X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המוכר - הפטריארך היווני-אודתודוכסי תבנה ותשפץ 15,400 מ"ר
▪  ▪  ▪

חברת קיסריה, בשליטת איש העסקים אלברט נסימי, רכשה (יום א',19.6.05) מהפטריארך היווני-אורתדוכסי, את מיתחם כיכר השעון, הידוע כמיתחם השוק היווני במרכז יפו.
החברה תשלם 6.65 מיליון דולר. החברה מתכננת לשקם ולחדש את האיזור כולו, ולבנות עליו 15,400 מ"ר, כולל שיפוץ מבנים קיימים, למטרות מסחריות ואחרות.
קיסריה זכתה ביולי 2003 במכרז שהוציא כונס הנכסים של הפרויקט, לרכישתו. מאז ועד היום התנהלו דיונים משפטיים, בין היתר על המחיר שתשלם החברה. באחרונה סוכם כאמור מחיר של 29.9 מיליון שקל, שהם 6.65 מיליון דולר. העיסקה איננה מכירה בבעלות מלאה, אלא חוזה חכירה ל-99 שנים. היא משקפת שווי של 1.17 מיליון דולר לדונם.
קיסריה קיבלה מבנק לאומי מימון בנקאי מלא לעיסקה, המובטח במשכנתא ראשונה על הנכס ובשיעבוד חשבון בנקאי בן 1.6 מיליון דולר של אגיאן נסימי, אביו של אלברט נסימי. מנתונים אלו נראה כי הנכס עצמו משמש כביטחון בכ-75%, והפקדון הבנקאי, שווה-ערך למזומנים, משמש בטחון בשיעור של כ-25% להלוואה.
המתחם הוא בן 6.5 דונם נטו, שהם 9.6 דונם ברוטו. גבולותיו הם כיכר השעון (הנמצאת בהליכי שיקום וחידוש) והרחובות מרזוק ועזר, בית אשל ושמעון הצדיק. נמצאים עליו עשרות בניינים ישנים, בני 100-150 שנה, בני קומה או שתים, ששטחם הכולל 8,050 מ"ר. מתוך זה, 3,700 מ"ר נמצאים בידי 60 דיירים מוגנים. בעלי העסקים במקום הם סוחרים ובתי מלאכה, במה שידוע זה שנים רבות כשוק היווני, ובו בין היתר מסעדות יועזר, ד"ר שקשוקה, חנויות נעליים ועסקים אחרים. "שוק הפשפשים" מהווה את המשכו הדרומי של המתחם.
זכויות הבנייה על המתחם הן 270%, כולל שטחי שירות ותוספת של 40% בגין שימור המבנים הישנים. מכאן, שניתן לבנות במקום 15,400 מ"ר. נסימי מתכנן להשאיר את הקומה הראשונה ברוב המבנים הקיימים, תוך שיקומה ושיפוצה, ולהוסיף בנייה של כמה קומות מעל למבנים אלו.
ד"ר מיכאל ורדי, לשעבר מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל, מנהל בארץ את עסקיהם של קיסריה ונסימי. קיסריה השקעות היא בעלת 3 נכסי נדל"ן ידועים נוספים: פרויקט המגורים והמסחר "חצרות יפו" הנמצא בסמוך, בשדרות ירושלים פינת דרך שלמה ביפו: 25% מפרויקט דירות היוקרה "סביוני רמת אביב", בן 420 דירות, הנבנה באיטיות (לרגל מצב השוק) על קרקעות מלון רמת אביב שמעבר לירקון (שותפיו הם אפריקה-ישראל וקבוצת ראובן וברונו ויטלה); 950 מ"ר במרכז המסחרי שופ-אין ברמת השרון.

תאריך:  19/06/2005   |   עודכן:  19/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
דירות של 59 מ"ר נמכרות במחירי שיא של 8,500 דולר למ"ר
אלעזר לוין
סוף סוף: מינהל התיכנון הקים צוות, שיבדוק ויגיש המלצות בעוד 3 חדשים    עשרות ואולי מאות עסקים מסחריים מכל הסוגים, כולל אולמי אירועים ובתי הארחה, נבנו על קרקעות הישובים שפיים, רשפון, געש ואחרים
עומר כרמון
הפלשתינים: לאחר ההינתקות - שליטה משכם עד מחסום ג'למה הסמוך לעפולה    שר החוץ המצרי: ללא נסיגות נוספות בגדה, עזה עלולה להתפוצץ    ברגותי: לשחרר האסירים הפוליטים באזורים המפונים    שמעון פרס יוצא למצרים
אלעזר לוין
"עד ההינתקות נסיים את כל העבודות"    מנכ"ל משרד השיכון הזעיק את החברה לאור הפיגורים בבנייה
שלומי דיאז
בשל תקרית הירי אמש הוחלט על הצבת מחסום בכביש המוביל למלון "נוה דקלים" ששינה את שמו ל"מעוז ים"    המשטרה חקרה מספר פעילי ימין כדי לבדוק אם היו מעורבים בירי על פלשתינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il