מבצע ביקורת עומק חסר תקדים בהיקפו בתחום השכר ונלוות שכר.
במהלך החודש הקרוב יחלו החשבים, סגניהם ומנהלי יחידות השכר במשרדי הממשלה, בסדרת הדרכות שתפקידן הכנת החשבים למבצע ביקורת עומק ראשון מסוגו, של כלל מרכיבי השכר והנלוות לשכר עד לרמת התלוש הבודד.
במבצע יעשה שימוש בסימולאטורים ובמערכות השכר הייחודיות שפותחו באגף החשב הכללי אשר יאפשרו לחשבים לנתח מאפיינים שונים, מרמת המאקרו עד לכדי ניתוח רמת תוספת בודדת בתלוש.
הנחיה זו מהווה צעד נוסף במהלך כולל אותו מוביל בשנה האחרונה החשב הכללי שמטרתו הגברת היעילות והחיסכון בהוצאה הממשלתית ואימוץ נורמות עסקיות מקובלות בעבודת הממשלה.
יצוין, כי ברבות השנים הלכו ותפחו הוצאות השכר והנלוות לשכר בתקציב המדינה ללא פיקוח ובקרה הולמים. כיום, הסך הכולל של הוצאות השכר והנלוות לשכר בתקציב מסתכם בסכום עתק של כ-60 מיליארדי ש"ח המשולמים לכ-300,000 עובדים וגמלאים.
על-פי התוכנית יחל המבצע בעריכת תכנית ביקורת עומק שתבנה לכל משרד ומשרד על פי המאפיינים הייחודיים לו, הממצאים יועברו ליחידת הביקורת של החשב הכללי ולמטה השכר בחשב הכללי אשר ינתחו את הממצאים וינחו את החשב על המשך הביקורת והשלמתה. משך המבצע מתוכנן לתקופה של שלושה חודשים החל מחודש יולי הקרוב.
סגן החשב הכללי, אילן לוין, המופקד על תחום השכר וכוח האדם והאחראי על ניהול המבצע הדגיש, כי מבצע ביקורת העומק הוא רק חלק משרשרת תהליכים שנועדו להגביר את הבקרה והאכיפה על תקציבי השכר וכוח האדם במשרדי הממשלה. במהלך השנה האחרונה הוציא אגף החשב הכללי הנחיות בתחום השכר וכוח האדם שהובילו לחיסכון של מאות מיליוני ש"ח, בשנת 2004 בלבד, ומאות מיליונים נוספים שייחסכו בתקציבי השנים הבאות והצפי הוא שכתוצאה מהמבצע ייחסכו מאות מיליוני ש"ח נוספים.
יצוין, כי מבצע הביקורת הוא השלב הלפני אחרון בתוכנית רב שלבית מקיפה שיזם החשכ"ל מאז ראשית שנת 2004 שנועדה להגביר את הפיקוח והבקרה על תקציבי השכר והנלוות לשכר. בשלב הראשון שיושם בינואר 2004, הוחלט כי שינויים בשכר ובנלוות לשכר יהיו חייבים אישור חשב, על-מנת לוודא כי החריגות התקציביות שאפיינו סעיפים אלו בעבר לא יישנו.
בשלב השני, יושמה סדרה של פעולות ובהן הפחתת תעריפי אש"ל, הקטנת הוצאות הממשלה על סלולאר וזימוניות, הפסקת תשלומי הטבות ללא זקיפת מס כמחויב בחוק, הפסקת תשלומי הטבות בניגוד לכללים, ביצוע הצלבות למניעת כפל גמלאות ותשלומים ועוד.
בתום המבצע ייושם השלב האחרון בתכנית הרב שלבית ובמסגרתו ביצוע ביקורות שוטפות מדי שנה על-ידי החשבים, על-פי נהלי ביקורת שיופנו על בסיס הלקחים שיופקו מהמבצע.

תאריך:  14/06/2005   |   עודכן:  14/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת ספורט 5
הישג מצוין לשייט הישראלי    השיוטים ביום האחרון של אליפות אירופה בוטלו ושני הצמדים הישראלים, אודי גל וגידי קליגר וורד בוסקילה וניקה קורנצקי, זכו במדליות כסף    כל הארבעה צפויים להיכנס לסגל היהלום
ברוך לוי
הסקירה המאקרו שבועית של בית ההשקעות קובעת, כי למרות עליות המחירים בשוק האג"ח, אי אפשר לדבר על עיוות במחירים    בנסיבות הנוכחיות רמת התשואות של היום מוצדקת
מירב לוי
היקף העסקה כ-2.5 מיליון ש"ח    במכביה צפויים להשתתף כ-6,000 ספורטאים ו-20,000 אורחים    הוקם מרכז בקרה ושליטה על מערך ההיסעים ותנועת הספורטאים
ברוך לוי
בעקבות המיזוג תחזיק Data JCE ב-85% ממניות החברה הממוזגת שתפעל תחת השם Data JCE
ברוך לוי
נשיא התאחדות התעשיינים: אם תענה ישראל לדרישת ארה"ב לפיקוח, ייפגע באופן משמעותי הייצוא הבטחוני של ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il