X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הזיופים הם ברמה גבוהה מאוד והרווח לזייפנים נאמד באלפי אחוזים בין ספרי הקריאה הפופולריים בקרב הזייפנים מככבים בשנים האחרונות רבי המכר של צרויה שליו ושל רם אורן
▪  ▪  ▪

מדי שנה נמכרים בארץ ספרים מזויפים בהיקף של למעלה מ-30 מיליון ש"ח. ממחקר שערכה חברת CIA - קרדיט אינפורמיישן אסוסיישן, מקבוצת מנורה גאון, לקראת שבוע הספר, עולה כי כ-90% מהספרים המזויפים הם ספרי לימוד, העשרה ואנציקלופדיות ו-10% מהזיופים הם ספרי קריאה. מהמחקר עולה עוד, כי כ-15% מהספרים רבי המכר שנמכרים בארץ הם מזוייפים.
יורם גביש, מנכ"ל חברת CIA, מסביר כי התהליך "משתלם" לזייפנים: עלות זיוף של ספר ממוצע הינה שקלים בודדים מכיוון שאינה כוללת את התמלוגים המגיעים לכותב הספר ואת עלויות העריכה, העיצוב וקידום המכירות. לדבריו, בעבר ניתן היה להבחין בקלות רבה יותר בספר מזוייף, שכן הוא אופיין באיכות דפים שונה, אך כיום לאור השתכללות רמת מכונות הדפוס בהן מתבצעים הזיופים, קשה להבחין בספר מזוייף ולכן הוא נמכר כספר מקורי ובמחירים הקרובים למחירי הספרים המקוריים. לעיתים קרובות הצרכן כלל אינו מודע לכך שהוא קונה זיוף. הרווח לזייפני הספרים נאמד במאות ואלפי אחוזים לכל ספר.
מהמחקר שערכה חברת CIA עולה, כי 90% מהזיופים הם ספרי לימוד היות וברובם הם ספרים רב-שנתיים אותם יכולים הזייפנים למכור לאורך שנים. זאת בניגוד לספרי קריאה ובעיקר רבי מכר, שהינם עונתיים. מדובר בספרי לימוד המיועדים הן למגזר היהודי והן למגזר הערבי.
הנפגעים העיקריים מתופעת הזיוף הם המו"לים, הסופרים וחנויות הספרים המשווקות את הספרים. מהמחקר עולה כי המו"ל הסובלים קשות מהזיופים הם "אריק כהן" המתמחה בהפצת ספרי לימוד באנגלית, מו"לים של ספרי לימוד לאוניברסיטה כגון מ.ט.ח., אוניברסיטת תל אביב, מכון ויצמן, בני גורן והוצאת הספרים הערבית - "אל נאדא". בתחום ספרי הקריאה נפגעות הוצאות ספרי קריאה כמו עם עובד והוצאת קשת. בין ספרי הקריאה הפופולריים בקרב הזייפנים מככבים בשנים האחרונות רבי המכר של צרויה שליו ושל רם אורן.
משיתוף פעולה בין משרד החקירות "פוקוס חקירות" ובין היחידה המשטרתית לקניין רוחני המתמחה באיתור ספרים מזוייפים, עולה כי בשנת 2004 נתפסו בישראל כ-200,000 ספרים המהווים אחוז קטן מכלל הספרים המזוייפים הנמצאים בשוק.
עוד עולה, כי המגזר הערבי הוא הנפגע והמרכיב העיקרי בתחום הזיופים. כ-30% מספרי הלימוד הנרכשים במגזר הערבי הינם ספרים מזוייפים. כמו כן, כ-90% מהזיופים מתרחשים במגזר זה, בארץ ובשטחים. לאחרונה, הביא שיתוף פעולה זה לסגירת מחסן הפצת ספרים מזוייפים גדול באום על פחם.
הזייפנים מסתירים לרוב את מחסני ההפצה במקומות שהנגישות אליהם קשה, ורבים מהם נמצאים בשטח הרשות הפלשינית, לכן, קשה לאתרם.
גביש מוסיף, כי העונשים הנהוגים כיום במסגרת החוק הם בראש ובראשונה קנס של 20 אלף שקל לכל כותר שנתפס. חברות ומפיצים שנתפסו נקנסו במאות אלפי שקלים. לדבריו, רק החמרת האכיפה והענישה תמנע מענף זיוף הספרים להפוך לפופולרי כמו ענף זיוף הדיסקים.

תאריך:  19/06/2005   |   עודכן:  19/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
המפגש יעסוק הפעם בפרשת "שלח לך" העוסקת במרגלים ששלח משה לתור את הארץ    ד"ר שי זרחי ישוחח על "דיבת הארץ" ועל "אמת הארץ"
מיכאל דבורין
בשעות הערב (א') הגיעו הפרקליטות והורי הנערות לסיכומים בנושא שיחרורו ממעצר    הבוקר נמשך בבית משפט השלום בראשון לציון משפטן של 7 הקטינות אשר חמש מהן כלואות כבר 37 ימים בכלא מעשיהו    אתמול קיימו כאלף מתומכי העצורים הפגנה מחוץ לכלא מעשיהו
גלית יצחק
כך אמר השר נוה לנשיא איגוד לשכות המסחר    אנשי עסקים: קיימות בעיות מבניות קשות ואוביקטיביות של חוסר בתקציבים ובכוח אדם    אוריאל לין: "הנזקים שנגרמים בגלל עיכובים אלה נאמדים בעשרות מיליוני ש"ח
יפעת גדות
מינויו של ישראל מובשוביץ אושר על-ידי דירקטוריון החברה
מחלקה ראשונה
אמנות לעם בשיתוף האופרה הישראלית מציעה כרטיסים מוזלים במיוחד לאופרה "שמשון ודלילה"    המחיר: 50 ש"ח במקום 270 ש"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il