X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נציגי חברת החשמל מבקשים סיוע מהכנסת כדי שזו תקדם בחקיקה הצעת חוק שתגבילם מלנתק חשמל למיעוטי יכולת כבר היום מתבצע פיילוט באזורי מצוקה - 'טוקמן' לרכישת חשמל ח"כ הרב גפני: חברת החשמל חזקה יותר מהכנסת
▪  ▪  ▪

נציגי חברת החשמל מבקשים סיוע מהכנסת כדי שזו תקדם בחקיקה הצעת חוק שתגבילם מלנתק חשמל למיעוטי יכולת. בדיון שהתקיים (יום ד', 22.6.05) בנושא גביית חובות חשמל, הודו נציגי החברה כי מדיניות הממשלה מונעת מהם התחשבות בחסרי יכולת.
לדברי מנכ"ל החברה, ד"ר יעקב רזון, "חברת החשמל היא חברה ממשלתית הכפופה למדיניות הממשלה לגבי הצד החברתי. מאחר ורק בעלי החברה, דהיינו הממשלה, יכולים לקבל החלטות בנושא, נדרשת עזרת הוועדה. חברת החשמל תשמח לשתף פעולה עם הממשלה ועם הכנסת, שהיום מחייבות אותה לפעול על פי שיקולים עסקיים, בכל יוזמה הקשורה בצריכת החשמל שתוביל לרווחת השכבות החלשות באוכלוסיה".
רזון המשיך והודה, "עובדי החברה הם אלה שנפגשים פנים אל פנים עם אותם אנשים קשי-יום, המתקשים לשלם את החשמל, ולבם נקרע. לאור זאת פנתה חברת החשמל מיוזמתה, ובאופן מודע, למספר עמותות שעיסוקן עזרה לנזקקים, והיא נמצאת איתן בדיאלוג שוטף במטרה למצוא פתרונות מתאימים, לכל מקרה לגופו".
פיילוט: "טוקמן" לצריכת חשמל
ליאור זרנקין, סמנכ"ל שיווק בחברת החשמל הוסיף ואמר, כי ידם אינה קלה על השלטר וכי הם מנתקים רק לאחר שמוצו כל ההליכים. "יש לזכור כי אנו חברה עסקית שצריכה לדאוג לתזרים מזומנים. למרות זאת אנו מנסים לבוא לקראת החייבים ולפרוס חובות או להשאיר נתיך מוקטן של 10 אמפר אספקת חשמל לשניים שלושה מכשירים הכרחיים, המותקן באופן זמני, עד שהלקוח ישוב לשלם חשבונות על פי צריכתו הרגילה".
זרנקין הוסיף כי כיום הם מנסים פיילוט של מונה המשולם מראש ומקובל מאוד בעולם: הצרכן רוכש חשמל באמצעות כרטיס מגנטי בסכום המתאים לאפשרויותיו, כמו טוקמן בטלפון סלולרי. לדבריו, המונה נותן התראה לפני סיום הקצובה ששולמה, יש לו מעט רזרבה והוא אינו מתנתק בשבתות ובחגים. נמסר, כי "המונים החכמים" כבר הותקנו במקומות המתאימים לכך, כמו דירות שכורות או לקוחות המתקשים בתשלום חשבון החשמל. הניסוי במונים אלה בוצע בהצלחה באילת ובמחוז דן של חברת החשמל.
יו"ר הרשות לשירותים ציבוריים, דוד אסוס, אמר כי רוב הציבור אינו יודע כי ניתן לצמצם את צריכת החשמל בכ 40% על-ידי התקנת מונה חכם המבדיל בין צריכה בשעות השיא שהיא יקרה יותר, לצריכה מוזלת, בשבתות לדוגמא. אסוס הוסיף כי תשלומי הציבור לחברת החשמל צפויים לעלות בגלל חובות הפנסייה של חברת החשמל לעובדיה.
"זוהי פצצה מתקתקת שעלולה לעלות לציבור מליארדים", אמר אסוס. בתגובה לדברים אלה מסר מנכ"ל חברת החשמל, כי החברה מעולם לא גבתה כספים מיותרים מלקוחותיה, בנושא הפנסייה.
