X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המשטרה מצאה את הקופסאות השחורות נראה כי נהג המשאית, מחוסר זהירות או עקב תקלה, נתקע על הפסים עם המשאית נבדק נתון לפיו נהג הקטר היה צריך לנסוע במהירות נמוכה יותר הבוקר: שחזור חקירתי של התאונה זוהי התאונה הקטלנית השלישית באותו מקום
▪  ▪  ▪

נהג המשאית, שהיה מעורב בתאונת הרכבת הקטלנית סמוך לקיבוץ רבדים, הוא בעל עבר עשיר של עבירות תנועה, כך מדווחת הבוקר משטרת התנועה.
המשטרה תבצע הבוקר (יום ה, 23.6.05) שיחזור של התאונה כדי לבדוק מספר נתונים שייסיעו בפתרון התעלומה מה בדיוק אירע בדקות שקדמו להתנגשות בין הרכבת למשאית.
במקביל ממשיכים החוקרים לנתח את הנתונים שמופיעים בקופסאות השחורות, של המשאית ושל הקטר, שנמצאו אמש בשטח. על פי חלק מהנתונים שכבר נבדקו נראה כי טעות אנוש של נהג המשאית הוביל לתאונה ואולם נהג הקטר, על פי גורם בחקירה, היה צריך להנמיך את מהירות הנסיעה באיזור זה מאחר שעל פי הנוהל אין לנסוע מהר באיזור של עבודות בכביש. "נהג הקטר אמנם צפר והפעיל בלמים אך בשל מהירות נסיעת הרכבת, ככל הנראה 140 קמ"ש, על מנת לעצור היה נהג הקטר זקוק לפחות לקילומטר. גם נהג הקטר לא פעל כשורה כשלא האט כנדרש באזור העבודות" דברי הגורם.
הניתוח הראשוני של הקופסא השחורה בקטר קובע כי הקטר נסע בשטח זה בדקות שקדמו לתאונה במהירות של 143 קמ"ש. לא נרשמה האטה בכניסה לאיזור התאונה בהתאם להוראה של נסיעה בשטח עבודות. ההאטה נרשמה כמה מאות מטרים לפני ההתנגשות. למרות הממצאים האלה סבורים במשטרה כי אשמתו של נהג הרכבת מזערית ביחס לזו שמיוחסת לפי החשד לנהג המשאית.
צוות החקירה יבחן הבוקר גם את פעילות הקוון של רכבת ישראל, האמור להסדיר את התנועה באזור פסי הרכבת במוקד התאונה. לא ברור אם הוא נכח במקום. כן ייבדק שדה הראיה של נהג המשאית בכניסה להצטלבות עם מסילת הרכבת ומבנה הקרקע במקום.
גורם משטרתי מסר ל-NFC שצוות החקירה המיוחד שהוקם במשטרה לבירור נסיבות תאונת הרכבת יתקשה, בהעדר עדים שראו את הרגע שקדם להתנגשות, לקבוע חד-משמעית מה גרם לתאונה הנוראה, בה נהרגו 8 בני אדם ונפצעו כ-200.
עם זאת, מפקד המחוז הדרומי, ניצב אורי בר-לב, מסר כי החקירה תמוצה והמשטרה תדע כמעט בודאות מה היו הסיבות לתאונה. כיוון החקירה העיקרי כרגע מצביע על התנהגות בחוסר זהירות מצד נהג המשאית, שגם הוא נהרג בתאונה.
לציין כי החוקרים חיפשו כל אתמול, יום רביעי, אחר הקופסאות השחורות של המשאית ושל הקטר ואכן הן נמצאו בשטח. שני המכשירים יאפשרו לחוקרים לנתח את שעות העבודה של המשאית ומהירותה בזמן התאונה. כאמור מהירות הרכבת היתה 143 קמ"ש ובעת הפגיעה כ-120 קמ"ש. לציין כי המהירות המירבית המותרת לרכבת מהסוג שנפגע בתאונה הוא 160 קמ"ש.
הקופסה במשאית (הטכוגרף) אמורה לספק תשובה על נסיעת המשאית בדקות שקדמו לתאונה והאם למשל תקלה מכאנית גרמה למשאית להתקע על המסילה והאם ביצע הנהג, ליאוניד גלינסקי, פעולה להוצאת המשאית מהמסילה.
במקביל, בודקים במשטרה האם הנהג ציית לתמרור עצור שמותקן לפני המסילה והאם עצר לפניו, דבר שעשוי היה לסייע לו להבחין ברכבת המתקרבת. לציין כי באיזור מותקנים תמרורי אזהרה ושלטי אזהרה, בנוסף, אפשרות נוספת שנבדקת היא כי הנהג לקה בליבו ולכן המשאית נעצרה על הפסים, או שמא המשאית נתקעה בשל משקל יתר שהסיעה.
