X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במכתב אשר נשלח היום מאת אבינעם מגן בשם ארגון "מרד צרכני הגז בישראל" מתבקש היועץ המשפטי לממשלה לפעול להשעייתו של מנכ"ל חברת פזגז
▪  ▪  ▪

במכתב אשר נשלח (יום, 26.6.05) מאת אבינעם מגן בשם ארגון "מרד צרכני הגז בישראל" מתבקש היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לפעול להשעייתו של מנכ"ל חברת פזגז ולהורות למשרד התשתיות להתנות את רישיון הפעולה והזיכיון הניתן לחברת פזגז - בהשעיית המנכ"ל עד לסיום המשפט.
לדברי מגן, בימים אלו מתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים משפט פלילי בעניין "פרשת קרטל הגז" (חשדות לקיום קרטל בין חברות הגז הגדולות בשנים 94-97, א.ס.). אחד הנאשמים בפרשה הוא פנחס בידרמן אשר שימש באותה תקופה כסמנכ"ל השיווק של חברת פזגז. למורת רוחו של מגן, חרף האישום הפלילי, קודם בידרמן והוא מכהן כיום בתפקיד מנכ"ל החברה.
הוא מציין, כי "תקנת הציבור, והנורמה המקובלת היא כי אדם שמוגש נגדו כתב אישום פלילי, ולא כל שכן אדם שתלוי ועומד נגדו משפט פלילי צריך להשעות את עצמו מכל תפקיד ציבורי". לדבריו, חברת פזגז אמנם איננה חברה ממשלתית או ציבורית, אולם היא חברה המספקת שירות חיוני לאכלוסיה רחבה ביותר תוך שימוש בזיכיון וברישיון הניתנים מן המדינה.
אי לכך, הוא טוען: "אני סבור כי במקרה בו מדובר בחברה כל כך גדולה, בשירות חיוני, ובשליטה בנתח שוק כה גדול, יש להתייחס לחברה "הפרטית" כאל גוף "מעין ציבורי" או "דו מהותי" ולהחיל עליו את הנורמות הנהוגות במגזר הציבורי". הו מוסיף, כי אישום בקרטל הוא אישום חמור ביותר, בייחוד כאשר מדובר בחברה מעין ציבורית כפי שתואר לעיל, שכן המשמעות היא כי אם אכן היה קרטל כפי שעולה מכתב האישום הרי שמדובר לכאורה בפגיעה כספית גדולה ביותר במאות אלפי צרכנים אשר שילמו מחיר יקר בשל תיאום המחירים בין חברות הגז. "מדובר בכסף שבוודאי כבר לא יוחזר לכיסיהם של הצרכנים לעולם", ציין.
"לא ייתכן", נאמר עוד במכתב, "כי מי שחשוד במעשים כל כך חמורים ימשיך לכהן בתפקידו ואף יקודם בשל ההגדרה הפיקטיבית של "חברה פרטית" הנותנת הגנה לנאשם על חשבון הפגיעה בציבור".
לבסוף הוא מסכם ואומר כי הדבר חמור שבעתיים לאור הקושי היחסי להחליף חברת גז, אשר מותיר את הלקוחות כמעט "שבויים" בידי חברה הנחשדת בפלילים ואשר מנוהלת על-ידי אדם החשוד בפלילים באופן אישי. לכן, פונה הארגון ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפעול להשעייתו של מנכ"ל פזגז ולהורות למשרד התשתיות להתנות את רישיון הפעולה והזיכיון הניתן לחברה - בהשעיית המנכ"ל עד לסיום המשפט.

תאריך:  26/06/2005   |   עודכן:  26/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
האליפות תתקיים במסגרת יריד "חוצות היוצר" בירושלים בחודש אוגוסט
ברוך לוי
מנכ"ל בנק יהב: "הבנק נמצא בתהליך של הרחבת הפעילות בתחום ניירות הערך והברוקרג', ולכן המהלך הנוכחי משקף את רצוננו להעמיק את המעורבות של בנק יהב בשוק ההון"
עומר כרמון
ישראל וניו-זילנד סיימו רשמית את המשבר הדיפלומטי בפרשת סוכני המוסד אולם נותרו חלוקות    רה"מ בחרה להודיע על סיום המשבר בשעה שמנהיג האופוזיציה היה אמור לשאת נאום חשוב    הלן קלארק: העיתוי נקבע בהתאם לישיבת הממשלה השבועית בירושלים    דיפלומט ישראלי מכחיש    הוצא צו מעצר בינ"ל לאחד מחברי החוליה הישראלית
ענבל אביב, עומר שיקלר
כוחות הנדסיים של צה"ל הרסו מבנים ארעיים צפונית ליישוב 'שירת הים'    על אף שצה"ל הכריז על המקום כשטח צבאי סגור, הגיעו לשם תושבי היישובים הסמוכים וכן עיתונאים מה שגרם לפרוץ עימותים בין הצדדים
עומר שיקלר
כך דורשת התנועה לאיכות השלטון משר התחבורה    דורשת לפרק את הוועדה שמנותה לחקירת תאונת הרכבת    "הרכבה של הוועדה מעורר שאלות קשות לגבי האפשרות של חקירה בלתי תלויה ומקצועית של התאונה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il