הוכפל מספר ניתוקי החשמל למשפחות בארץ
בשנה האחרונה הוכפל מספר ניתוקי החשמל למשפחות בארץ, עקב אי תשלום ועל-פי נתונים 12 אלף משפחות מנותקות היום מחשמל. כך עולה מהדיון בוועדה. יו"ר הוועדה, ח"כ אמנון כהן ציין כי לאור המצב, כמו-גם הקריאה החריגה של חברת החשמל, הדבר מחייב את הוועדה לקדם במהירות הצעת חוק בנושא.
"אני רוצה שהציבור ידע מי מחברי הכנסת יעזו להצביע נגד אספקת חשמל מינימלית לחולים", אמר כהן. עוד הוסיף ואמר, כי כבר בשבועות הקרובים יקדם מספר הצעות חוק, ביניהן: לחייב את חברת החשמל להתקין נתיך של 10 אמפר למנותקים שיאפשר תאורה וחיבור מכשירי חשמל חיוניים, הקמת ועדה ציבורית שתכריע בדבר חובות של מיעוטי יכולת, חיוב חברת החשמל להפריש מקרן הרווחים לטובת חייבים המתקשים בתשלום והורדת תעריפים לצריכת מינימום.
"הכנסת יותר חלשה מחברת החשמל"
ח"כ הרב גפני תקף בישיבה את הנהלת חברת החשמל ואמר, "חברת חשמל היא מונופול שבלעדיה אין לנו חשמל. יש מצבים דחופים של פיקוח נפש שתלויים בחברת חשמל. החברה היא כלכלית לכל דבר ופועלת כדיקטטורה מוחלטת". בפניה לחברי הכנסת אמר גפני, "אל תנסו שום הצעת חוק נגד חברת החשמל. החברה חזקה מכולם, מולה גם הכנסת חלשה".
ח"כ אחמד טיבי (חד"ש) הודיע כי הניח הצעת חוק לפיה תוקם ועדה המורכבת מנציגי משרדי התשתיות והרווחה ומנציג ארגון צרכנים, שתפקידה יהיה לבדוק פניות של חייבים במצוקה. לדבריו, הצעת החוק קובעת כי עד להכרעת הוועדה לא ינותק החשמל לחייבים.
ממלא מקום יו"ר הכנסת, ח"כ משה כחלון אמר בדיון, "אסור שהמצב הקיים יימשך. אסור שיד קלה תשלוט בשלטר. בית אחד המנותק מחשמל הוא אחד יותר מדי. אני מכיר אנשים שחוסכים בתרופות ואוכל כדי לא להסתבך עם חברת החשמל", אמר. על-פי הצעתו, בוועדה שתוקם "לבחינת ניתוק השאלטר". במקביל, הניח ח"כ כחלון הצעת חוק הקובעת תעריף נמוך יותר לצריכה מינימלית של חשמל.

תאריך:  22/06/2005   |   עודכן:  22/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
ההערכה היא כי החלטת מזוז תתקבל רק אחרי ביצוע ההינתקות    בטיוטת כתב האישום נטען, כי שרון ביצע עבירות של קבלת תרומה אסורה, קבלת סכומים מעל המותר, אי ניהול מערכת חשבונות כנדרש, הוצאת סכומים מעל למותר ומסירת דוח של מועמד
שלומי דיאז
המשטרה חוקרת את טענות בכירי מפלגת העבודה על חשד לזיופים בטפסי מפקד    כבל התבקש להעביר 10 טפסי התפקדות של תושבים מכאבול ו-23 טפסי התפקדות של תושבים שטוענים כי לא התפקדו למפלגה
רנית נחום-הלוי
כך מעריכים חברי הכנסת בדיון מיוחד שהתקיים במליאת הכנסת בנושא זה    קוראים להתקנת מחסומים מרומזרים ובולטים לעין    ח"כ א-סאנע התריע על תאונה בעתיד במסילת רכבת ב"ש-דימונה    שר התחבורה: נהגים והולכי רגל מנסים "לגנוב חצי דקה" ולחצות את המסילה - זו התאבדות!
מחלקה ראשונה
תערוכת הבוגרים של בית הספר גורן לתקשורת חזותית המכללה האקדמית עמק יזרעאל ע"ש מקס שטרן
ברוך לוי
מכון הייצוא: הפגישות יעסקו בתחומי האלקטרוניקה, התקשורת והתוכנה. ההערכה היא כי הפגישות יניבו עסקאות בהיקף של כ- 10-5 מיליוני דולרים.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il