על-פי המשטרה, הנהג הועסק על-ידי חברת "האחים אליהו" מבאר שבע. חברה זו נחקרה לפני מספר חודשים על-ידי יחידת ההסעים של משטרת התנועה הארצית בחשד להעסקת נהגים מעבר לשעות המותרות בחוק. חקירת המשטרה אז העלתה כי נהגים עבדו לעיתים למעלה מ-30 שעות ועלה חשד כי החברה התקינה מתג מיוחד המאפשר לנטרל את פעולתו של הטכוגרף, המתעד את שעות הפעולה של המשאית. זאת, כדי שניתן יהיה להפעיל אותה שעות ארוכות על-ידי אותו נהג, בניגוד לחוק, תוך סיכון חייו וחיי משתמשים אחרים בכביש.
יותר מ-20 עובדי החברה, בהם בעלי החברה, נהגים וקציני בטיחות נחקרו אז על-ידי המשטרה. גם גלינסקי נחקר ולאחר החקירה הועבר לעבוד באזור רבדים. במשטרה בדקו את תיק התעבורה של הנהג והתברר כי בעבר צבר כ-20 עבירות תנועה. שתיים מהן, על מהירות מופרזת, בשנה האחרונה.
שלשום בשעות הלילה נחקר במשטרת קרית מלאכי אחד מבעלי החברה, יחיא אליהו. הוא נשאל בעיקר על עבודת המשאית באזור, שעות העבודה של הנהג והתבקש למסור נתונים על המשאית ועל מצב התחזוקה שלה. בני משפחתו של הנהג ההרוג העבירו מסר למשטרה לפיו גלינסקי סיפר להם לפני כשבוע שדיווח למנהליו שהמשאית אינה תקינה. רפי אליהו, הכחיש היום את החשדות, ואמר בראיון לערוץ 1: "בשבע וחצי בערב הוא הפסיק לעבוד, והתחיל לעבוד שוב בשמונה וחצי בבוקר - זה אומר מעל 12 שעות מנוחה". במשטרה שלחו את מכשיר הטכוגרף של המשאית לבדיקת מעבדה כדי לבדוק האם הנתונים שמסרו מנהלי החברה תואמים לדברים.
במקביל, חברת "חוצה ישראל" שמבצעת עבודות לכביש 6 בקרבת מקום, מסרה למשטרה כי "לא ידוע על קבלן בשם האחים אליהו שעובד בתוואי כביש חוצה ישראל באזור זה". נושא זה נבדק על-ידי המשטרה.
בראש החקירה עומד סנ"צ מאיר אור, ראש מדור תאונות דרכים במטה הארצי. בצוות חברים גם חוקרים של אגף התנועה במרחב לכיש ושל המחוז הדרומי וגם אנשי משטרת התנועה הארצית שחקרו בעבר את בעלי החברה שהעסיקה את הנהג.
במקביל, הורה שר התחבורה מאיר שיטרית על הקמת ועדת חקירה במשרד התחבורה בראשה עומד ישעיהו רונן, מהנדס תנועה בכיר. חברים נוספים בוועדה הם ניצב משנה משה בן זיקרי ממשטרת התנועה וסמנכ"ל התנועה ברכבת, אראל אבן.
מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב משה קראדי, אמר אמש בבואו למקום התאונה, ש"אין ספק ששלושה גופים יצטרכו לדון מחדש בכל נושא מפגשי המסילות עם כלי רכב. שלושת הגופים הם רכבת ישראל, המועצה האזורית יואב וחברת חוצה ישראל".
המפכ"ל התייחס לעובדה שזו תאונה שלישית, בנסיבות דומות, באותו מקום. לפני כשנה וחצי, ב-16 בנובמבר 2003, נהרג רזי סרחן בן 23, נהג משאית מלוד, בתאונה עם רכבת. נהג הקטר, בן 40מקריית מוצקין, נפצע קשה. חקירת בוחני התנועה של מרחב לכיש העלתה אז כי נהג המשאית לא הבחין ברכבת ולא ציית לתמרור עצור.
תאונה נוספת באותם מאפיינים אירעה במקום באוגוסט 2000. אז נפצעו קל 21 נוסעים.

תאריך:  22/06/2005   |   עודכן:  23/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
השייט הותר בקטע המלוח של נחל הירקון    עיריית תל אביב התבקשה להציב שילוט המורה על איסור דייג ואיסור רחצה בנחל    משרד הבריאות אסר מזה מספר שנים את השייט בירקון
מירב לוי
הורים רבים ממהרים למצוא תעסוקה לילדיהם במהלך חופשת הקיץ    לרגל החופש הגדול ריכזנו הצעות ואטרקציות לילדים בחופשה
מחלקה ראשונה
נפתחו מועדים מיוחדים להגשת הצעות בשני תחומים: ייעודי ווידאו - אקטיביזם
הדר פרבר
לטענת מיקרוסופט, החברה, הרשומה בגרמניה, עומדת מאחורי מיליוני הודעות בלתי-רצויות אשר מציפות את שרתי האינטרנט בעולם
הדר פרבר
נפטר ממחלה קשה בגיל 70    בין עורכי הדין הבולטים בתולדות המדינה, פרש בהדרגה מהמשרד עד שהתנתק לגמרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il