X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הויאגרה נוסתה כטיפול למצב של יתר לחץ דם ריאתי בשל העובדה שהיא מרגיעה את השרירים החלקים של כלי הדם ומאפשרת להם להתרחב כדי לאפשר זרימת דם גדולה יותר
▪  ▪  ▪

גלולת הויאגרה תשמש אולי כחבל הצלה לילדים הסובלים ממצב נדיר וקטלני של הריאות, כך דיווחו חוקרים קנדיים אתמול (יום ג', 14.6.05).
ילדים הסובלים מיתר לחץ דם ריאתי בדרך כלל מתים בתוך שנה ממועד האבחון במידה והמצב לא מטופל ביעילות. כיום, קיימות תרופות היכולות להאריך את חייהם אך הן בעלות יתרונות מוגבלים.
14 נערים ונערות בגילאים 5 עד 18 עדיין נשארו בחיים לאחר שהחלו טיפול בגלולה לבעיות אין אונות, כך דווח בגיליון חודש יוני של "מחזור הדם". הויאגרה נמצאה גם קלה יותר לשימוש מהטיפולים האחרים הקיימים מאחר והיא גרמה לתופעות לוואי מועטות בלבד.
החוקרים, מהמחלקה ליתר לחץ דם ריאתי של ילדים בבית החולים לילדים בטורונטו, דיווחו כי חמישה מהילדים מתו במהלך השנה השניה של הטיפול, אך עד כה, כל תשעת הילדים האחרים חיים וחשים בטוב.
עדיין מוקדם מדי לומר בוודאות איזה תפקיד תשחק הויאגרה בטיפולים במחלות ריאה מאחר ומספר הילדים במחקר היה קטן והניסוי לא כלל קבוצת ביקורת - דרישה סטנדרטית בקביעת יעילותו של כל טיפול.
יתר לחץ דם ריאתי, מצב שיכול לעבור בתורשה, נגרם על-ידי מום מולד בלב או מחלה כרונית של הלב או הריאות. לחץ הדם בעורקי הריאה עולה, גורם להיצרות נוסםפת של כלי הדם, המעלים את לחץ הדם עוד יותר. התוצאה היא עייפות, סחרחורות קוצר נשימה ולבסוף אי ספיקת לב.
הויאגרה נוסתה כטיפול למצב בשל העובדה שהיא מרגיעה את השרירים החלקים של כלי הדם ומאפשרת להם להתרחב כדי לאפשר זרימת דם גדולה יותר.
בנוסף לכך שהטיפול האריך את חייהם של הילדים, הויאגרה העניקה לילדים איכות חיים טובה יותר. במבחן סטנדרטי של ביצועים פיסיים, נמדד מרחק ההליכה הממוצע במשך שש דקות - הילדים שטופלו בתרופה הראו עלייה ממוצעת של 150 מטר. ההתנגדות בעורקי הריאה ירדה גם היא בכ-20% כך שהילדים נשמו בקלות רבה יותר.

תאריך:  15/06/2005   |   עודכן:  15/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
"יש לאזן בין זכויות העובדים לבין ביצוע החלטות הממשלה", דברי יובל רכלבסקי, הממונה על השכר באוצר    רכלבסקי אמר עוד, כי תהליך הפרטת הנמלים יתבצע באופן הדרגתי תוך 5-15 שנה וכי יש להניח שהדבר ייעשה באמצעות הנפקת הנמלים בבורסה
גלית יצחק
מעבודת מחקר שערכו 6 רופאי שיניים עולה, כי רוב רופאי השיניים יסרבו לטפל בנשאי איידס    הסירוב לטפל נובע מחוסר ניסיון וידע מקצועי, הנוגד את כללי האתיקה הרפואית    ד"ר גדעון הירש: "הוועד למלחמה באיידס מטפל מזה שנים רבות בתלונות של נשאים על אפלייה וסירוב לטפל בהם בניגוד לחוק"
עדי גלסקה
הבעלים של הפועל פ"ת כיסה את החובות בשיק על סך 6 מיליון שקל והתנתק מהכדורגל
מיכאל דבורין
באופן תקדימי מבקשת עיריית טירת הכרמל להשתחרר מהועדה המרחבית בה היא חברה ולהקים לעצמה ועדת תכנון ובניה משלה    לטענתה, הקמת הוועדה במתכונת המבוקשת תביא לחיסכון ויעילות    משרד הפנים מתנגד
מירב לוי
הסכום בסך 188 מיליון דולר גוייס במהלך כינוס חבר הנאנמנים; נשיא הטכניון הודיע על הפעלת יריד מדע נודד ברחבי הארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il