X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מדוח שנתי של מערכת ניטור רעש המטוסים בנתב"ג לשנת 2004; 97 מהחריגות משוייכות לפעילות חיל האוויר; אל-על בתגובה: חריגות אל-על נמוכות משמעותית מהסטנדרט הקיים בעולם. החברה פועלת בשדות רבים בעולם ועומדת בדרישות מחמירות מאלה של נתב"ג
▪  ▪  ▪

חברת אל-על אחראית לכמחצית מחריגות רעש המטוסים שנרשמו
במרחב נתב"ג בשנת 2004. כך עולה מדוח שפרסמה רשות שגות התעופה.
בסך הכל נרשמו בשנת 2004 כ-271 חריגות ברעש המטוסים שנקלטו במערכת ניטור רעש המטוסים של נתב"ג הממוקמת לאורך נתיבי ההמראה בשדה התעופה.
מנתונים של רשות שדות התעופה עולה, כי 134 חריגות משוייכות לחברת אל-על ו-97 חריגות משוייכות לפעילות חיל האוויר. מהדוח עולה עוד, כי בין חברות התעופה הנוספות שחרגו בולטת גם חברת ק.א.ל (חברה ישראלית להטסת מטענים) עם 23 חריגות ומספר חברות מזרח אירופאיות.
מוקד הרעש: מטוסי הג'מבו 747-200
מתוך 134 חריגות מטוסי חברת אל-על, 84 מהן משוייכות למטוסי המטען המיושנים של החברה מדגם ג'מבו בואינג 747-200. גם מטוסי המטען של חברת ק.א.ל, שייכים לדגם זה. ברש"ת מציינים כי מדובר במטוס הרועש ביותר מקרב המטוסים הפוקדים את נתב"ג בתעופה האזרחית.
מפלס הרעש עולה מעל 100 דציבלים
כל חריגות חיל האוויר מקורן בתיפעול מטוסי התובלה מדגם 707-B. החריגות הנרשמות לדגם זה הן הגבוהות ביותר מבין החריגות הנקלטות בתחנות הניטור ובשיא אירוע הרעש אפשר שמפלס הרעש עולה מעל 100 דציבלים למשך מספר שניות.
יש לציין, כי מטוסי ה-707-B שהיו הדומיננטיים בתעופה האזרחית הבינלאומית בסוף שנות הששים והשבעים, כבר אינם מורשים לטוס בטיסות אזרחיות בגלל תפוקת הרעש הגבוהה שלהם. פעילות מטוסים אלה צפוייה לעבור לשדה התעופה נבטים שבנגב עד לשנת 2008 ואז גם תורגש הקלה באקלים רעש המטוסים במרחב נתב"ג.
מנכ"ל רשת: תומך בהטלת קנסות
מנכ"ל רשות שדות התעופה, גבי אופיר, תומך בהטלת קנסות על החברות שמטוסיהן חורגים מסיפי הרעש, והפנייתן להרחבת הפעילות הקהילתית המתבצעת על-ידי רשות שדות התעופה ביישובים סובבי נתב"ג, שאיכות חיי תושביהם מושפעת מהפעילות התעופתית.
בהיעדר מנגנון אכיפה, מפרסמת רשות שדות התעופה דוח חודשי בנושא רעש המטוסים ומתריעה בחברות החורגות. במקביל נבחנות אפשרויות עם הטייסים לבצע נוהלי המראה המפחיתים את חשיפות התושבים שמתחת לנתיבים לרעש המטוסים.
תגובת אל-על: החברה עומדת בכל דרישות הרשויות והתקנים
מהנהלת חברת אל-על נמסר, כי "החברה מבצעת מחצית מההמראות מנתב"ג ועל כן גם כמחצית מהחריגות ירשמו על שמה. שיעור החריגות של אל-על עומד על 10 חריגות ל-1,000 טיסות - נמוך משמעותית מהסטנדרט הקיים בעולם".
אל-על מדגישה, כי מדובר בממוצע של כ-2 חריגות בשבוע שסיבותיהן האפשריות רבות ובין היתר ממזג אוויר, תקלות טכניות במערכת המדידה וטעיות תפעול.
עוד מדגישה החברה, כי "אל-על עומדת בכל דרישות הרשויות ובכל התקנים הקבועים בתקנות. את התקנים קובע מנהל תעופה אזרחית שצמוד לתקנים הקיימים בעולם. כל מטוסי אל-על עומדים בדרישות הרעש כפי שהן מופיעות בתקנים אלו.
כמו כן שותף צוות מאל-על עם המשרד לאיכות הסביבה, מנהל תעופה אזרחית, רשות שדות התעופה ונציגי היישובים המקיפים את נתב"ג בוועדה לשיפור אקלים הרעש בנתב"ג.
במסגרת החברות בצוות, אל-על עושה כל מאמץ להפחית את הרעש הנובע מהמראות המטוסים בין השאר על-ידי: הטלת מגבלות תפעול חמורות (משקל, כוח מנוע) על-מנת להגביל את ספירת הרעש; ביצוע הדרכות לטייסים בנושא שמירה ותפעול באזורים מיושבים; תחקור והפקת מסקנות מכל חריגה ממגבלת רעש; בדיקה ומתן תשובה לרשויות על הסיבות לחריגה ממגבלות הרעש.
אל-על מתפעלת את מטוסיה בשדות רבים בעולם, בחלק גדול מהשדות, מגבלות הרעש מחמירות ממגבלות הרעש בנתב"ג, ואל-על עומדת בדרישות מחמירות אלה".

תאריך:  20/06/2005   |   עודכן:  20/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
קבוצה הפועלת להגה על בע"ח פתחה בקמפיין נגד שימוש בשימפנזים בפרסומות ונגד מכירתם
יפעת גדות
מחקר חדש גילה כי מצב הבריאות בשנות הילדות המוקדמת, מספר שנות הלימוד, ואירוע של שבץ במהלך החיים הם גורמים העשויים לתרום לסיכון לפתח סוגי דימנציה שונים
מחלקה ראשונה
לרגל חגיגות שנת ה-80 להרצליה יוענק השנה 'פרס הרצל' בסך 50,000 ש"ח
מירב לוי
זאת בשל עיצומי ועד ההנדסאים, המהנדסים והטכנאים במחאה על הסחבת בגיבוש ההסכמים הקיבוציים החדשים
מירב לוי
ההרוג: יבגני ריידר בן 27 מחרמש    הוא הותיר אחריו ילד כבן שנה וחצי    הפיגוע אירע הבוקר בין היישוב חרמש למחסום 101    כוח ממשטרת מרחב השומרון וכוח צה"ל מבצעים סריקות    הג'יהאד האיסלמי עליו קיבל את האחריות; במערכת הביטחון נערכים לגל של פיגועים    יום קודם נהרג נגד בצה"ל בציר פילדלפי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il