X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חלקם של הערבים במיפקד האחרון הגיע ליותר מ-21% בכך הפכו למגזר הגדול ביותר במפלגה הערבים יכולים למעשה להכריע מי יהיו חברי הכנסת ברשימת העבודה אם ייערך מיפקד חדש, עשוי להתייתר הצורך בחקירה משטרתית
▪  ▪  ▪

גורמים בכירים במפלגת העבודה החלו לבדוק, בימים אלה, אפשרות של קיום מיפקד חדש, ולא רק דחיית הפריימריז. הבדיקה נערכת על-ידי משפטנים, כדי להגיע למסקנה: האם חוקת המפלגה מאפשרת מיפקד חדש תוך זמן קצר מהמיפקד הקודם, שבו התגלו כשלים בשיעור מדהים: 44.8% מהטפסים זוייפו.
המטרה המרכזית העומדת מאחורי הרעיון לערוך מיפקד חדש: צמצום חלקם של המיעוטים (הערבים) בין חברי מפלגת העבודה. המטרה הנוספת: "ייתור" הצורך, ולמעשה ההכרח, להעסיק את כל המפלגה, וכן את המשטרה, בחקירת הזיופים הסיטונאיים במיפקד שנערך.
הצורך לערוך מיפקד חדש, נובע מהעלייה המדאיגה, לדידם של בכירים בעבודה, בחלקם של המיעוטים (הערבים) במיפקד שהתקיים. את זאת חשפנו כאן באחרונה. התברר, כי חלקם בעבודה הגיע ל-21.58% מסך המתפקדים, ובכך כמעט שילשו את כוחם במפלגה. 4.64% נוספים נמנים עם מגזר הדרוזים.
משמעות הדבר: הערבים הם המגזר הגדול ביותר במפלגת העבודה, וביום פקודה (לקראת הבחירות לכנסת ה-17) הם עלולים להכריע מי האישים שיהיו ברשימת חברי הכנסת של מפלגת העבודה.
מצב זה גורם לדאגה במיוחד אצל ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, וכן אצל ח"כ מתן וילנאי. אלה חוששים, כי הערבים-המיתפקדים יכריעו, מצד אחד, מי יימנו ברשימת העבודה לכנסת הבאה; אך מצד שני, הם יצביעו למפלגות הערבויות המסורתיות. היוזמה לערוך מיפקד חדש נועדה לנטרל "סיכון כפול" זה.
הדאגה במפלגת העבודה נובעת גם מהמצב העגום אליו נקלעה במגזרים שהיוו בעבר בסיס כוחה: הקיבוצים והמושבים. מתברר, כי מגזר התק"ם הצליח לגייס בסך-הכל 9.84% מכלל קולות המתפקדים; ומגזר המושבים מהווה רק 5.67% מקולות המתפקדים.
ההערכה: היועמ"ש יימנע מחקירה גורפת
יום לאחר שמסר מזכ"ל העבודה, ח"כ איתן כבל, את ממצאי ועדת הבדיקה החמורים שגילתה השופטת (בדימ.) עו"ד שרה פריש, העומדת בראש הוועדה, מצויה מפלגת העבודה במצב של חוסר ודאות גובר והולך. החשש הוא מפני חקירה משטרתית, שתביא לשיתוק פעילותה. יו"ר סיעת שינוי, יוסף (טומי) לפיד, כבר פנה אל היועמ"ש בדרישה לחקור את הזיופים בעבודה.
נודע, כי בלשכת היועמ"ש נוטים, בשלב זה, להימנע ממתן הנחייה למשטרה לחקור באופן גורף את הזיופים בעבודה. החשש הוא, כי חקירה שכזו תצריך משאבים עצומים - הן מהמשטרה והן מהפרקליטות, וזה יבוא על-חשבון משימות אחרות, חשובות לא פחות, העומדות על הפרק: הטיפול בכל מפירי הסדר הציבורי במהלכי יישום ההינתקות; והמלחמה בפשיעה כלפי הפרט ובאלימות הגואה. עם זאת, היועמ"ש כבר הנחה את המשטרה: לטפל, באופן ממוקד, בתלונות ספציפיות וממוקדות, אך לא להיכנס לחקירה מקיפה ורחבה שלא יהיה לה סוף.

תאריך:  24/06/2005   |   עודכן:  24/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
רוכבת נהרגה לפנות בוקר סמוך למחלף רבין    אמש נהרג רוכב בכביש מפלסים    הבוקר נהרג נהג בתאונה בצפון    בן חמש נהרג בירכא
שלומי דיאז
תבקש לבדוק את השטח כדי להתקדם בחקירה    חשד לזיוף הנתונים בקופסא השחורה של המשאית
עומר כרמון
השמרן הקיצוני מחמוד אחמדינג'אד הוא נשיא אירן החדש    ישראל: אם מישהו ציפה לשינוי, כעת ברור שזה לא יתרחש    שמעון פרס: תוצאות הבחירות יגרמו לבעיות רבות לעולם החופשי    בריטניה: אירן חייבת להרגיע בנושא הגרעין
עומר כרמון
ישראל מוכנה לשחרר את קונטאר תמורת מידע על רון ארד    היתה זו שיחת טלפון שלישית בין האסיר למשפחתו מאז 1979    חבר פרלמנט לבנוני מאשים את המוסד הישראלי בחיסולים בביירות
עומר כרמון
בפעם הראשונה מאז שנחשפה עסקת המכירה ליהודים של שני מלונות הסמוכים לשער יפו בירושלים, יצר קשר עורך דינם של הרוכשים    עו"ד יוסף ריכטר: חברת Richards Marketing רכשה את מלון 'אימפריאל' בעיר העתיקה בירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il