X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפלשתינים: לאחר ההינתקות - שליטה משכם עד מחסום ג'למה הסמוך לעפולה שר החוץ המצרי: ללא נסיגות נוספות בגדה, עזה עלולה להתפוצץ ברגותי: לשחרר האסירים הפוליטים באזורים המפונים שמעון פרס יוצא למצרים
▪  ▪  ▪

שליטה פלשתינית על צפון השומרון
מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליזה רייס, דנה אמש (שבת, 18.6.05) ברמאללה עם ההנהגה הפלשתינית, בתוכנית המתגבשת, לפיה יקבלו הפלשתינים את השליטה הביטחונית על ג'נין ובתמורה תימסר להם השליטה גם על ארבעת ההתנחלויות המפונות בצפון השומרון: גנים, כדים, שא-נור וחומש.
שליטה פלשתינית על אזורים אלו תעניק להם רצף טריטוריאלי ממחסום ג'למה הסמוך לעפולה, עד לשכם. בעבר הודיעה ישראל כי השליטה בהתנחלויות המפונות בצפון השומרון תישאר בידיה.
בפיסגת שארם א-שייח' בחודש פברואר מסרו הפלשתינים כי אין באפשרותם לקבל לעת עתה את האחריות על ג'נין. העיר נשלטת בידי כנופיות חמושות של הג'יהאד האיסלמי וגדודי חללי אל-אקצא. גם בחודשים ערב האינתיפאדה נמנעו השוטרים הפלשתינים להיכנס למחנות הפליטים בג'נין.
ישראל מעוניינת כי הרשות הפלשתינית תפעל לרגיעה ביטחונית בצפון השומרון במהלך הנסיגה ופינוי הריסות הבתים בארבעת ההתנחלויות. לשם פעולות הפינוי ינועו באזור משאיות אזרחיות רבות, כמו כן צפויות פעולות מחאה של מתנגדי ההינתקות.
שר התכנון הפלשתיני, רסאן חטיב, שהשתתף בשבת בפגישה בין רייס לראש הממשלה הפלשתיני, אחמד קריע (אבו עלא), אמר: "השיחות התמקדו בניסיון להפוך את הנסיגה הישראלית מעזה ומצפון השומרון למוצלחת. אבו עלא ביקש מרייס ללחוץ על ישראל כדי להפוך את הנסיגה מג'נין למושלמת ולא רק לפנות 4 התנחלויות בצפון השומרון".
שר החוץ סילבן שלום הביע התנגדות למסירת ג'נין לידי הרשות הפלשתינית. בראיון ל'קול ישראל' (א', 19.6.05) אמר: "מדובר בטעות חמורה משום שאנו מוותרים על הבנות שארם א-שייח'. על-פי ההבנות, הפלשתינים חייבים לאסוף את הנשק מהטרוריסטים. העברת העיר תהיה מסר שהם יכולים להמשיך לא לעשות שום דבר ולקבל את ההסכמה שלנו לכך".
שר החוץ המצרי, אחמד אבו ע'ית, הצטרף (א') לדורשים נסיגה ישראלית בגדה. בפגישה עם המשנה לרה"מ, שמעון פרס, הזהיר כי ללא נסיגות נוספות "עזה עלולה להתפוצץ ולהתלקח". פרס הסכים ואמר:"אסור שעזה תחילה תהפוך לעזה סוף". פרס יגיע היום (ב') לשארם א-שייח' וייפגש עם הנשיא חוסני מובארק.
"החמאס מכיר בהסכמי אוסלו"
נשיא הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן) העניק ראיון בלעדי (א') לעודד גרנות מערוץ 1. אבו מאזן לא הכחיש כי ארה"ב וישראל מעוניינות שהחמאס לא ישתתף בבחירות לפרלמנט, אך הדגיש כי אין בכוונתו להסכים לכך "נבחרתי כדי לייצג את העם הפלשתיני, לא את ממשלות ישראל או ארה"ב".
