X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מיכאל נצר אשר כיהן כראש אגף הכספים של מכון ויצמן למדע ברחובות הורשע בגניבת למעלה מ- 12 מיליון ש"ח מחשבון התרומות עליו היה מופקד בית המשפט גזר עליו שבע שנות מאסר בפועל
▪  ▪  ▪

בית משפט השלום ברחובות גזר עונש של תשע שנות מאסר, מהן שבע בפועל ושנתיים על תנאי, וכן קנס כספי בסך 360 אלף ש"ח על מיכאל נצר, אשר שימש החל משנת 1988 כראש אגף הכספים של מכון ויצמן למדע ברחובות.
את הכספים גנב נצר בשנים 1995-2000 מחשבון הרשום על-שם "הוועד האירופאי", אשר היה מופקד על גיוס תרומות מחו"ל לטובת מכון ויצמן.
על-פי גזר הדין, במשך התקופה האמורה העביר נצר סכום של 3 מיליון מארקים גרמניים (1.2 מיליון דולר) ו- 1.5 מיליון דולר נוספים לחשבונות בנק של מכון מחקר גרמני ולחשבון בנק שוויצרי על-שמו, כל זאת על-מנת להסוות את מעשיו. מאחר שהחשבון לא היה רשום על-שם מכון ויצמן, אלא על שם הוועד האירופאי, לא ניהל המכון מעקב אחר חשבון הבנק.
חשיפת התרמית התגלה בדרך מקרה, כאשר התברר לנצר כי מנהל ההשקעות בסניף בבנק לאומי בציריך, בו התנהל חשבונו הפרטי של הנאשם, מעל בכספים. אותו מנהל השקעות רכש ללא ידיעת נצר, באמצעות כספים מחשבונו הפרטי בשוויץ - מניות בסכום של 400,000 דולר.
בעקבות פרסום הפרשה בסניף בנק לאומי בשוויץ, נקרא נצר לממונה עליו במכון ויצמן, לבירור פשר העברת סך 1.5 מיליון דולר, לבנק בשוויץ. בעקבות כך התוודה נצר, הודה במעילה ולבסוף אף השיב סכום של 80.000 דולר.
כתב האישום אשר הוגש בבית משפט השלום ברחובות ייחס לנצר עבירות של גניבה בידי מורשה, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ורישום כוזב במסמכי תאגיד. בסך הכל עומדת היקף המעילה על 2.700.000 דולר שהם מעל ל - 12 מיליון שקלים.
במהלך משפטו טען נצר כי הסיבה למעשיו היא התמכרותו להימורים. נצר העיד כי נהג להמר בעיקר בחו"ל, במסגרת נסיעותיו בתפקיד, ובאופן פרטי. לדברי, בבתי ההימורים חש נוח ומשוחרר מאורח חייו, ממתחים ותסכולים יומיומיים.
"חלק מהכספים הלך על בזבוזים, טיסות, מסעדות, מלונות ומתנות לילדים, וכן חלק מהכסף הלך על בזבוז בקזינו בגרמניה, באוסטריה, בצרפת, באיטליה", העיד נצר. לחלק מהנסיעות לחו"ל התלוותה לנאשם, חברתו, פקידה באגף הכספים, עמה ניהל רומן, משך 12 שנים.
נצר סובל ממחלת לב כללית, בלתי יציבה וקשה, מסכרת תלויה באינסולין, יתר לחץ דם בלתי מאוזן, ומחלת ריאות כרונית. בשנת 1990 התגלה אצלו סרטן, ובהמשך טופל הנאשם ברדיותרפיה ובכימותרפיה. על-רקע מצבו הרפואי הוכר על-ידי המוסד לביטוח לאומי כנכה בשיעור 100%.
בגזר הדין שהתקבל אתמול (27.6.05) כותב השופט ירון לוי: "לעיתים, ניתן להבין עבריינות רכוש על-רקע דוחק ומצוקה כלכלית קשה. אין חולק שהנאשם לא בא מרקע כזה של דוחק ומצוקה כלכלית. עבריינות הנאשם היא עבריינות צווארון לבן, הבאה ממקום של כוח, שררה, תחכום והשכלה, וכל כולה שחיתות ובצע כסף. הנאשם עשה בכספי הגניבה, שימוש ציני, צורם, מנקר עיניים, לצורך ניהול אורח חיים פזרני ונהנתני על גבול ההפקרות - תוך שהוא מרפד את תנאי המחייה, של הסובבים אותו, כביכול, מתוך נדבנות, והכל, מתוך כספים לא לו, כספי עבירה מעילה וגניבה".
בגזר הדין קובע השופט לוי, כאמור, עונש של תשע שנות מאסר, מהן שבע בפועל ושנתיים על תנאי. עוד גוזר השופט קנס כספי של 360 אלף ש"ח.
לעניין מצבו הרפואי של נצר ציין השופט: "שירות בתי הסוהר ישכיל לתת לנאשם את הטיפול הרפואי הראוי".
- לגזר הדין המלא

ת.פ 002278/04
תאריך:  28/06/2005   |   עודכן:  28/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
הכנס חוגג את שנת הבר מצווה שלו    בכירי הממשל והמשק לוקחים בו חלק    הנושא המרכזי של הכנס יהיה - "ההשלכות הכלכליות של ההינתקות"    מול הכנס יתקיים כנס אלטרנטיבי שיעסוק בזכויות העובדים
ארי סירקין
בית המשפט צרף לתביעת המיליארדים של "שירותי בריאות כללית" שלוש חברות טבק אמריקניות, שחתמו על הסכם "עד מדינה" בארה"ב
הדר פרבר
החברה תספק שירות של מחיר זול יחסית וקבוע מכל יעד    תחילה יוצע השירות לחברות בינ"ל בארה"ב ומאוחר יותר גם בארץ
חדשות טלספורט
הנבחרת תצא לטורניר ידידותי באוקראינה באוגוסט כהכנה למשחקים החשובים בספטמבר
חדשות טלספורט
מכבי פ"ת תפתח בשעה 18:30 את הכנותיה לעונה החדשה במתקן האימונים של הקבוצה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il