X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך דורשת התנועה לאיכות השלטון משר התחבורה דורשת לפרק את הוועדה שמנותה לחקירת תאונת הרכבת "הרכבה של הוועדה מעורר שאלות קשות לגבי האפשרות של חקירה בלתי תלויה ומקצועית של התאונה"
▪  ▪  ▪

התנועה לאיכות השילטון שיגרה (יום א', 26.6.05) מכתב לשר התחבורה, מאיר שטרית, בו היא דורשת לפרק את הוועדה לחקירת תאונת הרכבת ולמנות ועדת מומחים בלתי תלויה במערכת, בראשות שופט בכיר בדימוס.
התנועה מציינת, כי בעקבות תאונת הרכבת הקשה מינה השר ועדה לחקירת התאונה, שהרכבה - בהתאם להודעת דובר משרד התחבורה - כולל את ישעיהו רונן, ראש אגף בכיר במשרד התחבורה, ניצב משנה משה בן-זיקרי מאגף התנועה במשטרת ישראל והראל אבן, סמנכ"ל תנועה ברכבת ישראל.
לדבריהם, הרכבה של הוועדה מעורר שאלות קשות לגבי האפשרות של חקירה בלתי תלויה ומקצועית של התאונה, שבה יוסקו כלל המסקנות, כולל אחריות משרד התחבורה, משטרת ישראל ורכבת ישראל וממלאי תפקידים בכירים בגופים אלה לתאונה.
הם מציינים, כי משרד התחבורה אחראי על קביעת התקנים לגבי מפגשי הרכבת עם דרכים וכבישים ועל הפיקוח על ביצוע התקנים שנקבעו - נושא העומד בראש סדר היום של החקירה. משטרת ישראל אחראית על אכיפת החוק בכל הנוגע למגבלות זמן הנהיגה ולהעסקת נהגים בעלי עבר תעבורתי-פלילי בחברות המפעילות משאיות.
עוד הם כותבים, כי מעורבות רכבת ישראל בתאונה אינה מוטלת בספק; בין היתר אחראית רכבת ישראל על קביעת מהירות הנסיעה של הרכבת, על הסדרת המפגשים בין תוואי הרכבת לבין דרכים וכבישים ועל שורה ארוכה של נושאים נוספים, שאותם על הוועדה לחקור.
לטענתם, שלושת חברי הוועדה ממלאים תפקידים בכירים בכל אחד מהגופים הנ"ל, ועלולה להיות להם אחריות אישית למחדלים ולמעשים שתרמו לתאונה.
"מעורבותם האישית של חברי הוועדה והאחריות המוטלת עליהם בתוקף תפקידם, אינם מאפשרים להם למלא תפקיד של חוקר בלתי תלוי ועלולים למנוע הסקת מסקנות מקצועיות ואישיות, שהיו מתבקשות אילו גם הם היו בין הנחקרים". הם מוסיפים, כי תאונה כה קשה, שבה נהרגו שמונה ונפצעו מאות נוסעים, שיש לה השלכות ציבוריות ובטיחותיות כבדות משקל, חייבת להיחקר על-ידי אנשי מקצוע מהמעלה הראשונה, שאינם קשורים או תלויים בכל אחד משלושת הגופים הקשורים לתאונה.
"יתר על כן, הצדק כידוע צריך לא רק להיעשות אלא גם להיראות, ואימון הציבור בחקירה מתערער לחלוטין כאשר חברי ועדת החקירה חוקרים גם את עצמם ואת הגופים שבהם הם מועסקים".
בסיום מכתבם הם כותבים: "לאור כל זאת קוראת התנועה לשר התחבורה, לפרק מיד את הוועדה שמינית עוד ביום התאונה, ולמנות ועדת מומחים בלתי תלויה במערכת הקובעת את התקנים, האוכפת את החוק והתקנים שנקבעו והמפעילה את רכבת ישראל, בראשות שופט בכיר בדימוס, וזאת כדי להבטיח חקירה מקצועית ובלתי תלויה שתסייע במניעת תאונות כאלה בעתיד".

תאריך:  26/06/2005   |   עודכן:  26/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
עמותת "תנו לחיות לחיות" מחוייבת בשיק ביטחון על סך 100,000 ש"ח    התחייבה לדאוג למזון מיוחד ולטיפול אך ורק בביה"ח הווטרינרי
הדר פרבר
36 בני אדם מתו וארבעה התעוורו כתוצאה משתיית המשקה, אשר מכיל מת'נול
גלית יצחק
להקות ראשונות של מדוזות החלו להופיע בחופים    במידה ואתם חשים צריבה בגופכם, אין לשטוף את האזור במים מתוקים אלא לשטוף במי הים המלוחים במקום מרוחק מאזור המדוזות    גם מדוזה מתה שנסחפה אל החוף עלולה לצרוב
אלעזר לוין
יבנה יחד עם הכשרת הישוב 2,800 דירות ב-420 מיליון דולר
אלעזר לוין
חייבים 120 מיליון שקל לבנק הבינלאומי ולפועלים    3 חברות כבר ביקשו הבוקר לרכוש את מעטפות המכרז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il