X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בפסק הדין קיבל בית המשפט העליון את ערעור בניה של האשה. "תפיסתם של רופאי חדר המיון, במקרה הייחודי שלפנינו, אודות טיב הטיפול הרפואי שהם נדרשים ליתן, התאפיינה בגישה מצמצמת. על-פי גישת הרופאים שטיפלו בענת, עיקר חובתם נצטמצם להגשת מזור למכאוביה של החולה, מבלי להידרש למקור התהוותם או למר גורלה עת תצא משעריו של חדר המיון..."
▪  ▪  ▪

בית המשפט העליון חייב את בית החולים הדסה בירושלים ברשלנות ובגרימת מותה של אישה - לאחר שזו הוכתה על-ידי בעלה. השופטים קבעו, כי הרופאים לא התייחסו כיאות למכאוביה ולא טיפלו בה כיאות.
תחילתו של האירוע הטראגי ביום 30.4.89. בהיותה כבת שלושים שנה נפטרה המנוחה זאת לאחר שיום לפני כן, במסגרת מריבה בינה ובין בעלה, היא הוכתה קשות. לאחר שהתלוננה על כאבים בבטן ובכתף ועל קושי נשימה, אושפזה המנוחה בבית החולים הדסה בעין כרם ושוחררה מספר שעות לאחר מכן.
אלא שכבר בנסיעה הביתה התלוננה המנוחה בפני אחיה על כאבי בטן ועל כך שאינה רואה ואינה שומעת. בצאתה מהרכב נפלה והתעלפה. היא הצליחה לקום אך שוב נפלה באפיסת כוחות. בשעת ערב שמעו בעלה ואחיה קול נפילה ומצאו את המנוחה שוכבת במצב של "אובדן הכרה". הם העירו אותה, השקו אותה וזו שבה לחדרה. סמוך לשעה 03.00 נמצאה על-ידי בעלה ללא רוח חיים.
שני בניה של המנוחה, ובעלה המכה, הגישו תביעה לבית המשפט המחוזי נגד בית החולים הדסה עין כרם, בטענה שהתרשלו בטיפול שהעניקו למנוחה. במסגרת הדיון בבית המשפט המחוזי נקבע, כי מות המנוחה נגרם "בגלל הלם מאיבוד דם לתוך חלל הבטן בגלל קרע בקופסית הטחול בעקבות חבלות קהות בדופן הבטן משמאל עם דימומים בתוך רקמת הטחול... הנזק נגרם בשני שלבים: ראשית, הדימומים בתוך הרקמה בעקבות חבלות קהות, ובהמשך הצטברות הדם בתוך הטחול שגרמה לקרע בקופסית ולדימום מסיבי בחלל הבטן אשר הביא למוות".
עוד נקבע כי "הבדיקה הפיזיולוגית על-ידי ד"ר וולף לא העלתה ממצאים פרט לחבורות, ובאזור הבטן לא נתגלו סימני חבלה גם בנתיחה שלאחר המוות".
אשר על כן קבע בית המשפט המחוזי, כי לא היתה התרשלות בשחרור המנוחה לביתה. "הנתבעים לא יכלו, בשום בדיקה או אמצעי מקובל ושגרתי אשר עמד לרשותם באותה עת, לאבחן דמם תת-קופסתי זה", נכתב בפסק הדין.
שני בניה של המנוחה ואף בעלה ערערו לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי לעניין זיכוי בית החולים מעבירת הרשלנות הרפואית.
בפסק הדין שהתקבל נחלקו דעות השופטים (ע"א 9063/03 ו- ע"א 9502/03)
בפסק דינו קובע השופט ריבלין, כי כאבי הבטן עליהם התלוננה המנוחה היו צריכים לשמש סימפטום נוסף לקיומה של חבלה פנימית בביטנה. "בענייננו אין מניעה לסבור, כי ביצוע בדיקות מסוימות היה מעורר אצל הרופאים, למצער, חשדות נוספים או שהיה מביא להחלטה להשאיר את המנוחה להשגחה", כותב השופט ריבלין ומוסיף: "תפיסתם של רופאי חדר המיון, במקרה הייחודי שלפנינו, אודות טיב הטיפול הרפואי שהם נדרשים ליתן, התאפיינה בגישה מצמצמת. על-פי גישת הרופאים שטיפלו בענת, עיקר חובתם נצטמצם להגשת מזור למכאוביה של החולה, מבלי להידרש למקור התהוותם או למר גורלה עת תצא משעריו של חדר המיון. סבורני, כי גישה זו נושאת תוצאות בעייתיות במיוחד, שעה שעוסקים אנו בקורבן אלימות במשפחה".
בסיום דבריו קובע השופט ריבלין, כי במקרה הסבוך נוטה הכף לחובת בית החולים. אל פסק דין זה הצטרפה השופטת פרוקצ'יה כנגד דעתו החולקת של השופט רובינשטיין.
בית המשפט העליון קיבל את ערעור בניה של המנוחה והחזיר את התיק לדיון ופסק דין לבית המשפט המחוזי, שידון כעת בשאלת גובה הנזק וקביעת סכום הפיצוי לו זכאים שני בניה של המנוחה. ערעורו של הבעל המכה נדחה.
- לפסק הדין המלא

ע"א 9063/03
ע"א 9502/03
תאריך:  27/06/2005   |   עודכן:  27/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
מחבלים מתאבדים פוצצו עצמם בסמוך לבנייני מטה המשטרה, בסיס צבא עירקי, ובית חולים במוסול
אלעזר לוין
חשיפה: היהלומן אליושיב מחזיק - כמו גיסו לבייב - 6,000 תלמידים
טלספורט
נציגי עמותת הפועל פ"ת ניסו לשכנע את הספונסר של קריית שמונה לשחרר את אייל לחמן
מירב לוי, ענבל אביב
משרד החינוך כינס היום מסיבת עיתונאים בנושא יישום השלב הראשון בדוח דוברת    הסתדרות המורים בתגובה: "המורים בישראל מתוך אחריות לחינוך הילדים לא יתנו לשרת החינוך לזרות חול בעיני הציבור וימשיכו להיאבק"; העמותה לקידום יום חינוך ארוך: 20 רשויות ברשימה זכאיות כבר מ-97 ליישום יום חינוך ארוך
מיכאל דבורין
כך קבע בית המשפט המחוזי בחיפה שהרשיע אתמול את איגור אנטיפקה, האיש שהטיל את חיתתו על עיר שלמה, בשלושה סעיפי אישום של אונס ובעוד חמישה סעיפי אישום של מעשי סדום ומעשים מגונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il