X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דווקא בימים בהם נמצאת חקירת פרשת "הסוס הטרויאני" בעיצומה בוחר בית המשפט לשלוח מסר מקל ומפחית בעונשם של חוקרים פרטיים אשר סרחו
▪  ▪  ▪

האם מדובר ברמז לבאות? דווקא בשעה שהובאו תשעת החוקרים הפרטיים החשודים בפרשת "הסוס הטרויאני" להארכת מעצר התקבל פסק דין בבית המשפט המחוזי בירושלים בעניין ערעורם של ארבעה חוקרים פרטיים אשר הורשעו בהוצאת ידיעות ופלטי מחשב ממאגרי המידע המסווגים של מדינת ישראל.
"המערערים לא ניצבו בדילמה בתחום "אפור" כלשהו, שכן הקו בין אסור למותר היה להם ברור וחד, והם חצו את הקו ברגל גסה, על-מנת לרצות את לקוחותיהם, לחסוך בזמן ובמשאבים ולהפיק רווח קל", נכתב בפסק הדין, ולמרות זאת בוחר בית המשפט להפחית בעונשי המאסר בפועל של שלושה מהם ושולח מסר מקל לציבור.
תחילת הפרשה בשנת 2001 כאשר לאחר חקירה סבוכה שנמשכה כשנה וכללה עשרות חוקרים פרטיים ועובדי ציבור הוגשו נגד חמישים נאשמים כתבי אישום בגין עבירות שונות, ובעיקר בעבירות הנוגעות להוצאת ידיעות ופלטי מחשב ממאגרי המידע הממוחשבים של רשויות ציבוריות, והפצת המידע לאחרים.
במעגל הראשון נמצאו עובדי הציבור אשר העבירו מידע ממשלתי לידי החוקרים הפרטיים, חלקם תמורת שוחד. החוקרים הפרטיים העבירו את המידע לאנשים אשר רכשו את המידע, תוך שהם יודעים כי המידע הושג שלא כדין ממאגרי המידע.
במהלך שנת 2004 הוגש כתב אישום נגד ארבעת המערערים. בין היתר על עבירות של חדירה לחומר מחשב, פגיעה בפרטיות, הוצאת מסמך ממשמורת חוקית, שימוש שלא כדין במאגרי מידע ועוד. בית המשפט גזר על יונה כהן מאסר בפועל של 14 חודשים, 7 חודשים על-תנאי וקנס של 10,000 ש"ח. על יעקב לב גזר בית המשפט מאסר בפועל של 8 חודשים, 7 על תנאי וקנס של 10,000 ש"ח. על דודי גל, אשר נאשם גם בעבירת השוחד, גזר בית המשפט מאסר בפועל של 15 חודשים, מאסר על תנאי וקנס של 15,000 ש"ח ועל יצחק וייצמן גזר בית המשפט מאסר של 45 יום בפועל, מאסר על תנאי וקנס של 5,000 ש"ח.
בית משפט השלום בירושלים ציין, כי היה מקום להחמיר בדינם של המערערים מעבר לעונשים שהוטלו עליהם, אך הוא נמנע מעשות-כן, מכיוון שהוא ער "לבעייתיות המובנית של מקצוע החוקר הפרטי" כהגדרתו.
החוקר הפרטי בישראל נתון "בדילמות בלתי אפשריות", כאשר מצד אחד הוא נדרש ליתן שירות חיוני לציבור (ובכלל זה לגופים ציבוריים) ומצד שני לא ניתנו לו כלים אפקטיביים לאיסוף המידע, והוא נאלץ להשיגו ממאגר מידע מוגן.
בערעור שנידון בבית המשפט המחוזי בירושלים דוחים השופטים את הגישה שהוצגה על-ידי השופטים בפסק הדין וכותבים: "נקדים ונעיר, כי דעתנו בעניין זה שונה. המערערים לא ניצבו בדילמה בתחום "אפור" כלשהו, שכן הקו בין אסור למותר היה להם ברור וחד, והם חצו את הקו ברגל גסה, על-מנת לרצות את לקוחותיהם, לחסוך בזמן ובמשאבים ולהפיק רווח קל".
יחד עם זאת מוצאים השופטים להקל בעונשם של שלושה מבין ארבעת המערערים.
מאסרו של כהן קוצר ל-8 חודשים (14 חודשים בגזר הדין המקורי), מאסרו של לב קוצר ל-6 וחצי חודשים (8 חודשים בגזר הדין המקורי), מאסרו של וייצמן הומר לעבודות שירות (45 יום בגזר הדין המקורי) וערעורו של גל נדחה. ריצוי תקופות המאסר יחל ב-1.8.2005.

תאריך:  16/06/2005   |   עודכן:  16/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
השר פינס נענה לבקשת נציגי הסגל הדיפלומטי בישראל: תוכפל תקופת השהות המאושרת לעובדי משק בית בבתיהם של שגרירים וקונסולים כלליים
עומר שיקלר
לא היו נפגעים אך נגרם נזק לכלי רכב    במהלך היום והלילה הקודם נעצרו על-ידי כוחות צה"ל חמישה מבוקשים    ראשי מועצת יש"ע בפגישה עם קציני קצה"ל: יש להמשיך בהידברות
אלעזר לוין
המרכז, בן 5,200 מ"ר, יהיה היחיד בשכונת מגורי היוקרה החדשה בצפון תל אביב
הדר פרבר
18,000 מ"ר של מוזיקה, ריקודים ואוכל דרום אמריקני בפארק הירקון
אלעזר לוין
החברה בונה מגדל בן 40 קומות בצפון תל אביב ו-2,000 דירות בארה"ב    סופרין וקויתי ישארו בעלי השליטה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il