X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הכנסת אישרה גם הטבות במס בשיעור של 13% ל-5 ישובים שאינם תחת ההגדרה "עוטף עזה", בניגוד להחלטת הממשלה היועמ"ש לממשלה מבהיר: הוספת הישובים, בניגוד להחלטת הממשלה, עשויה לגרור עתירה לבג"צ "איני יודע אם נוכל להגן על חוקתיות החוק בבג"צ", מתריע מזוז
▪  ▪  ▪
מזוז, מתריע

הכנסת, מאשרת

מליאת הכנסת אישרה (יום ג', 20.6.05) הצעת חוק ממשלתית לקריאה שנייה ושלישית להטבות במס ל-44 ישובים, רובם במרחק של כ-7 ק"מ מעזה - מרחק ירי טילי הקסאם מרצועת עזה לישובים בישראל.
בהתאם להחלטת ועדת הכספים מאתמול, אושרו הטבות במס בשיעור של 13% לעוד חמישה ישובים שלא נכללו בהצעה המקורית והם: בית שאן, חצור הגלילית, ערד, מועצה אזורית הערבה התיכונה ומועצה אזורית חבל איילות.
על רקע אישור הצעת החוק, תרעומת ומחלוקת בין היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז לוועדת הכספים של הכנסת. בדיון שהתקיים אתמול בוועדה, ניסתה המשנה ליועמ"ש לממשלה, עו"ד דוידה לחמן-מסר להבהיר לחברי הוועדה, כי לא ניתן להוסיף ישובים נוספים שאינם נכללים בהגדרה המקורית של הממשלה - "עוטף עזה".
הדיון אתמול הגיע לטונים גבוהים עד כדי שח"כ גלעד ארדן (ליכוד) קטע את דבריה ואמר לה, "תשתקי". במכתב שהעביר אתמול היועמ"ש לממשלה לראש הממשלה, שרת המשפטים ושר האוצר הוא מבהיר, כי הוספת חמשת הישובים נעשתה בניגוד להחלטת ממשלה ולהחלטת ועדת השרים לענייני חקיקה, בין היתר משום שלא נקבעו כללים וקריטריונים ברורים להוספתם, דבר שיוצר אפליה.
"הצעת החוק במתכונתה הנוכחית, כפי ששונתה בוועדת הכספים, יש בה אפליה פסולה ופגיעה בשוויון, וזאת בהעדרם של קריטריונים שוויוניים וברורים... כמו-כן צפויה טענה, כי הוספו לרשימה אך ורק ישובים יהודים, ולא ישובים ערבים הסמוכים להם... יודגש, כי לא הועלה בידי הוועדה כל נימוק היכול לשמש בסיס להגנה על חוקתיות החוק. בנסיבות אלה, ככל שתוגש עתירה נגד חוקתיות החוק, איני רואה כיצד נוכל להגן על חוקתיות החוק בבג"צ".
לאור זאת, מבהיר מזוז במכתבו, "על הממשלה להודיע על משיכת הצעת החוק בטרם יתקיימו עליה הצבעות במליאת הכנסת, ולחזור להגיש את הצעת החוק לכנסת בנוסחה המקורי [44 הישובים בלבד, ר.נ.ה], כפי שאושר על-ידי הממשלה".
כאמור, הצעת החוק הממשלתית אושרה היום במליאת הכנסת, בניגוד לדעת מזוז, והיא כוללת את 44 הישובים שהציעה הממשלה בנוסח המקורי ועוד 5 ישובים שאישרה ועדת הכספים אתמול. בהסבר שמסר יו"ר ועדת הכספים, ח"כ יעקב ליצמן הוא עמד על כך, כי גם חברי כנסת יכולים להוסיף ישובים חדשים לרשימה של ישובים שבהם תינתן הטבת מס בגלל משברים כלכליים במקום.

תאריך:  21/06/2005   |   עודכן:  21/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
מסייע לעמותת "תנו לחיות לחיות" באמצעות תרומה של 50,000 אלף ש"ח    עודד פלדמן חתם על ערבות שאפשרה לעמותת "תנו לחיות לחיות" לנשום עד ל-24 בחודש
הדר פרבר
משרד הבריאות הקנדי אישר את התרסיס לשיכוך כאבים המבוסס כאמור על צמח הקנאביס, לשימושם של חולי טרשת נפוצה    בנתיים אושרה התרופה ל-50,000 חולים קנדים
רנית נחום-הלוי
ועדת הכספים דחתה הבקשה לאשר הגדלת התקציב בסך 1.3 מיליון ש"ח לצורך מימון אבטחתו של ברק בנסיעותיו העקיות לחו"ל    חברי הוועדה דחו גם את בקשת האוצר להעביר 4.6 מיליון ש"ח למערך הגיור    תובעים מסמכים ובהם פירוט העלויות מפירוק משרד הדתות
מחלקה ראשונה
עיריית תל-אביב-יפו תחגוג גם השנה את הכרזת אונסקו על ה"עיר לבנה", כאתר מורשת תרבות עולמית
ברוך לוי
גבי רוטר, מנכ"ל משותף של קסטרו, הודיע על רכישת 99,562 מניות ערך נקוב, בסכום של 6,466,536 ש"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il