X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כוחות הנדסיים של צה"ל הרסו מבנים ארעיים צפונית ליישוב 'שירת הים' על אף שצה"ל הכריז על המקום כשטח צבאי סגור, הגיעו לשם תושבי היישובים הסמוכים וכן עיתונאים מה שגרם לפרוץ עימותים בין הצדדים
▪  ▪  ▪
חיילים עוצרים את אחד המפגינים

הדחפור הצבאי בפעולה

מפגינים מטפסים על הדחפורים

   נועם שרביט
סמ"ר פילנט נידון שוב ל-28 ימי מחבוש - לכאורה בניגוד לחוק

מתנחלי גוש קטיף הקימו הלילה (ב', 27.6.05) אוהלים וסוכות על חורבות הבתים שנהרסו אתמול במאחז 'שירת הים'. המתנחלים הודיעו, כי על כל מאחז ומבנה שייהרס, יוקם חדש במקומו. כוחות צה"ל הגיעו בלילה לאזור, אך לא פעלו להריסת הסוכות ובמקום נשמר שקט.
אתמול, החלו כוחות הנדסיים של צה"ל להרוס מבנים ארעיים צפונית ליישוב 'שירת הים' שבדרום רצועת עזה.
גורמי צבא אישרו ל-Nfc, כי המבנים נהרסים כדי למנוע איכלוס עתידי שלהם לקראת ההינתקות. הם ציינו, כי מדובר במבנים הנטושים מזה שנים רבות, אשר אינם שייכים לאנשי היישוב. מדובר צה"ל נמסר, כי בעקבות הערכות מצב ומידע כי בכוונת גורמים קיצוניים להקים במבנים הנטושים מאחז לקראת ביצוע תוכנית ההינתקות. לדבריהם, כי למנוע היווצרות מוקד קיצוני נוסף, פעלו כוחות צה"ל להריסת 11 מבנים נטושים.
"צה"ל ביצע את פעולת ההריסה בצורה מהירה ונחושה והרס את 11 המבנים הנטושים", נמסר. בצה"ל מציינים כי למקום פרצו עשרות אזרחים, למרות שהמקום הוכרז כשטח צבאי סגור. הם הוסיפו, כי בעימותים נפצעו למעלה מ-10 אזרחים, שוטר, ארבעה שוטרי מג"ב וחמישה חיילי צה"ל.
"צה"ל ימשיך לדבוק במשימתו להגן על ההתיישבות בגוש קטיף ובד בבד יאכוף חוק וסדר בכל מקרה שיידרש אליו", אמרו בצה"ל והדגישו: "צה"ל רואה בחומרה פעילות אלימה של קבוצות קיצוניות נגד חיילי צה"ל".
חייל סירב להשתתף בפעילות
במהלך הפעילות, אבי ביבר, אחד החיילים מכוח ההנדסה, אשר פעל במקום, החל לצעוק סיסמאות נגד הפינוי כדוגמת "יהודי לא מפנה יהודי", "מרביצים ליהודים, זה לא צדק! זה לא נכון!" ועוד ואף סירב להשתתף בפעילות וקרא לחבריו לפעול בצורה דומה. מפקדיו נטלו ממנו את נשקו והורו לו להתרחק מהמקום. גורמי צבא מסרו, כי בתום הפעילות יחליטו מפקדיו כיצד לפעול.
בשעות הערב (א'), דווח כי החייל יטופל משמעתית והוא ישפט בפני קצין שיפוט בכיר. עם זאת, כאשר הגיע ביבר למשפט, סירב להישפט בפני קצין השיפוט, מפקד החטיבה הצפונית ברצועה, אל"מ אבי לוי ודרש כי המקרה יועבר לבית דין. בצה"ל בוחנים את הנושא ומונה קצין בודק.
במהלך העימותים שהיו סוערים ירה קצין בדרגת סא"ל באויר, כדי להזהיר נוסעי ג'יפ שניסו לעקוף מחסום צבאי ולחדור לשטח בו התקיימו עבודות ההריסה. בצה"ל מסרו כי הנושא ייחקר ויבדק אופן תיפקודו של הקצין.
ככל שינסו לפגוע בארץ ישראל אנחנו נמשיך ונבנה
ממועצת חוף עזה נמסר בתגובה: "ממשלת ישראל ממשיכה במדיניותה התבוסתנית. בשעה שקוברים שני נערים שנרצחו על-ידי הטרור שממשלת ישראל דואגת לטפח, עלו כלים כבדים של צה"ל והרסו 12 בתים שחששו שיהודים ייכנסו לשם בעימותים הקשים נפצעו 3 תושבים". עוד נמסר, כי עיתונאי ידיעות אחרונות, איציק סבן, גם כן נפגע באורח קל ופונה לבית החולים סורוקה.
"ככל שינסו לפגוע בארץ ישראל אנחנו נמשיך ונבנה גם בשירת הים ובכל מקום", נמסר עוד.

תאריך:  26/06/2005   |   עודכן:  27/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
כך דורשת התנועה לאיכות השלטון משר התחבורה    דורשת לפרק את הוועדה שמנותה לחקירת תאונת הרכבת    "הרכבה של הוועדה מעורר שאלות קשות לגבי האפשרות של חקירה בלתי תלויה ומקצועית של התאונה"
הדר פרבר
עמותת "תנו לחיות לחיות" מחוייבת בשיק ביטחון על סך 100,000 ש"ח    התחייבה לדאוג למזון מיוחד ולטיפול אך ורק בביה"ח הווטרינרי
הדר פרבר
36 בני אדם מתו וארבעה התעוורו כתוצאה משתיית המשקה, אשר מכיל מת'נול
גלית יצחק
להקות ראשונות של מדוזות החלו להופיע בחופים    במידה ואתם חשים צריבה בגופכם, אין לשטוף את האזור במים מתוקים אלא לשטוף במי הים המלוחים במקום מרוחק מאזור המדוזות    גם מדוזה מתה שנסחפה אל החוף עלולה לצרוב
אלעזר לוין
יבנה יחד עם הכשרת הישוב 2,800 דירות ב-420 מיליון דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il