X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אירן לאחר הבחירות לנשיאות

מופז: אין בכוונת ישראל להתקיף את אירן

שר הביטחון: תוצאות הבחירות באירן מצביעות על היפוך המגמה טהרן: איננו זקוקים לקשר עם ארה"ב אנו התומכים החשובים ביותר של העם הפלשתיני החיזבאללה: הבחירות באירן הן סטירה בפרצופה של ארה"ב יפן מודאגת מהסיוע האירני לקוריאה-הצפונית הרש"פ שומרת על שתיקה
▪  ▪  ▪

"היפוך המגמה"
שר הביטחון שאול מופז אמר (א', 26.6.05) בכנס יוצאי אירן באוניברסיטת תל-אביב, כי "תוצאות הבחירות באירן מצביעות על היפוך המגמה שאיפיינה את אירן בשנים האחרונות: לא עוד רפורמה ופתיחות למערב, אלא חזרה לשמרנות ולחיזוק ערכי הדת".
"בחירת מועמד קיצוני-שמרן הינה סופו של תהליך בו הקיצונים ביותר מחזיקים בכל מוקדי הכוח באירן".
"לישראל אין נגיעה לעניין ואיו לה כוונה להשפיע עליו, אך היא דורשת שההנהגה החדשה באירן לא תתמוך בטרור ולא תמשיך בליבוי הסכסוך באזור. ישראל מצפה כי אירן תפסיק לתמוך, לסייע ולממן את ארגוני הטרור, בראשם החיזבאללה והחמאס".
"כבר תקופה ארוכה אנו סבורים שהפיתרון לסוגיית הגרעין האירני הוא לחץ דיפלומטי וכלכלי שיובילו אירופה וארה"ב. כעת יש לעולם המערבי סיבה כפולה ומכופלת להגביר את הלחץ על אירן ולא להרפות עד שתיסוג מכוונתה להשיג נשק גרעיני ויכולת טילית ארוכת טווח".
"אירן אינה זקוקה לקשר עם ארה"ב"
נשיא אירן החדש, מחמוד אחמדינג'אד, הצהיר (א', 26.6.05) במסיבת עיתונאים ראשונה מאז בחירתו, כי אירן תמשיך בתוכנית הגרעין שלה המיועדת לצרכי שלום, זאת כדי לעמוד בדרישות האנרגיה שלה.
"תוכנית הגרעין שלנו מהווה חלק מהפיתוח המדעי של העם האירני הצעיר", אמר אחמדינג'אד. "לאירן זכות להשיג התפתחות מדעית בכל התחומים. אנו זקוקים לתוכנית גרעין לצרכי שלום כדי לענות על הדרישות בתחומי האנרגיה, רפואה, חקלאות וקידום מדעי. אנו זקוקים לכך כדי לפתח את ארצנו ונמשיך בכך".
"כדי לשמור על האינטרסים הלאומיים שלנו וכדי להמחיש את זכותו של העם האירני להשתמש בטכנולוגיה גרעינית לצרכי שלום, נמשיך בשיחות עם האירופים".
הנשיא האירני החדש הודיע בעבר כי אינו מרוצה מהדרך בה מתנהל המו"מ בין האיחוד האירופי לאירן בנושא הגרעין. לטענתו, צוות המו"מ אינו קשוח מספיק. רבים רואים בדברים אלו כרמז לכוונתו להחליף את ראשי הנושאים ונותנים.
דובר משרד החוץ האירני אמר בנושא זה (א'): "עמדתנו אינה תלויה באדם זה או אחר העומד בראש צוות המו"מ, וההחלטה לגבי הרכב הצוות תיקבע בהתייעצות שתיערך בדרגים הגבוהים ביותר".
הדובר הצהיר: "בעקבות תוצאות הבחירות ברור כי אירן מסוגלת להתמודד כעת טוב יותר מול האתגרים במו"מ, והאירופים צריכים לקחת זאת בחשבון".
הנשיא החדש הבטיח (א') כי ממשלתו תהיה "ממשלה של שלום ומתינות, והדו-קיום יוסיף להיות חלק ממדיניות החוץ של ארצו", עם זאת הצהיר, כי ארצו אינה זקוקה לקשרים עם ארה"ב. לעיתון הסעודי עכאז אמר אחמדינג'אד (א'): "אשאף לחזק את קשריה של אירן עם כל מדינות המזה"ת, מלבד ישראל".
החיזבאללה ומצרים מברכים; הרש"פ שותקת
שר החוץ סילבן שלום, אמר בתגובה לתוצאות הבחירות באירן (א'): "יש לנקוט כעת בקו נוקשה יותר כלפי אירן ותוכנית הגרעין שלה. כעת יותר מבעבר, יש ליצור חזית בינ"ל מאוחדת כדי להתמודד מול פרויקט הגרעין האירני". שלום טען, כי הבחירות באירן לא היו דמוקרטיות ואירן נעה כעת לכיוון קיצוניות ולא לעבר רפורמות ופיוס.
דובר משרד החוץ האירני הגיב (א'): "ישראל אינה מאושרת מאחוז ההצבעה הגבוה באירן שהיווה מהלומה לתעמולה הישראלית לפני הבחירות. איננו מופתעים מהצהרותיה של ישראל, בעוד שברור לגמרי כי ישראל הינה הגורם העיקרי האחראי לאיומים בפניהם עומד האזור".
"ממשלת אירן הינה התומכת החשובה ביותר של עם הפלשתיני", אמר הדובר. אולם הרשות הפלשתינית שמרה על שתיקה ולא הגיבה רשמית לתוצאות הבחירות באירן. הממונה על המו"מ ברשות, סאיב עריקאת, אמר (א'): "אנו מכבדים את הבחירה הדמוקרטית הפלשתינית. הבחירות הינן עניין פנימי ואנו מכבדים זאת".
נשיא הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן) הוזמן בחודש פברואר לבקר באירן. אולם למרות שהגיע מאז למפרץ הפרסי, נמנע מלבקר ברפובליקה האיסלמית הקיצונית. ברשות הפלשתינית מאשימים את אירן בסיוע לחמאס ולג'יהאד האיסלמי ובהפעלת לחץ על גדודי חללי אל-אקצא של הפת"ח כדי שייצאו נגד הרשות.
החיזבאללה בירך על אחוז ההצבעה הגבוה בבחירות באירן ואמר כי "הבחירות הן סטירה בפרצופה של ארה"ב". נשיא מצרים, חוסני מובארק, שלח מכתב ברכה לנשיא אירן החדש. עיתוני מצרים ציינו כי הם צופים כעת שיפור בקשרי שתי המדינות. כזכור, לאירן ומצרים אין יחסים דיפלומטים מלאים. מצרים האשימה את אירן במעורבות ברצח סאדאת ובניסיון לרצוח את הנשיא מובארק.
יפן מודאגת מהסיוע האירני לקוריאה-הצפונית
ביפן התקבלה בחירתו של מחמוד אחמדינג'אד בדאגה רבה. העיתון הנפוץ ביותר במדינה כתב (א') בכותרתו הראשית, כי מידע מודיעיני חדש מצביע על כך שאירן העבירה לקוריאה-הצפונית מידע הנוגע להגדלת טווח הטילים הבליסטיים שבידי קוריאה-הצפונית.
לדברי העיתון, בסיוע אירני, קוריאה-הצפונית מסוגלת כעת לפגוע בשטחה של יפן בטילים בליסטיים המסוגלים לשאת ראש נפץ גרעיני. "אירן וקוריאה-הצפונית מנהלים ביניהם רשת של חילופי מידע בנושאי נשק להשמדה המונית", נטען.

