X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קונדוליזה רייס תדון במהלך ביקורה בישראל וברש"פ בחבילת סיוע חדשה לשיקום עזה ארה"ב: עמדתנו כלפי החמאס לא השתנתה שעת': הטענה שישראל שולטת באמריקה אינה נכונה, נכון יותר להגיד שאמריקה משתמשת בישראל לצרכיה
▪  ▪  ▪

3 מיליארד דולר לפלשתינים
מוושינגטון נמסר הלילה (ו', 17.6.05) כי מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליזה רייס, תעסוק במהלך ביקורה בישראל וברשות הפלשתינית בחבילת סיוע חדשה לרשות הפלשתינית שתועבר לאחר מימוש ההינתקות ותכפיל את הסיוע הכספי אותו מקבלת כעת הרשות מהמדינות התורמות.
בסיועו של המתאם האמריקני להינתקות, ג'יימס וולפנזון (לשעבר נשיא הבנק העולמי) יגוייסו 3 מיליארד דולר שיועברו לרשות הפלשתינית בשלוש השנים הקרובות, מיליארד בכל שנה. הכסף ישמש לבניית נמל ימי בעזה, לשיקום מעברי הגבול ולשיפור התשתיות ברצועה.
רייס תדווח על התקדמות המגעים בנושא במהלך פיסגת ה-G-8 שתיערך בשבוע הבא בלונדון.
דובר מחלקת המדינה אמר אמש (ה'): "ההינתקות הינה דרך להאיץ את ההתקדמות לקראת מימוש מפת הדרכים. ההתמקדות העיקרית בביקור תהיה ההינתקות, אך נעסוק גם בהמשך התהליך".
רייס: עמדת ארה"ב כלפי החמאס לא השתנתה
ערב צאתה למזה"ת הכחישה קונדוליזה רייס את הדיווחים לפיהם חל שינוי בעמדת וושינגטון כלפי החמאס: "החמאס נותר ארגון טרור. ארה"ב תמשיך לעבוד עם המנהיג הנבחר של הרשות הפלשתינית", אמרה.
עיתון הארץ דיווח (ו', 17.6.05) כי במהלך פגישתה של רייס עם ראש הממשלה אריאל שרון, ידונו השניים באפשרות למנוע מהחמאס להשתתף בבחירות לפרלמנט הפלשתיני.
קשה להניח כי ארה"ב הקוראת ליישום רפורמות דמוקטיות במזה"ת תוכל להוביל בגלוי מהלך כזה. סביר יותר כי ארה"ב תתאם את עמדתה עם האיחוד האירופי ותמשיך במגעיה עם החמאס.
השליח האמריקני הביע
דאגה מהאנרכיה הביטחונית
המתאם האמריקני לנושאי ביטחון, הגנרל ויליאם וורד, סייר אמש במתקן אימונים של הרשות הפלשתינית ביריחו (ה', 16.6.05) נלוו אליו עוזר מזכירת המדינה דיוויד וולש, ואליוט אברמס מהמועצה לביטחון לאומי. השלושה נפגשו בתום הסיור עם שר הפנים נאצר יוסוף, ועם הממונה על המו"מ סאיב עריקאת.
וורד אמר לכתבים כי הוא מתרשם שהישראלים והפלשתינים משקיעים מאמץ שנועד להבטיח כי הנסיגה הישראלית לא תתבצע תחת אש. כמו כן הביע דאגה מהמצב הביטחוני בשטחי הרשות הפלשתינית: "על הפלשתינים לטפל בבעיה כדי להשיב את האמון בין הצדדים", אמר.
אמש (ה') הפגינו עשרות עורכי דין ושופטים ברמאללה בקריאה להשבת החוק והסדר. בשבועות האחרונים התרחשו מספר מקרים בהם נחטפו עורכי דין ושופטים הותקפו. המשטרה הפלשתינית לא פעלה כלל כנגד המתקיפים.
בעזה הפגינו עשרות בני אדם לאחר שעשרות חמושים פרצו למרפאה בבעלותה של אשתו של השר לעניינים אזרחיים ברשות, מוחמד דחלאן. ביום ד' פרצו עשרות חמושים לביתו של ראש הממשלה אבו עלא ביריחו.
פקיד בכיר ברשות הפלשתינית הודה בשיחה עם כתבים זרים (ד'), כי ראשי הרשות החלו בהכנות לבריחה מתוך הערכה כי לקראת סוף השנה שלטונם עלול לקרוס. לדבריו, מספר פקידים כבר נמלטו לירדן ולמדינות ערב נוספות. משפחותיהם של בכירים אחרים עזבו גם הם את שטחי הרשות.
שעת': ארה"ב משתמשת בישראל
שר ההסברה הפלשתיני נביל שעת', אמר (ה', 16.6.05) בראיון לעיתון סעודי, כי הרשות הפלשתינית עוברת כעת תקופת מעבר והיא צועדת אל הבלתי-נודע. "אף אחד אינו יודע מה יקרה. הדבר הברור היחיד הוא הנחישות של העם הפלשתיני".
שעת' הטיל ספק בתיאוריות הגורסות כי יאסר ערפאת מת עקב הרעלה. "התאוריה רלבנטית, אך אין לנו כל הוכחה לכך", אמר.
בתשובה לשאלה הנוגעת ל"השפעה הישראלית על מדיניות ארה"ב" אמר שעת': "הטענה שישראל שולטת באמריקה אינה נכונה. נכון יותר להגיד שאמריקה משתמשת בישראל לצרכיה".

תאריך:  17/06/2005   |   עודכן:  17/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
העיתון דה-וולט: ממשלת גרמניה החליטה לדחות את ההחלטה על מכירת 103 נגמ"שים מסוג דינגו-2 לישראל עד לאחר הבחירות הכלליות שייערכו בגרמניה בחודש ספטמבר    המכירה מעוררת התנגדות בשל החשש שייעשה שימוש בנגמ"שים נגד הפלשתינים
עומר כרמון
בעיר ריו דה ז'נירו בברזיל מתקיים כעת שבוע האופנה המרכזי והרשמי, ריו 2006    כמדי שנה, מתקיימות התצוגות במוזיאון לאמנות מודרנית והן מרכזות את מיטב המעצבים ובתי האופנה במדינה
שלומי דיאז
רועה צאן מצא את השלד בשטח חקלאי סמוך לקיבוץ    הלבוש על השלד זוהה על ידי הבן
שלומי דיאז
קצין צה"ל ואיש משטרה לשעבר תושבי זרזיר הורשעו בריגול    מסרו לחיזבאללה מפות מסווגות ומכשירים סלולריים בתמורה לעשרות קילוגרמים של חשיש    בפרשה הורשעו ארבעה מקרובי משפחתם    קצין בכיר נוסף ממתין למשפטו
עומר כרמון
דיווח: מומחים ישראלים "מיחידה 301" החלו בעבודות להתקנת 600 מכ"מים חדשים במדינת רג'סטן בצפון מערב הודו    יחידות הצבא ההודי הסדיר הוצאו מהמקום והוגברה נוכחות יחידות המודיעין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il