X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השופט לינדנשטראוס: "אין רחמים בליבי לנאשם זה ואותן נסיבות אישיות וגילויי החרטה שצויינו על ידי בא כוחו, בסיכומיו, מתגמדות נוכח חומרת העבירות בהן הודה"
▪  ▪  ▪

"אני לא מאמין שאני עשיתי זאת". את המילים הללו אמר זאהר בן יוסף דיאב-עלי, דקות ספורות לפני מתן גזר הדין שהתקבל בבית המשפט המחוזי בחיפה בעניינו.
עלי, אזרח ישראל, תושב כאוכב, סטודנט לתואר שני באוניברסיטה העברית בירושלים אשר עבד כמורה למתמטיקה בבית ספר ביישוב בית צפאפה הואשם והורשע במסגרת עסקת טיעון בשלוש עבירות בהן: סיוע לאוייב במלחמה, מגע עם סוכן חוץ וכן חיפוי.
תחילת הפרשה בשנת 2004, כאשר הכיר עלי את נאאל, פעיל חמאס. השניים סיכמו ביניהם כי עלי יסייע לארגון החמאס במלחמתו נגד ישראל על-ידי הוצאה לפועל של פיגועי טרור בישראל, ובעיקר בירושלים. נאאל הבהיר כי כל שנותר על-מנת להוציא פיגועי התאבדות בשטח ישראל הוא למצוא יעד מתאים לביצועו.
כתב האישום מתאר סיורים משותפים של השניים לאיתור יעדים פוטנציאליים לפיגועים בירושלים, תכנון פיגועים, בין היתר במקומות כגון: בית הקפה בסמוך לאוניברסיטה, בית הקפה בסמוך לגן הפעמון, ומסעדה ברח' עמק רפאים, קווי אוטובוס שונים, אזור חנויות ברמת אשכול, וכן אולם חתונות בבית צפאפה.
בשיחות ביניהם נכנסו השניים לפרטים אודות השעות בהן רצוי לבצע את פיגועי ההתאבדות, היינו שעות שבהן יש במקום ריכוז גדול של אנשים. כך לממשל ביום 11.7.04 הובילו פעילי החמאס מחבל מתאבד מחברון לבית הקפה "קפית" הנמצא בעמק רפאים בירושלים. המחבל היה מצוייד במטען נפץ ובאקדח, אך מסיבה כלשהי, הוא שב על עקבותיו, מבלי שביצע את הפיגוע. נאאל התקשר אל עלי ביום שלמחרת והודיע לו כי "הגבינה התקלקלה", היינו, כפי שגם הבין העלי, כי פיגוע ההתאבדות לא יצא אל הפועל.
בית המשפט המחוזי בחיפה קבע היום (יום ה') את גזר הדין במשפטו של עלי. בדבריו האחרונים לפני מתן גזר הדין אמר עלי "עשיתי טעות נוראית... לא מאמין שאני עשיתי זאת", ותלה את הדבר במצבו הנפשי הקשה. עוד אמר עלי כי הוא מכיר בכך שהוא ראוי לעונש, אך ביקש רחמים.
השופטים ברלינר ושיף גזרו על עלי תקופת מאשר של 19 שנים, מהם 16 בפועל ושלוש על תנאי. נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, השופט מיכה לינדנשטראוס, חלק על גזר דינם ואמר: "חמור במיוחד בעיניי, כי נאשם אשר גדל והתחנך כל חייו במדינה, היה למורה, סטודנט לתואר שני באוניברסיטה העברית בירושלים, בוחר לקשור את גורלו עם ארגון טרור וזאת במקום לשמור אמונים למדינתו, מדינת ישראל, והכל מתוך מגמה לסייע לארגון העויין להוציא לפועל פיגועי טרור בישראל".
ועוד מוסיף השופט: "אין רחמים בליבי לנאשם זה ואותן נסיבות אישיות וגילויי החרטה שצויינו על-ידי בא כוחו, בסיכומיו, מתגמדות נוכח חומרת העבירות בהן הודה. הנאשם לא בחל בשום אמצעי בכדי לסייע לארגון הטרור חמאס, ובין קורבנותיו הפוטנציאלים, יכלו בוודאי להיות גם חבריו לספסל הלימודים באוניברסיטה העברית בירושלים וגם בני משפחותיהם ובוודאי גם אזרחים, ילדים, קשישים, חיילים, תיירים ואחרים הנוסעים באוטובוסים בירושלים, או יושבים בבתי הקפה בעיר".
בסוף דבריו ביקש השופט לינדנשטראוס לגזור על עלי 20 שנות מאסר בפועל שמתוכם 18 בפועל ושנתיים על תנאי וציין, כי גם עונש זה איננו גם "ממצה את הדין עם אזרח ישראלי אשר בגד במדינתו, בחבריו ואיבד רסן מוסרי ואנושי בנסיונותיו לסייע לארגון טרור שכל מטרתו היא, להביא להשמדת מדינת ישראל".
גזר הדין קובע כאמור עונש מאסר של 16 שנים בפועל ושלוש שנים על תנאי כמופיע בפסק דינם של השופטים ברלינר ושיף.
- לגזר הדין המלא

פ.ח. 1076/04
תאריך:  23/06/2005   |   עודכן:  23/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
כך הודיע ועד העובדים הטכניים בנתב"ג    רש"ת אסרה על הוועד לצאת לטיול למוסקבה   
טוענת: הטיול מתוכנן לחודש יולי - ימי תקופת העומס בנתב"ג    מוסיפה: זאת כנראה הסיבה לעיצומי הוועד
עומר שיקלר
בג"צ דן בעתירת 17 משפחות שכולות מגוש קטיף בנושא העברת בית הקברות במסגרת ההינתקות    בג"צ מתח ביקורת חריפה על התנהלות המדינה    נציגי המדינה: פינוי בית הקברות ייעשה בתחילת חודש ספטמבר    המדינה הסכימה להקפיא פינוי הקברים עד לתום מו"מ
גלית יצחק
כך עולה ממחקר שנערך במחלקה לדרמטולוגיה באוניברסיטת אלבאמה בארה"ב    למרכיב סילימרין יש תכונות היכולות למנוע את שיפעולם של תהליכים סרטניים הנובעים מחומר מסרטן כימי או מקרינת האור    שבוע הבא יצוין שבוע המודעות למניעת סרטן העור ולגילויו המוקדם
גלית יצחק ושלומי דיאז
הנער התמוטט במהלך קטטה שהתרחשה בשטח בית הספר בבת ים    הנער הועבר לבית החולים וולפסון כשהוא מונשם ובמצב קשה
שלומי דיאז
חוקרי מס הכנסה טוענים שניסה להעביר מניות לבתו    האיש טוען שמדובר במתנה מותרת    שוחרר בערבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il