X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ניתן יהיה לבצע את חלוקת המניות לציבור בתום כחצי שנה ממועד סיום החקיקה ע"פ הצעת החוק, אזרח מעל גיל 18 יקבל מניות בשווי של כ-850 שקל - גובה ההטבה הממוצעת במניות למשפחה מגיע לכ-1,700 ש"ח
▪  ▪  ▪

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (ב', 20.6.05) ברוב גדול לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלית לחלוקת מניות בנק לאומי לציבור בשיעור של 4 מיליארד ש"ח. 13 חברי כנסת תמכו ו-4 התנגדו.
בדיון שקיימה הוועדה בהצעת החוק הוסבר לח"כים כי אזרח מעל גיל 18 יקבל מניות בשווי של כ-850 שקל. גובה ההטבה הממוצעת במניות למשפחה מגיע לכ-1,700 שקל. לוועדה הוסבר עוד כי ניתן יהיה לבצע את חלוקת המניות לציבור בתום כחצי שנה ממועד סיום החקיקה.
על-פי הצעת החוק, כל אזרח יוכל לממש מיידית את המניה הראשונה ולקבל כסף עבורה או להחזיק במניות לאורך זמן ולקבל את המניה השנייה. יתרון ההצעה הוא בשיתוף הציבור לראשונה בהכנסות ההפרטה, השלמה מהירה של הפרטת הבנק והגדלת מעורבות הציבור בשוק ההון.
במסגרת הצעת החוק מוצע שהמניות יוזרמו ישירות לחשבונות הזכאים, שמירה על המניות תזכה את האזרחים במניות נוספות, חלוקת מניות בלא תמורה וכן אפשרות של אזרחים לסרב לקבלת המניות.
היועצת הכלכלית של ועדת הכספים, סמדר אלחנני, העירה לח"כים כי מבחינת הצדק החברתי והקטנת אי השיווין הכלכלי יש הצדקה מלאה להחזרת מניות הבנקים לידי בעליהם, קרי: אזרחי המדינה. חלוקה של סכום שווה לכל האזרחים מקטינה את אי השיוויון בחלוקת הרכוש, הוסיפה.
יו"ר הקואליציה, ח"כ גדעון סער תקף בישיבה את נציגי מפלגת העבודה שהתנגדו לחוק וטען כי ההתנגדות לחלוקת הכסף לאזרחים מסגירה תפיסת עולם פטרונית המתנשאת מעל אזרחי ישראל. "מדובר בצעד חשוב המקטין את אי השיוויון הכלכלי בציבור. ח"כ סער חלוקת סכום שווה לכל אזרח מקטינה את אי השיוויון בחלוקת ההון והיא גם צודקת לאחר שהמדינה נאלצה לקנות את מניות הבנקים מכספי האזרחים לאחר משבר המניות בבנקים ב-1983", הוסיף סער.
ח"כ חיים אורון מיח"ד אמר בתגובה, "סיעת ביבי בכנסת העבירה תוך מהלך פופוליסטי חוק לו מתנגדים גורמים מרכזיים רבים בשוק ההון. שוב משתמשים בחברי הכנסת להשגת מטרות אחרות כמו כלכלת בחירות".
עובדי הבנק ניסו לגזול את "כבשת הרש"
קודם להצבעה הודיע החשב הכללי באוצר, ד"ר ירון זליכה כי הממשלה תעשה כל מה שביכולתה כדי להגיע להסכם עם העובדים, עוד לפני הפרטת הבנק. הוא הדגיש כי נותרו פערים גדולים במו"מ שהתנהל עם העובדים, למרות שהאוצר גילה גמישות. "עובדי הבנק ניסו לגזול את "כבשת הרש" כאשר ביקשו לקבל לידם סכומי עתק מעבר למה שכבר הוצע להם. הם רצו לקבל סכום של 800 מיליון ש"ח על-חשבון הממשלה ועל-חשבון הציבור. אנחנו באוצר התנגדנו לכך", אמר זליכה.
ח"כ אברהם שוחט מהעבודה טען בהקשר זה, כי מדובר ב-10 אלף עובדים שטרם הגיעו עימם לפתרון הבעיות. לדבריו, "מדובר בניפוץ הליכים שהיו בוועדה במשך שנים, שקודם כל פותרים במו"מ את תביעות העובדים". גם ח"כ אורון העלה את סוגיית חוסר הפתרון של תביעות העובדים וביקש לברר מה יהיה מעמדו של מסמך ההתחייבות שנחתם בין החשב הכללי לשעבר באוצר, ניר גלעד שבו הובטחה לעובדים הענקת מניות בסך של 500 מיליון ש"ח. החשב הכללי הכחיש שקיימת התחייבות כזו.

תאריך:  20/06/2005   |   עודכן:  20/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
אמר כי אינו פוסל את האפשרות    שיבח את הצבא העירקי אשר לדבריו אחראי לשחרורו
עומר שיקלר
המחבלת ממחנה הפליטים ג'בליה, נתפסה עם מטען נפץ מוסלק במכנסיה    פלשתיני טיפס על גדר המערכת ונורה למוות    הפלשתינים טוענים: מדובר בצייד אדם    ממשיכים לשגר פצמ"רים ליישובים של ישראל
שלומי דיאז
השתיים עוכבו לחקירה לאחר שתלמיד ותלמידה התלוננו שהוכו על-ידן    אחת המורות הודתה במעשה    הן שוחררו למעצר בית
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
כולל ציור שמן מימיו הסטודנטיאליים וכתב יד של השיר "All You Need Is Love"
שלומי דיאז
בעל חברת החקירות ששוחרר בעבר נעצר בשנית לאחר שלטענת החוקרים ניסה לשבש הליכי חקירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il