אבו מאזן הזכיר כי "השייח' אחמד יאסין ומנהיג אחר בחמאס (עבד אל-עזיז רנטיסי - שניהם חוסלו בידי ישראל, ע.כ) הסכימו בעבר להפסקת אש בת 10 שנים במידה וישראל תיסוג לקווי 1967".
אבו מאזן טען כי הסכמת החמאס להשתתף בבחירות לפרלמנט מהווה הכרה בהסכמי אוסלו. "הפרלמנט הוקם בהתאם לאוסלו, ההשתתפות שלהם מהווה הכרה עקיפה בהסכם בין אם הם יודו בכך או שלא", אמר הנשיא הפלשתיני.
אבו מאזן קרא להסיר את המחסומים "בכל מקרה אנשים עוקפים אותם", ולשחרר את האסירים: "ראו איזה שיעורי תמיכה בשלום יהיו במידה וישוחררו האסירים, זה נושא רגיש וחשוב מאוד".
ברגותי: לשחרר האסירים באזורים המפונים
מזכ"ל תנועת הפת"ח, האסיר מרוואן ברגותי, קרא לרשות הפלשתינית לא להפריד בין המו"מ לתיאום פרטי הנסיגה הישראלית לבין עניין האסירים.
במכתב מהכלא הישראלי כתב ברגותי (שבת, 18.6.05) כי יש לשחרר את כל האסירים הפוליטים מהאזורים שיפונו בידי ישראל. "אסור להפריד בין האנשים לבין האדמה. נושא האסירים חייב להיות באחריות ועדת התיאום הביטחוניות ולא באחריות וועדת האסירים. אין לשמור את נושא האסירים לדיונים על הסכם הקבע".
סקר שנערך לאחרונה ברשות הפלשתינית העלה כי במידה וברגותי יחליט להתמודד בבחירות לנשיאות הרשות הפלשתינית, היה זוכה לתמיכה גדולה יותר מהנשיא הפופולרי הנוכחי, מחמוד עבאס (אבו מאזן).
שעת': נעצור בכוח את ההתקפות על ישראל
שר ההסברה הפלשתיני, נביל שעת', אמר לכתבים בעזה: "המשך ההתקפות על מטרות ישראליות מהווה חלק מהדרדרות הביטחונית ולהפקרות הנשק. הרשות הפלשתינית תפעל כדי להפסיק את ההתקפות הללו בכל האמצעים: דיאלוג, או באמצעות הפעלת מנגנוני הביטחון".
שעת' אמר את הדברים שעות אחדות לאחר שנגד בצה"ל נהרג ושניים נוספים נפצעו בשתי תקריות בהן שוגרו שני טילי נ"ט ונפתחה אש לעבר מוצב צה"ל הנמצא על ציר פילדלפי בדרום רצועת עזה.

תאריך:  19/06/2005   |   עודכן:  20/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
"עד ההינתקות נסיים את כל העבודות"    מנכ"ל משרד השיכון הזעיק את החברה לאור הפיגורים בבנייה
שלומי דיאז
בשל תקרית הירי אמש הוחלט על הצבת מחסום בכביש המוביל למלון "נוה דקלים" ששינה את שמו ל"מעוז ים"    המשטרה חקרה מספר פעילי ימין כדי לבדוק אם היו מעורבים בירי על פלשתינים
מיכאל דבורין
כך פסק בית המשפט לענייני משפחה בירושלים; המדובר בבני זוג שהיגרו לקנדה לפני שנים רבות; לטענת האב באחד מביקוריה בארץ קשרה אשתו קשר אינטימי עם גבר אחר ובעקבות כך השאירה את בנה בישראל
אלעזר לוין
הפתעה: הצע דירות להשכרה בהוד השרון ירד ב-40%
מיכאל דבורין
כך פסק בית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב בעקבות תביעתם של מספר נוסעים שנסעו לאיביזה ועקב מליחות המים בבית המלון שלהם נאלצו להתקלח עם בקבוקים של מים מינרלים    בית המשפט פסק בין היתר: "אם ביעד מסויים לא ניתן לשתות את המים, יש להביא עובדה זו לידיעת הנוסע לאותו יעד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il