X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פרופ' אליעזר רובינזון וד"ר דורית לב פנו לשגריר ישראל לאיחוד האירופי בדרישה לסייע במניעת אישור לפטנט לבדיקות גנטיות "רישום הפטנט הינו רעיון גזעני, אשר עשוי לגרור אפליה בישראל ובעולם נגד נשים אלו", ציינו
▪  ▪  ▪

יש למנוע את האישור לפטנט לבדיקות גנטיות לאיתור "המוטציה האשכנזית". כך כתבו פרופ' אליעזר רובינזון, יו"ר האגודה למלחמה בסרטן ויו"ר המועצה הלאומית לאונקולוגיה, וד"ר דורית לב, יו"ר איגוד הגנטיקאים הרפואיים בישראל, במכתב ששיגרו (יום ה', 23.6.05) לעודד ערן, שגריר ישראל לאיחוד האירופי.
לדבריהם, ביום ד' (29.6.05) עומד משרד הפטנטים האירופי הממוקם במינכן, לערוך דיון בנושא הגנה באמצעות רישום פטנט על בדיקה גנטית לאיתור "המוטציה האשכנזית".
מדובר בדגימת דם פשוטה, המאתרת שינויים גנטיים המצביעים על סיכון גבוה בקרב נשים בריאות, ממשפחות עם ריבוי מקרי סרטן שד ושחלות, לחלות בסוגי סרטן אלה.
"בקרב נשים יהודיות ממוצא אשכנזי קיימים מעט מאוד שינויים גנטיים בגנים הרלוונטיים. מסיבה זו קל ומהיר לאתר נשים אשכנזיות, הנמצאות בסיכון גבוה לפתח סרטן שד ושחלות", נכתב.
לטענתם, "רישום פטנט על בדיקה גנטית, שתאתר שינוי האופייני רק בקרב נשים יהודיות ממוצא אשכנזי, הינו רעיון גזעני, אשר עשוי לגרור אפליה בישראל ובעולם נגד נשים אלו. חשוב לציין, שההערכה היא, שכיום יש בישראל לבדה כ-35,000 נשאים של המוטציות האשכנזיות הנ"ל.
עולם הרפואה הגנטית המתפתח הביא עד היום להישגים רבים בתחום הגילוי המוקדם והניבוי של סרטן השד ושל סוגי סרטן נוספים, תוך הקפדה על קדושת החיים ועל שוויון בערך חיי האדם באשר הוא.
השיקולים לרישום הפטנט הנ"ל הינם כלכליים גרידא, ואין להם כל השלכה רפואית. שיקול כלכלי זה עתיד להעלות באופן משמעותי את עלות הבדיקה, ולהוות מעמסה על סל הבריאות, עד למצב שבו העלות תמנע מנשים בסיכון מוגבר לבצע את הבדיקה.
מניסיוננו עד היום, הסיכון לחלות בסרטן השד בקרב נשים אלו מוערך בכ-50% עד 80%, זאת לעומת סיכון של כ-12% לחלות בקרב האוכלוסייה הכללית בארץ ובעולם. הסיכון לפתח סרטן שחלות בקרב קבוצת הנשים בסיכון מוגבר מגיע ל-40%-50%, לעומת סיכון של 1.8% באוכלוסיה הכללית".
עוד נאמר במכתב: "בהסתמך על הידע הגנטי הקיים היום, אנו סבורים כי יש להמשיך לבצע בהצלחה בדיקות גנטיות, העשויות להציל חיים, בלי לפגוע בציבור זה וליצור אפליה נגדו".

תאריך:  26/06/2005   |   עודכן:  26/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
כך הודיע היום משרד האוצר    ההסכם נחתם בין בעלי המניות בחברת פי גלילות מסופי נפט וצינורות בע"מ - המדינה ושלוש חברות הדלק וחברת פי גלילות, בדבר מכירת פעילות החברה ואופן ניהול הליך המכירה, בהתאם להחלטת ההפרטה שהתקבלה על-ידי ועדת השרים להפרטה לפני כחודש
שלומי דיאז
המשטרה העבירה לשוטריה את נוהל "פתיחה באש" שהוכן לקראת ההינתקות    הכוח המפנה לא ישא נשק    על-פי הפקודה: "השימוש בנשק רק כמוצא אחרון"
ברוך לוי
על-פי נתוני ה-OECD משקל תעשיית השירותים בעולם המערבי מגיעה ל-70% מהתמ"ג, ואילו בישראל 60% בלבד    "הגדלת מגזר זה בישראל תביא לקפיצת מדרגה בגודלו של התוצר ולהאצה רבת עוצמה בצמיחה"
יפעת גדות
לא קיים מכשיר כושר שיכול לשרוף שומן מחלק מסויים בגוף    כדי להפוך כרס גדולה לקטנה יותר עליכם לשלב אכילה נבונה עם התעמלות סדירה שפועלת על הגוף כולו
מיכאל דבורין
בשנה האחרונה נסחרה החברה על תנאי עד לעמידה בכל דרישות המסחר בנסדא"ק; מניית קומטאץ' נסחרה תחת הסימול CTCHC מאז ה-30 ביוני 2004, בעקבות חריגה מן הדרישה לשמור על הון בעלי מניות של 2.5 מיליון דולר לפחות; עתה, משעמדה בדרישות חזרה קומטאץ' למסחר רגיל, ללא תנאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il