X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרב מרדכי אליהו שיגר איגרת לתושבי יש"ע וענה על שאלות של רבני יש"ע "חובתנו למחות כנגד העוול המוסרי הנורא הזה" מימד יוצאת בקמפיין - לא כל הכיפות כתומות
▪  ▪  ▪

הרב מרדכי אליהו, מראשי הרבנים של הציונות הדתית שלח (יום א', 19.6.05) אגרת חיזוק לאנשי יש"ע וכן ענה על שאלות שונות שנשאלו על-ידי ועד רבני יש"ע.
בפתח דבריו באיגרת כתב: "לאחינו המתיישבים ביש"ע, גיבורי כוח עושי דברו, הפועלים ומיישבים את מרחבי ארץ אבותינו בגוש קטיף - שלומכם ישגה לעד!" וממשיך ואומר, כי "באתי באיגרת זו לחזק את ידכם נגד העוול המוסרי הנורא על הכוונה לפנות יישובים ולגרש יהודים מביתם – היה לא תהיה!"
הוא מדגיש, כי "חובתנו למחות כנגד העוול המוסרי הנורא הזה. ולחוסמי הכבישים – יש לעשות זאת אך ורק בתנאי שישנה דרך חילופית. לא נחסום כביש כשאין דרך חילופית ולא נסכן בכך חלילה חיי אדם".
אין לארוז או לעשות שום מעשה שמחליש את ההתיישבות
בתשובה לשאלה של ועד הרבנים עונה הרב אליהו: "אני חוזר ואומר כי אנחנו מאמינים באמונה שלמה שהתפילה של כל אחד מאיתנו ובוודאי של כולנו יחד תבטל את הגזירה הרעה של הממשלה. ולכן אין לארוז או לעשות שום מעשה שמחליש את ההתיישבות או את המתיישבים שעומדים בגבורה גדולה מול אלפי הפצצות שנורות עליהם. שעומדים בגבורה מול אנשים המנסים להחליש אותם וברוך ה' ללא הצלחה. ברוך ה' שאנו זוכים לראות את הניסים שהקב"ה עושה עימנו, הקב"ה אוהב אותנו אהבת עולם. והוא מגן עלינו כנשר המגן על גוזליו".
עליכם להודיע למפקד: לא יכולים לגרש יהודים
ביחס לאנשי כוחות הביטחון מציין הרב, כי הם לא נדרשים להתפטר מתפקידם. "'היה לא תהיה' זו תפילה ומציאות. זה הכלל שעל פיו צריכים החיים להתנהל. אי אפשר לנצח מתוך ייאוש. "תחילת נפילה – ניסה". לכן אנשי כוחות הבטחון לא צריכים להתפטר מראש בגלל החשש שמא יתבצע הגירוש. עליהם להודיע למפקדם שהם לא יכולים לגרש יהודים. ולבקש שישחרר אותם מאימונים לקראת הגירוש", הוא אומר.
הוא מדגיש כי על אנשי מילואים לנסות להשתחרר משירות מילואים פעיל. "אני עונה לכם למרות שאני מאמין שזה לא יהיה בעז"ה. לעצם השאלה. כיון שבכל מקרה הרבה משתחררים ממילואים בגלל סיבות של מה בכך, בודאי שלמנוע מעשה כל כך נפשע עליו לבקש שיחרור מהמילואים ולא לסייע במישרין או בעקיפין".
יש להימנע משימוש בכוח והרמת ידיים איש על אחיו
הרב המשיך וענה באריכות על נושא הסרבנות: "על החייל לומר למפקדו "איני מסרב פקודה, אבל אני לא יכול לבצע את הפקודה הזו". ואם ישב בכלא בגלל אמירה זו – זכות היא לו ואשריו שנתפס על דברי תורה", והוא מוסיף: "אנחנו לא רוצים לפרק את הצבא שמגן על חיי התושבים והאזרחים. ולכן לא מכריזים על סירוב פקודה. רק עומדים ברפיון ידים ואומרים: 'לא יכולים'".
בסיום דבריו אומר הרב, כי יש לעשות הכל למען אחדות עם ישראל. "נמשיך להתפלל שתתבטל גזירת הגרוש. בכל מקרה יש להימנע משימוש בכוח והרמת ידיים איש על אחיו. לא על חייל ולא על מתיישב".
מימד: לא כל הכיפות כתומות
תחת הכותרת "לא כל הכיפות כתומות", פתחה (יום א') מפלגת מימד קמפיין פרסומי בעד תכנית ההינתקות, אשר מטרתו להעלות לתודעה הציבורית את העובדה שיש ציונות דתית התומכת בתכנית הינתקות, ומעדיפה את קדושת האדם על פני קדושת האדמה.
הקמפיין, כולל פרסום באתרי האינטרנט המובילים, ועל גבי אוטובוסים בירושלים, גוש דן וחיפה. בנוסף, יופצו סטיקרים עם הסיסמה "ושבו בנים לגבולם - יוצאים מעזה, שומרים על הבית".
"ההינתקות מגוש קטיף היא אכן פשרה כואבת, אך ניתן לראות אותה כמתן חדר כדי להציל את הבית כולו", אומר ראש מימד, ח"כ הרב מיכאל מלכיאור.
"מאז ומתמיד הדגישה הציונות הדתית שלצד הערך החשוב של ארץ ישראל קיימים ערכים חשובים לא פחות; עם ישראל ותורת ישראל. רק איזון ראוי ביניהם, ראייה היסטוֹרִית ולא היסטֶרִית, יבטיחו שהציונות הדתית תשמור על מקומה ותפקידה המרכזי במדינת ישראל, ולא תהפוך להיות תנועת שוליים קיצונית וחולפת."

תאריך:  19/06/2005   |   עודכן:  19/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
שר החוץ: ארה"ב הינה בעלת בריתנו הגדולה ביותר, אף אחד מהדברים שנעשו לא נבעו מניסיון לפגוע באינטרסים שלה    אין כוונה להגדיל את מעורבותה של בייג'ינג במו"מ בין ישראל לפלשתינים
אלעזר לוין
המוכר - הפטריארך היווני-אודתודוכסי    תבנה ותשפץ 15,400 מ"ר
אלעזר לוין
דירות של 59 מ"ר נמכרות במחירי שיא של 8,500 דולר למ"ר
אלעזר לוין
סוף סוף: מינהל התיכנון הקים צוות, שיבדוק ויגיש המלצות בעוד 3 חדשים    עשרות ואולי מאות עסקים מסחריים מכל הסוגים, כולל אולמי אירועים ובתי הארחה, נבנו על קרקעות הישובים שפיים, רשפון, געש ואחרים
עומר כרמון
הפלשתינים: לאחר ההינתקות - שליטה משכם עד מחסום ג'למה הסמוך לעפולה    שר החוץ המצרי: ללא נסיגות נוספות בגדה, עזה עלולה להתפוצץ    ברגותי: לשחרר האסירים הפוליטים באזורים המפונים    שמעון פרס יוצא למצרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il