X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעקבות הספר החדש "בומרנג" של רביב דרוקר ועופר שלח, אודות מניעיו המושחתים לכאורה של ראש הממשלה לביצוע תוכנית ההינתקות, שלח אתמול עו"ד יוסי פוקס מהפורום המשפטי למען ארץ ישראל, מכתב ליועץ המשפטי בדרישה לפתיחת חקירה פלילית נגד ראש הממשלה
▪  ▪  ▪

בעקבות הספר החדש "בומרנג", של רביב דרוקר ועופר שלח, אודות מניעיו המושחתים לכאורה של ראש הממשלה, אריאל שרון לביצוע תוכנית ההינתקות, שלח אתמול (יום ב', 20.6.05) עו"ד יוסי פוקס מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז ובו ביקשלפתוח בחקירה כנגד ראש הממשלה.
"... הנך מתבקש להורות בהקדם על פתיחת חקירה פלילית כנגד רה"מ שרון ואנשי לשכתו, בגין עברות של מרמה, הפרת אמונים ושימוש לרעה בכוח המשרה, בנסיבות מחמירות. כן הנך מתבקש ליידע את הח"מ מיד עם קבלת עמדתך בנושא כדי להותיר את הזמן לפנות לבית המשפט הגבוה לצדק, במידת הצורך", כתב.
במכתבו אומר עו"ד פוקס, כי בספרם של העיתונאים רביב דרוקר ועופר שלח, מתואר בפרטי פרטים כיצד נולדה תוכנית
"ההינתקות", והוא לדבריו "ההסבר היחיד שהוצג עד היום לציבור לשינוי של 180 מעלות בעמדתו של שרון כפי שהציג לבוחריו ערב הבחירות האחרונות, ששלל באופן מוחלט נסיגה חד-צדדית מחבל עזה, ולו מהיישוב נצרים בלבד".
עו"ד יוסי פוקס מצטט במכתבו מעמוד 366 בספר שם מתוארים הדברים הבאים: "... מקורביו של שרון היו רחוקים מלהיות אדישים לאפשרות של הדחה בעקבות כתב אישום. אפילו אנשים שקרובים לשרון ידעו שאסור להעלות בפניו קישור חד בין ההינתקות לחקירה הפלילית. במקום זאת, חזרו ונשמעו בשיחות בין שרון ואנשיו אמירות על הצורך ליטול יוזמה, לשנות את סדר היום הציבורי, לצאת מתחושת הדכדוך, מן ההתמקדות התקשורתית בחקירות. אתה חייב לעשות מהלך גדול שישכיח את הכל, אמר וייסגלס לשרון.
סיומה המוצלח מבחינת שרון של חקירת המשטרה בעניין האי היווני, זמן רב לאחר שהשמיע לראשונה את המילה 'הינתקות', והזיכוי הגורף שלו בדוח השנוי במחלוקת של היועץ המשפטי החדש מני מזוז, השכיחו מלב עד כמה היה שרון קרוב לכתב אישום - שמשמעותו המידית הייתה התפטרות מהתפקיד. ביום שבו פרסם מזוז את הדוח הסתובבה בדיחה במסדרונות הכנסת: התגובה הראשונה של אריק למשמע הדוח, אמרו הח"כים זה לזה וגיחכו, הייתה 'אם הייתי יודע, לא הייתי מתחיל בכלל עם כל ההינתקות הזאת'".
לנוכח דברים קשים אלה, סבור כותב המכתב, אין עוד ספק כי התהליך כולו מונע משיקולים זרים שאינם יכולים לעמוד במבחן שיקול הדעת הסביר ועל בית המשפט להושיט עזרה לתושבי גוש קטיף הנפגעים מהחלטת ראש הממשלה לפנותם מביתם.
נמסר עוד, כי "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל" נערך בימים אלו להגשת עתירה מחודשת לבג"צ, לאור פסיקתו האחרונה כי "במקרים בהם תוכח שחיתות יתערב בג"צ גם בסוגיה לאומית כמו תוכנית ההינתקות".
מהפורום נמסר כי הם תמהים על שתיקתה הרועמת של התקשורת מאז חשיפת העובדות שהובאו בספר "בומרנג" ואשר הוצגו בתכניתו של ניסים משעל, אך חרף שתיקה זו, לשיטתם לא ניתן עוד לקבור את פרשת השחיתות של ראש המששלה.

תאריך:  21/06/2005   |   עודכן:  21/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
הליזר המשטרתי קלט אותו במחלף פולג    רישיונו ישלל לחודש    טען שחברתו עזבה אותו
אלעזר לוין
שכרה מחסנים ומשרדים בשטח כולל של 2,785 מ"ר בקרית מטלון, פתח תקווה    נתנו בעבר הנחה של 10% לשנה ורבע
עומר כרמון
ג'ורג' חאווי, לשעבר ראש המפלגה הקומוניסטית חוסל בפיצוץ במכוניתו בביירות    ראש ממשלת לבנון המתפטר: קושרים מנסים לפגוע ביציבות במדינה
מירב לוי
לטייל עם מדריכי קק"ל, לגלות את הנופים והסיפורים של האתרים ההיסטורים בישראל ולבקר בגנים הלאומיים של רשות הטבע והגנים
יפעת גדות
בין התאריכים 20-23 בחודש יוני, מחצית כדור הארץ הצפוני פונה אל השמש, מעל חוג הסרטן, ונחשפת לאור השמש במשך שעות ארוכות יותר בכל יממה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il