X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ארבל עושה עבודה פרטית כמרצה במרכז הבינתחומי בהרצליה; הדבר עומד לכאורה בסתירה לחוק ולהנחיות נציבות שירות המדינה
▪  ▪  ▪

מנהל הנהלת בתי המשפט, השופט דן ארבל, השתמש בנהג המשרד וברכב השרד המועמד לרשותו לצורכי עבודתו, לשם עבודה פרטית - הרצאות במרכז הבינתחומי בהרצליה, בגינן הוא מקבל שכר (נוסף למשכורתו מהמדינה). ארבל עשה באחרונה שימוש בנהגו לפחות פעמיים, מתוך ארבע פעמים שהגיע למרכז כדי להרצות בתחום עיסוקו-עבודתו הפרטית.
השופט ארבל עומד בראש מערכת הנהלת בתי המשפט. הוא האיש אליו מועברות תלונות נגד שופטים בעניינים שונים, ובהם ניגודי עניינים, בקשות מצד שופטים לעבודה פרטית, התנהגות בלתי נאותה וכו'. במעמדו - נשיא בית משפט מחוזי, הוא נחשב לאחד השופטים הבכירים בישראל.
ארבל מרצה פעם בשבועיים (ביום ד') במרכז הבינתחומי בהרצליה, במסגרת סדנא לתלמידי המשפט. הנושא: "השפיטה". הוא שוהה במקום כשלוש שעות, ובאותן פעמים בהן עשה שימוש בנהגו (כאמור - פעמיים מתוך ארבע בהן הגיע), המתין הנהג במכונית או בקרבת מקום.
הרכב, כמו הנהג, מועמדים לרשותו של ארבל לצורכי עבודתו השיפוטית (כשופט) ו/או המנהלית בהנהלת בתי המשפט. אלא שבמקרה דנן מדובר בעבודה פרטית, בגינה מקבל ארבל תשלום מיוחד מהמרכז הבינתחומי בהרצליה המוערך באלפי דולרים לחודש. לכן מוזר להיווכח, כי ארבל עושה שימוש בנהג לעבודתו הפרטית, בגינה הוא מקבל שכר לכיסו. יתירה מכך: מתברר, כי בגין החזקת הנהג מעבר לשעות העבודה הרגילות, מחוייבת המדינה בתשלום שעות נוספות לנהג, למרות שמדובר בעבודה פרטית כאמור.
נציבות שירות המדינה וגורמי התביעה מקפידים מאוד עם עובדי ציבור בעניינים אלה. פעמים רבות ננקטו צעדים משמעתיים ו/או פליליים נגד עובדי ציבור שעשו שימוש פרטי, שלא כדין, בנכסי המדינה.
אחד המקרים הידועים (הקרוב לענייננו) נוגע למנהל היוצא של לשכת ראש הממשלה, אורי שני, עת כיהן בתפקיד מנכ"ל חברת עמידר (חברה ממשלתית). אורי שני הורשע, בין היתר, בעשיית שימוש בלתי חוקי בשנים 1992-1990 ברכב ובנהג שהועמד לרשותו בהיותו יושב-ראש עמידר. שנים רבות נמנעו ממנו בשל זאת תפקידים ציבוריים.
על-פי אותו כתב אישום, לפי בקשתו של שני הסיע הנהג את רעייתו ובנותיו לסידורים פרטיים. שני טען להגנתו, כי הוא השתמש בנהגו להסעת בני משפחתו, כיוון שנאלץ להקדיש את כל זמנו עד שעות הלילה המאוחרות לעבודתו כיושב-ראש עמידר. השופטים אברהם בייזר, זאב המר, ודבורה ברלינר דחו את הערעור שהגיש, וקבעו, כי אומנם אין פסול בשימוש ברכב עצמו, באותן נסיבות בהן נאלץ להקדיש את כל זמנו לעבודתו הציבורית, אלא שהבעיה היא בשימוש "בנהג שהועמד לו לצורכי עבודתו כדי לבצע הסעות פרטיות עבור בני משפחתו"; "לא הרכב עומד בבסיס הרשעתו בנושא זה, אלא השימוש בנהג". זו הפרת אמונים, קבעו השופטים.
דן ארבל, שהתבקש להשיב, מסר בתגובה ראשונה: "מדובר בנהג אישי צמוד, כמו כל מנכ"ל משרד ממשלתי אשר מסיע את מנהל בתי המשפט רק כאשר לוח הזמנים של יום עבודתו לפני ואחרי ההרצאה צמוד ולא ניתן להחליף רכבים. ההרצאות הן באישור כדין שניתן לכל שופט, המבקש להרצות במוסד להשכלה גבוהה". בתגובה שניה מטעם ארבל נמסר עוד, כי אותו נהג משמש גם כמאבטח והוא אף הוכשר לכך.
ארבל לא שילם את עלותו של המאבטח, ומכל מקום - עניין זה (אבטחה) אינו רלוונטי כאן, שהרי ארבל עצמו אינו אישיות מאובטחת, וגם הוא עצמו השתמש בנהג פעמיים מתוך ארבע פעמים בהן הרצה במרכז הבינתחומי, כך שאין מקום לטעון כי נעשה השימוש בנהג בנסיעה למרכז הבינתחומי נעשתה מטעמי ביטחון.
נציב שירות המדינה שמואל הולנדר - אליו פניתי לקבל תגובה במישור העקרוני - סירב להתייחס לסוגיה העקרונית, אלא אם יובאו בפניו פרטי המקרה, או תלונה בנדון.

תאריך:  26/04/2002   |   עודכן:  29/04/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיל איל
חברת-האם PSINet נמצאת בהליך הגנה מנושים; העיסקה מותנית באישור בית המשפט לפשיטות רגל בארה"ב
גיל איל
ממצאים חדשים מראים כי בידי הניאנדרטלים היו כלים כבר לפני 36,000 שנה; הניאנדרטלים ניסו לרפא את חבריהם שנפצעו
גיל איל
מומחים אמריקנים טוענים: הן צולמו ב-2001; קלטות נוספות מתעדות אימונים של אנשי אל-קאעידה בחיסול מנהיגי עולם בטורניר גולף מדומה
גיל איל
פיינכימי היא חברת ההפצה התשיעית בחוזקה בגרמניה והיא פועלת ברחבי אירופה; ממתינים לאישור רשות ההגבלים העסקיים הגרמנית
עמוס באר
מנכ"ל איגוד ייבואני הרכב: "להמיר המסוי על רכישת הרכב במיסוי על השימוש ברכב"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il