X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קרן בירד אישרה השקעות של 15 מיליון דולר ב-16 פרויקטים, בתקציב כולל של כ-43 מיליון דולר
▪  ▪  ▪

קרן בירד, הקרן הדו לאומית ישראל - ארה"ב, אישרה בישיבת חבר המנהלים שהתקיימה ב-23 ביוני בוושינגטון, השקעות בסך של כ-15 מיליון דולר ב-16 פרויקטים חדשים, שתקציבם הכולל קרוב ל-43 מיליון דולרים. בירד הצליחה להביא תשע חברות ענק אמריקניות להשקיע בפרויקטים שבחסות הקרן, בשיתוף עם חברות ישראליות. החברות האמריקניות המובילות המשתתפות בסבב זה הן טקסס אינסטרומנטס, ג'ונסון אנד ג'ונסון, נורטל, מוטורולה, גור, דלתה & פיינלד, סיבה, מולקס וספנשיון.
השקעות אלה מתווספות להשקעות של יותר מ-230 מיליון דולר שהשקיעה הקרן בקרוב ל-700 פרוייקטים, שהניבו מכירות ישירות ועקיפות של יותר מ-8 מיליארדי דולרים. הקרן פועלת לעידוד שיתופי פעולה בין חברות ישראליות ואמריקניות מתחומי הטכנולוגיה השונים, ומסייעת ללא תמורה באיתור שותפים אסטרטגיים משתי המדינות, לצורך פרוייקט פיתוח של מוצר משותף.
כמחצית מהפרויקטים שאישרה הקרן בסבב זה הנם מתחום התקשורת והמיקרו אלקטרוניקה, הגדלים במהירות. מוליכות שוק עולמיות כנורטל מוטורולה, ספנשיון, מולקס וטקסס אינסטרומנטס מעורבות בפרויקטים אלה. ארבעה מהפרויקטים שאושרו הנם מתחום מדעי החיים, שם בולטות מובילות שוק כג'ונסון אנד ג'ונסון, Gore ו-Delta & PineLand.
אחד הפרויקטים המובילים הוא בין קומפיוג'ן הישראלית לחברתOrtho-Clinical Diagnostics- OCD, חברה-בת של J&J. שיתוף הפעולה בין החברות משלב את יכולות הגילוי הייחודיות של קומפיוג'ן ומאגר החלבונים הקיים שלה, עם יכולות הפיתוח והמסחור העולמיות של OCD. תהליך הגילוי של קומפיוג'ן נשען על ניבוי מכלול החלבונים האנושיים באמצעות פלטפורמת ה- LEADS של החברה. לאחר מכן, מנתחים את מפת החלבונים באמצעות מנועי הגילוי של החברה בכדי לזהות חלבונים חדשים עם מאפיינים ספציפיים רצויים. חשוב לציין כי למעלה מ-30% מהשקעות קרן בירד לאורך השנים הן בתחום מדעי החיים.
דב הרשברג, מנכ"ל קרן בירד, הביע שביעות רצון ממספרם הגדול של הפרויקטים שאושרו ומהשתתפותן של שחקניות עולמיות מובילות בפרויקטים של הקרן. "המספר הגדול של הפרויקטים שאושרו מהווה עדות נוספת לבסיס הטכנולוגי האיתן המצוי במדינת ישראל. השתתפותן של חברות כגון נורטל, J&J, מוטורולה, טקסס אינסטרומנטס, סיבה, ספנשיון, גור ואחרות בפרויקטים של הקרן מצביעה על האטרקטיביות של הפרויקטים ועל החשיבות שמייחסות חברות אלה לשיתוף פעולה עם חברות ישראליות.
בין החברות הישראליות המשתתפות ניתן למצוא לא מעט פורצות דרך כסימה ננוטק, קומפיוג'ן, סרגון, דיסקרטיקס, אלביט מערכות, ויזיוניקס, נקסנס וויזאיר ואחרות". הרשברג מדגיש כי ההשתתפות בפרויקט של בירד חושפת את החברות הישראליות לשוק האמריקני. "בירד למעשה פותחת לסטארט אפים ישראלים את הדלת הראשית לשוק הגדול והחשוב בעולם. שיתופי פעולה מסוג זה כבר הולידו בעבר לא מעט פרויקטי המשך ואף הובילו להעמקת הקשר בין החברות דרך מיזוגים ורכישות".
בכל הנוגע להשקעה בתקשורת, הדגיש הרשברג כי קרן בירד מתמקדת בשוק התקשורת לאורך כל שנות קיומה. ישראל נמצאת בקדמת הטכנולוגיה העולמית בתחום זה ומוכרת על-ידי ענקי הטכנולוגיה העולמיים כמקור לפתרונות ייחודיים. חלק מהפרויקטים, נמצא עדיין ברמת סיכון טכנולוגית גבוהה אולם קרן בירד ממשיכה להתמקד בתחום זה בכל שנות פעילותה ובמיוחד עכשיו, על-רקע ההתעוררות העולמית בענף והחדשנות שמציגות החברות הישראליות. המעורבות של קרן בירד בפרויקטים מסוג זה מוכיחה את עצמה, ומובילה להימשך ולחיזוק שיתוף הפעולה בין חברות ישראליות ואמריקניות. דוגמא לכך היא טקסס אינסטרומנטס האמריקנית, יצרנית השבבים המובילה שחוזרת לפרויקט בירד רביעי בשנתיים האחרונות.

תאריך:  28/06/2005   |   עודכן:  28/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
ראש הממשלה נפגש בצהריים עם משלחת מראשי חב"ד    הרב גרונר: באנו לכאן כדי להזכיר לשרון את דברי הרב שאסור לוותר על אף שעל אבל חשוב לשמור על החוק    שרון: לא נרשה שירימו יד על חייל, שוטר או איש ביטחון
ברוך לוי
שר התקשורת הרוסי: הנשיא פוטין תומך בהקמת קרן מו"פ ישראל-רוסיה, והוא אף הנחה חברות לקחת חלק במיזמים משותפים
הדר פרבר
כדי לצפות בווידאו נדרשת תוכנה אשר זמינה ללא תשלום    המניה ממשיכה לעלות
מחלקה ראשונה
הפסטיבל מציג בכל שנה כ-200 סרטים חדשים מכל העולם, סרטים בפרמיירות בינלאומיות ומארח יוצרים
עומר שיקלר
בתום דין משמעתי שערך כשעתיים שפט סגן מפקד אוגדת עזה את החייל על שסירב לקחת חלק בפעולה צבאית ועל איום על קצין והעלבתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il