X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יחד עם זאת, בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את העתירה להוציא צו מניעה נגד ראש הממשלה המורה לו להפסיק לפעול לקידום מועמדותו של ביילסקי לתפקיד יו"ר הסוכנות
▪  ▪  ▪

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה (ד', 22.6.05) עתירה המבקשת להוציא צו מניעה נגד ראש הממשלה ויו"ר הליכוד, אריאל שרון, המורה לו להפסיק לפעול לקידום מועמדותו של ראש עיריית רעננה, זאב ביילסקי, לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית.
בית המשפט ציין כי "אין זה מן הראוי שהמעורבות השיפוטית של בתי המשפט בתחום הפוליטי תגיע לכדי צווי מניעה אישיים".
העתירה הוגשה לאחר שנציגי הליכוד בחרו בשר לשעבר, נתן שרנסקי, כמועמד הליכוד לתפקיד. ברם, ראש הממשלה אריאל שרון הודיע בחודש שעבר (16.5.05), כי בחר בראש עיריית רעננה זאב ביילסקי, כמועמדו לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית.
רבים מעריכים כי ראש הממשלה בחר בזאב ביילסקי כדי לחסום את מועמדותו של נתן שרנסקי (שפרש לאחרונה מתפקיד השר לענייני תפוצות). כזכור, שרנסקי מוזכר כבר תקופה ארוכה כמועמד לראשות הסוכנות.
העובדה שראש הממשלה בחר שלא כמקובל לעקוף את סיעתו ולהריץ מועמד מטעמו לראשות הסוכנות היהודית, עוררה זעם עצום בליכוד. מספר פעילים פנו לבית המשפט המחוזי בירושלים, כדי שיוציא צו מניעה נגד אריאל שרון, ויחייבו לפעול בהתאם לתקנון המפלגה בראשה הוא עומד.
השופט משה דרורי זימן דיון דחוף שהתקיים ביום שני השבוע בנוכחות כל הצדדים. בדיון שארך 4 שעות ייצג את שרון היועץ המשפטי של הליכוד, איתן הברמן. הברמן טען כי לשרון, כראש ממשלה, קיימת סמכות ממלכתית מעבר להיותו ראש הליכוד ולכן אינו מחויב לחוקת הליכוד.
עו"ד בלכר שייצג את זאב ביילסקי ביקש לדחות את העתירה. לדבריו, הבחירה תעשה בידי הוועד הפועל הציוני וחוקת הליכוד אינה רלוונטית לפורום זה. השופט הורה על דיון נוסף ביום ד' בו ימסור את החלטתו.
בית המשפט דחה היום (יום ד') את העתירה, אך הוסיף כי "חזקה על חברי הליכוד, העולמי והישראלי, כי יפעלו על-פי תקנוני תנועותיהם". בית המשפט הוסיף כי ההחלטה אינה מונעת מחברי הליכוד שעתרו נגד השרון לפנות לבתי הדין הפנימיים של הליכוד העולמי או הישראלי, אם לדעתם אחד מהחברים בתנועות אלה פעל בניגוד לתקנוני התנועות.

תאריך:  22/06/2005   |   עודכן:  22/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שוש מיימון
האות המיוחד על מפעל חיים יוענק למנחם שיזף בישיבה מיוחדת של הוועדה לזכויות האדם של עיריית תל אביב-יפו
שוש מיימון
השבוע פרש התיאטרון הקאמרי את מיקבץ ההצגות שיוצגו בעונה הבאה    ההצגות מחלקות לפי נושאים: מחזאות ישראלית מקורית, מחזאות קלאסית, מחזמרים, מחזאות עולמית מודרנית והצגות ילדים
אלעזר לוין
עיסקת השיא - קנה דירת 4 חדרים ב-950 אלף דולר במגדל פאלאס
שלומי דיאז
המשטרה מצאה את הקופסאות השחורות    נראה כי נהג המשאית, מחוסר זהירות או עקב תקלה, נתקע על הפסים עם המשאית    נבדק נתון לפיו נהג הקטר היה צריך לנסוע במהירות נמוכה יותר    הבוקר: שחזור חקירתי של התאונה    זוהי התאונה הקטלנית השלישית באותו מקום
גלית יצחק
השייט הותר בקטע המלוח של נחל הירקון    עיריית תל אביב התבקשה להציב שילוט המורה על איסור דייג ואיסור רחצה בנחל    משרד הבריאות אסר מזה מספר שנים את השייט בירקון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il