X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סערה בוועדת הכספים: הוועדה הוסיפה עוד 5 ישובים שלא נכללו בהצעה המקורית המשנה ליועמ"ש לממשלה: ההחלטה המקורית של הממשלה היתה רק ישובים עוטף עזה - אם יוגש בג"צ לא נוכל להגן על כך ח"כ ארדן לעו"ד לחמן-מסר: תשתקי - בג"צ אינו מוסד בקרת איכות של הכנסת
▪  ▪  ▪

ועדת הכספים אישרה (ב', 20.6.05) הצעת חוק ממשלתית לקריאה שנייה ושלישית להטבות במס ל-44 ישובים, רובם במרחק של כ-7 ק"מ מעזה.
כמו-כן, הוסיפה הוועדה עוד חמישה ישובים שלא נכללו בהצעה המקורית בהם: בית שאן, חצור הגלילית, ערד, מועצה אזורית הערבה התיכונה ומועצה אזורית חבל איילות. כל הישובים יזכו להטבות במס בשיעור של 13%.
דיון סוער התקיים בוועדה בנושא זה, במהלכו נשמעו חילופי דברים קשים בין חברי הכנסת בוועדה למשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דוידה לחמן-מסר, שהתנגדה לתוספת של חמשת הישובים.
עו"ד לחמן-מסר טענה, כי החלטת הממשלה מתמקדת רק בישובים המכונים "עוטף עזה", עד מרחק 7 ק"מ מעזה, כאמור, בהתאם לטווח טילי הקסאם.
"אי אפשר לבוא בוועדה ולהוסיף ישובים חדשים מחוץ להחלטות הממשלה אשר קבעה רק לפי קריטריון אחד: מרחק ירי טילי הקסאם מרצועת עזה לישובים בישראל. אם אתם רוצים בוועדה, אפשר לקבוע במקום 7 ק"מ מעזה - 72 ק"מ - אך אני רוצה להודיע לכם שיוגש בג"צ נגד הישובים שנוספו. יקשה עלינו לעמוד ולהגן על כך".
יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב ליצמן השיב לדבריה ואמר, כי חברי הכנסת יכולים ורשאים להוסיף ישובים חדשים לרשימה של ישובים שבהם תינתן הטבת מס בגלל משברים כלכליים במקום. "אוכל להתייחס לדבריך רק אם אקבל הסתייגות בכתב של שרת המשפטים", טען ליצמן והוסיף, "אתמול הייתי בלשכתו של שר האוצר ושמעתי ממנו כי הוא מסכים לתוספת 5 הישובים מעבר לרשימה שנכללה בהצעת החוק".
ארדן ללחמן-מסר: תשתקי
ח"כ חיים אורון מיח"ד, התריע שהחלטת הוועדה תגיע לבג"צ. לדבריו, הוועדה פועלת ללא קריטריונים בעת שהיא מנסה לשלב ישובים נוספים. ח"כ אברהם שוחט מהעבודה חלק על דבריו ואמר כי האישורים בוועדת הכספים הם חסיני בג"צ. ח"כ גלעד ארדן מהליכוד הדגיש כי הוא תומך באישור התוספת של הישובים למרות העננה שמא יגיע הפרוטוקול לדיון בג"צ.
בקטע הזה התחוללה סערה. היה זה כאשר עו"ד לחמן-מסר קטעה את דברי ח"כ ארדן ואמרה כי היא מבקשת לציין שהיא, כפקידה של משרד המשפטים, חייבת לומר את עמדת המשרד. ח"כ ארדן אמר לה בזעם: "את פקידה חצופה. תשתקי". עו"ד לחמן-מסר לא נשארה חייבת והשיבה לו, "אל תצעק עלי". ח"כ ארדן החזיר, "הייתי באמצע דיבור ואת לא יכולה להתפרץ באמצע. בג"צ אינו מוסד בקרת איכות של החלטות הכנסת".
ח"כ דני יתום מהעבודה קרא לעבר עו"ד לחמן-מסר ואמר, "הקריטריון של 7 ק"מ שקבעה הממשלה הוא טוב בדיוק כמו הקריטריון שקבעה הוועדה לקבי ישובים המצויים במשבר. מי שמנסה להלך עלינו אימים שבהחלטת הממשלה יש קריטריון ואילו בהחלטת הוועדה אין קריטריון - עושה מעשה פלסטר. לא יכול להיות דבר כזה".
על-פי נתונים שנמסרו לוועדה עלות הטבות המס ל-112 הישובים נאמדת היום ב-600 מיליון ש"ח. העלות הנוספת עבור 44 הישובים נאמדת בעוד 20 מיליון ש"ח. מבין 112 הישובים, עד כה קיבלו 79 ישובים הטבת מס בשיעור של 13%, ועוד 32 ישובים מקבלים הטבות מס בשיעורים מודרגים בין 13-25 אחוז. העיר קרית שמונה, למשל, זוכה להנחה במס בשיעור של 25%.

תאריך:  20/06/2005   |   עודכן:  20/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
תושב העיר ת"א עתר נגד הוועדה המקומית לתכנון ובניה בת"א והחלטתה להפעיל מקלט לנשים נפגעות עבירה בסמוך לביתו    "המקלט הינו מקום הומניטרי, המעניק הגנה לנשים אשר גורלן לא שפר עליהן. הכוונה הינה לאפשר לנשים מגורים בתוך תקופת זמן מסויימת ומוגבלת, ובמילים אחרות - אכסניה", השיבה השופטת אסתר קובו לטענות
מירב לוי
סך כל העובדים בתעשיית התיירות יעמוד על 85 אלף    תרומת התיירות לתמ"ג תעמוד על כ-3.7 מיליארד דולר
טלספורט
בעקבות מסע הרכש מאמינים ברמת השרון כי ניתן יהיה למכור העונה מאות מנויים
טלספורט
מכבי תל אביב תפתח את העונה בירושלים    האלופה תארח את סכנין    הדרבי התל אביבי במחזור השני
עדי גלסקה
מובטחים לקשר 186 אלף דולר כשכר וכרטיס חופשי בתום העונה הנוכחית    קשטן מעוניין בדגו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il