X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אישרה הממשלה את הצעת שר הפנים אופיר פינס המעמד ינתן רק לילדי עובדים זרים מגיל 10 ומעלה שהוריהם הגיעו לארץ באופן חוקי השרים ציפי לבני וישראל כץ: ההחלטה עשויה לפתוח פתח לפלשתינים להיכנס לישראל
▪  ▪  ▪

הממשלה אישרה היום (א', 26.6.05) את הצעתו של שר הפנים, אופיר פינס-פז (העבודה) כי יוענק מעמד של תושבות קבע לילדי עובדים זרים שנולדו בארץ והגיעו לגיל 10.
הצעת ההחלטה מוגבלת רק לילדי עובדים זרים שנולדו בישראל, והוריהם נכנסו לראשונה לגבולות המדינה באופן חוקי. כמו-כן יוענק מעמד דומה לבני משפחותיהם.
המדובר בילידי ישראל שלמדו או לומדים במערכת החינוך הישראלית. ההחלטה תאפשר להם לקבל ביטוח רפואי ממלכתי ולהוריהם לעסוק בעבודות מוסדרות, לאחר שיקבלו אשרות עבודה חוקיות.
המדובר בהוראה למשך חצי שנה (עד סוף שנת 2005) בלבד. לשר הפנים תינתן הסמכות להאריך מידי שנה את אשרת השהייה לתושבים הארעיים, עד שהילד ישוחרר מהצבא. אז יזכו ההורים להגנה הנתונה מעצם השירות הצבאי, הקובעת כי הורים לילדים ששרתו בצבא זכאים לבקש מעמד של תושבות קבע.
ההצעה פותחת פתח לפלשתינים
ראש הממשלה, אריאל שרון, אשר תמך בהצעת השר פינס אמר: "הושפעתי מאוד מתוכנית בטלוויזיה על ילדי עובדים זרים שגדלו כאן והיו בצופים. ילדים שלא היו אף פעם באף מדינה אחרת. הגעתי למסקנה שיש מקרים רבים דומים ויש לעשות מאמצים ולהשאירם בארץ".
שרת המשפטים, ציפי לבני ושר החקלאות, ישראל כץ (ליכוד) התנגדו להצעת החוק. לדברי כץ, "ההחלטה עשויה לפתוח פתח לפלשתינים להיכנס לתוך ישראל". שרת החינוך נמנעה בהצבעה. גם שר האוצר בנימין נתניהו (השוהה בחו"ל) התנגד בטענה שעלות יישום הוראת השעה תעלה לקופת המדינה כ-120 מיליון שקל בשנה.
שר הפנים הסביר את הצעתו כשאמר: "המדינה מחויבת למי שגדלו והתחנכו כאן ויש לאפשר להם להמשיך לחיות את חייהם בארץ". על-פי נתוני מינהל האוכלוסין, חיים כיום בישראל כ-2,750 ילדי עובדים זרים בני 18-10. למעלה מ-1,000 ילדי עובדים זרים אינם עונים לקריטריונים.
נציין, כי על אף שאין מדובר בשינוי חוקי ההגירה, אלא במהלך חד-פעמי שאמור לפתור באופן נקודתי את סוגיית מעמדם של בני נוער שמשך שנים רבות עומדים בפני גירוש, הרי שהמשמעות המעשית של מהלך שכזה היא כי לראשונה ישראל מכירה בעובדים הזרים כחלק מהחברה הישראלית.
"מדובר במגה-פיגוע"
בתגובה לאישור הצעת פינס אומר יו"ר ש"ס ושר הפנים לשעבר, ח"כ אלי ישי, כי מדובר בשערוריה השקולה "להחדרת אורווה טרויאנית ללב הניצוץ היהודי. השר פינס חשב, כי במעטה של חוק השב"חים [שוהים בלתי חוקיים] הוא יוכל להחדיר כנגד זהות העם היהודי מטען צינור מבלי שייחשף. לא ירחק היום וההחלטה הזו תהפוך למגה-פיגוע כאשר דמותה היהודית של המדינה תמחק. לכל אלו שהזהות היהודית היא מהם והלאה".
ח"כ ישי מדגיש בדבריו, כי עלות החוק מגיעה לכ-120 מיליון ש"ח בשנה, "האם זהו מצב תקין?", שואל ח"כ ישי, "הממשלה מרעיבה ומפקירה את ילדי ישראל בשבילם. שיא העיוות הוא סיוע לכ-800 ילדים פלשתינים, האם לכך מתכוון המחוקק? מדובר בחיסול הנפש היהודי והרעבתו", דברי ח"כ ישי.
האגודה לזכויות האזרח ומוקד סיוע לעובדים הזרים הגיבו לאישור הממשלה ומסרו, כי הם "מברכים על כך שאושר פתרון למצוקתם של מקצת ילדי העובדים הזרים ובני משפחותיהם ומביעים אכזבה מכך, שמרבית הילדים הזרים, אשר גדלו בארץ מגיל צעיר או אף נולדו בה, יעמדו בפני סכנה של גירוש מהארץ. חשוב לציין, כי בשיחות עם נציגי האגודה והמוקד התחייב לאחרונה שר הפנים, שלא לגרש מהארץ ילדים ובני משפחותיהם, אלא בחלוף 3 חודשים לפחות מיום קבלת ההחלטה".

תאריך:  26/06/2005   |   עודכן:  26/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
בשורה לאוהבי הרדיו, חובבי הנוסטלגיה ואנשי פרסום ושיווק: אתר חדש לדפ"מ (שידורי פרסומת מאוחדים) באינטרנט מאפשר לראות את הקולות
אלעזר לוין
הד"ר לפיזיקה מונה ליו"ר חברת הנדל"ן הוותיקה
אלעזר לוין
רווח ההון לפני מס - 20 מיליון שקל    מגרש צמוד לא נמכר
אלעזר לוין
סכום העסקה - 63.5 מיליון דולר    השקעה גדולה שלישית בנדל"ן בחו"ל תוך חצי שנה    תגייס 300 מיליון שקל בבורסה
עו"ד אודיה קגן
רשות התקשורת האוסטרלית הגישה בשבוע שעבר תביעה נגד חברת Clarity1 בגין משלוח דואר זבל מסחרי    המדובר בתביעה ראשונה מסוגה באוסטרליה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il