תאריך:  26/06/2005   |   עודכן:  26/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
בעקבות פנייתה של לשכת עורכי הדין לממונה על ההגבלים העסקיים, הוגבלו תנאיו של הסדר שייסדו חברות הביטוח ביניהן, הפוגע בזכויות מבוטחים
רנית נחום-הלוי
מועצת יש"ע צופה: עשרות אלפי נהגים ובעלי עסקים ידוממו מחר את רכביהם ויסגרו את עסקיהם מ-18:00-18:15    מזכיר בית הדין הרבני של חב"ד קורא לחסידי התנועה להצטרף למפגן
מיכאל דבורין
בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל במלואה את עתירת אנשי "הבית הפתוח"    בין היתר נקבע: כי "אין העירייה רשאית להפלות לרעה ציבור זה או אחר בשל אי הסכמה של מי מאנשיה לדעותיו או לנטייתו המינית של אותו ציבור"    לופליאנסקי חוייב לשלם אישית לעותרים 30,000 ש"ח הוצאות משפט
ברוך לוי
כ-600 חברות ועסקים נוספו ביוני לרשימת החברות בסכנת סגירה    שיעור החברות והעסקים בישראל הנמצאים בסכנת סגירה עומד ביוני על 18.2% לעומת 18% במאי ו-17.6% באפריל
ברוך לוי
לאחר הטבה בחודש מאי נרשמה הרעה במוסר התשלומים בחודש יוני    מספר ימי האשראי בפועל עמד בחודש יוני על 95 ימים, בהשוואה ל-92 ימים במאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il