X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
75% מאתרי האינטרנט של חברות ישראליות לוקים בתוכן לא עדכני, כך עולה מסקר של המיזם "תוכניון"
▪  ▪  ▪

"זה כבר לא אקטואלי..." מודל 2005: אתרים של חברות ישראליות וארגונים ישראלים לוקים בחסר - בכל הנוגע לתוכן. כך עולה מסקר חדש שערך המיזם "תוכניון", אשר מספק שירותי עריכה וניהול תכנים לאתרים ברשת. מהסקר עולה, כי 75% מהאתרים העסקיים בישראל אינם מעדכנים תעריפים ואף לא את רשימת המוצרים והשירותים שהם מתיימרים למכור ברשת. באתרים של העמותות והארגונים הלא עסקיים המצב חמור עוד יותר: כ-85% אינם מעדכנים את תכני האתרים שלהם במשך למעלה משנה.
בעוד לוחות המודעות בעיתונים מתמודדים קשות עם הלוחות הווירטואליים באתרי האינטרנט היעודיים, דומה שהקלישאה "זה כבר לא אקטואלי" הופכת יותר ויותר רלוונטית דווקא לאתרי אינטרנט של חברות וארגונים בישראל. האינטרנט, אשר מתיימר לספק מידע כמעט חסר גבולות ונתונים רבים ככל הניתן הופך לפעמים להיות קצת פחות ידידותי, כאשר מלבד הכמות המבלבלת, פעמים רבות נמצא אתרים כאמור לא מעודכנים, מה שישלח אותנו להמשיך ולחפש, ולחפש... ולא תמיד למצוא.
האסטרטג ואיש הפרסום זאב ליכטנזון, שהקים את "תוכניון" בשיתוף העיתונאי לשעבר, טובי פולק, מדווח כי מבדיקת "תוכניון" עולה תמונה עגומה של זלזול בקהל הגולשים - ויותר מכך פגיעה חמורה בדימוי החברה מפעילת האתר הלא מעודכן - דווקא בקרב הלקוחות הפוטנצייאליים שלה - שטרחו לחפש אותה באינטרנט.
ליכטנזון מציין, כי במרבית המקרים, השיבו מנהלי החברות לסוקרי "תוכניון" כי עם כניסת עידן האינטרנט הם חשו צורך להיות גם בזירה החדשה ולפיכך השקיעו ממון רב בטכנולוגיה שהיתה אז עדכנית ובעיצוב האתר - אלא שמאז ההתלהבות הראשונית הם לא מצאו לנכון לתחזק את התכנים באופן שוטף.
טובי פולק, הבעלים של חברת "תוכן העניינים", השותף, כאמור, למיזם, אומר כי מעבר לפגיעה בתדמית, מהווה הזנחת אתר האינטרנט גם בזבוז של ממש מהפוטנציאל העסקי; "לקוח שמגלה באתר תכנים שאינם מתעדכנים - לא ישוב עוד. מי שאינו עוקב אחרי הרגלי הגלישה של לקוחותיו, אינו מעבד את המידע הסטטיסטי האצור בתוכו ואינו משכיל לחדש ולעדכן את תכני האתר על בסיס קבוע, פשוט זורק כסף ביודעין. זו הרי רשלנות שיווקית בלתי מובנת לחלוטין. הרי המשאבים הטכנולוגיים והגרפיים כבר הושקעו, המידע הרלוונטי ביותר נערם באתר - אלא בשל חוסר תשומת לב מספקת או סתם עצלות, פשוט אין מי שיקטוף את הפירות", קובע פולק.
אלא שבחודשים האחרונים, מדווחים ליכטנזון ופולק, במקביל להתאוששות הכלכלית במשק, דומה שחלה מידה מסויימת של התפכחות גם בעניין זה. "אולי זה בגלל שאנו פועלים על-פי מודל עסקי של מיקור חוץ (אאוטסורסינג) שאינו מעמיס על תקורות הצוות הפנים ארגוני הקבוע ואולי זה בגלל שקהל הגולשים מצביע "ברגליים" ומדיר עכברו מאתרים לא עדכניים ושאינם ערוכים בצורה מקצועית" אומר ליכטנזון, ומדגיש, כי יותר ויותר מנהלים, מקפידים לשוב ולנהל את התוכן של האתר שלהם ברמה מקצועית המכבדת את לקוחותיהם והגולשים המזדמנים לאתריהם.

תאריך:  27/06/2005   |   עודכן:  27/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
חגיגות יום ההולדת לסטודיו יתקיימו בתאריך 1.7 בהשתתפות תלמידים, בוגרים ואישי ציבור
עומר שיקלר
המחבלים ממשיכים לשגר פצצות מרגמה וקסאמים לעבר יישובי ישראלים ברצועה    אש נפתחה לעבר מוצבי צה"ל בדרום הרצועה    אנשי ביטחון פלשתינים איתרו מנהרה שנחפרה לעבר נווה דקלים
ענבל אביב
פרסומות מוצבות בתוך עמדות המשתנות בשירותים הציבוריים של הגברים    מבטיח למפרסם "קהל גברי שבוי"
הדר פרבר
איגוד האינטרנט ומרכז השלטון המקומי מקיימים השבוע יום עיון בנושא הנגשת מערכות מידע לאנשים עם מוגבלות
הדר פרבר
הפער בין מספר הגברים והנשים אשר פונים בבקשה להלוואה באינטרנט נשאר כמעט קבוע במשך כמה שנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il