X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בסקירה שהעביר מתאם הפעולות בשטחים בוועדת חו"ב של הכנסת הוא ציין עלייה בעשרות אחוזים בסחר, יצוא, תיירות, וצריכת הפלשתינים עדכן: תנועת החמאס במגמת עלייה, הפתח התרסק, הציבור הפלשתיני מאבד רסן, מאוכזב מאבו מאזן אך מעדיף להמשיך לתמוך בו
▪  ▪  ▪

במהלך חצי השנה האחרונה, מאז עליית אבו מאזן לשלטון (ינואר 2005) במקביל למות יאסר ערפאת, חל שיפור משמעותי ומפתיע במצב תושבי הרשות הפלשתינית.
כך מדווח (יום ג', 28.5.06) מתאם הפעולות בשטחים, האלוף יוסף משלב, בסקירה שנתן לוועדת חוץ וביטחון של הכנסת. לדבריו, ההתפתחות הכלכלית ברשות מתבטאת בכל המישורים: עלייה ברמת החיים, מסחר ותיירות.
כך ציין, כי קיימת עלייה בשיעור של 25% בסחר מישראל לרשות. המדובר בגידול של 10 מיליארד ש"ח ביצוא הסחורות במחצית שנת 2005 לעומת 8 מיליארד ש"ח בלבד במהלך 2004. כמו-כן, חל גידול בשיעור של 50% במעבר הסחורות מאיו"ש לישראל וההפך.
הוא הוסיף וציין, כי חלה עלייה בשיעור של 61% במספר המנויים בטלפון סלולרי מ-270 אלף איש ב-2004 ל-450 אלף איש במחצית שנת 2005. עלייה בשיעור של 137% במספר התיירים המבקרים בבית לחם. מ-43 אלף תיירים במהלך שנת 2004 ל-103 אלף במחצית שנת 2005.
כמו-כן, חל גידול של 45% בהיקפי תנועות הכספים בין הבנקים מהשטחים לירדן. חלה עלייה בשיעור של 27% בהיקפי גביית המסים מ-1.2 מיליארד ש"ח ב-2004 ל-1.6 מיליארד ש"ח ב-2005. זאת על אף האנרכיה השוררת ברשות והבעיה למימוש גביית המסים.
מסירים כתרים - עסקים פורחים
האלוף משלב הציג את העיר שכם, לדוגמא, וציין, כי בשל הבידול בטיפול שנוקטת ישראל בין המבוקשים לאוכלוסיה האזרחית, חלה התאוששות כלכלית משמעותית. לדבריו, ההקלות במדיניות ישראל: במתן היתרים, הורדת מחסומים, ביטול כתרים ועוצרים - הביאו לשיפור כלכלי דרמטי.
על-פי אגודת הפועלים בשכם, אם בשנת 2003 הועסקו רק 16,400 איש, בשנת 2004 חל גידול בשיעור של 97% ומספר המועסקים הגיע ל-32,400 אלף איש. בשל הקלות בהיתרי התנועה בעיר, חל גידול בתנועת הסחר בין ישראל לרשות, מ-61% ב-2003 ל-120% ב-2004. הדבר הביא גם גידול משמעותי בתנועת המשאיות [נושאות הסחר] מ-55 אלף משאיות ב-2003 ל-109 אלף ב-2004. רווחי היבוא בשכם הגיעו ב-2004 ל-283 אלף דולר בלבד, לעומת גידול חסר תקדים של 7.5 מיליארד דולר ב-2005.
הפלשתינים מאבדים רסן - אך ממשיכים לתמוך באבו מאזן
על אף השיפור הכלכלי, כאמור, ציין האלוף משלב, כי ברחוב הפלשתיני שוררת אכזבה עמוקה מניהול הרשות בחסות אבו מאזן. לדבריו, אם עד עכשיו היתה מוכרת המילה "פאודה" - אנרכיה, הרי שהיום המילה הפופלרית המבטאת את מצב הפלשתינים ברשות היא "פלאטן" - שמשמעה איבוד רסן. הוא ציין, כי הדבר בא לידי ביטוי בפעילות עבריינות משולחת ברסן ברחוב, חוסר שליטה על מתפרעים הנכנסים לבתים ויורים ללא פיקוח לכל עבר.
יחד עם זאת, הציבור הפלשתיני עדיין אינו רואה מנהיג אלטרנטיבי שיחליף את אבו מאזן. מסקרים שנערכו ברשות עולה, כי 60% מהציבור תומך באבו מאזן, למרות החרפת האלימות ברחוב. בהתייחסו לארגוני הטרור, ציין משלב כי קיימת עלייה בתמיכה הציבורית של החמאס, לעומת ירידה ניכרת בתמיכה של הפתח, "ארגון הפתח התרסק", אמר האלוף משלב.
לדבריו, 30% מהציבור תומכים בחמאס, לעומת 40% בלבד שתומכים בפתח [ירידה משמעותית של עשרות אחוזים מאז מות ערפאת]. ההישגים לחמאס בולטים בערים המרכזיות בשטחי הרשות. כך ציין כי 27 רשויות ביהודה ושומרון נשלטות על-ידי החמאס, ועוד כ-11 רשויות ברצועה.
מימון בינלאומי
האלוף משלב עמד גם על החשיבות במימון בינלאומי לפרויקטים ברשות וציין, כי משרדו מסייע לכ-52 ארגונים בינלאומים וולונטרים מצרפת, גרמניה, שוודיה, והבנק העולמי. רוב הפרויקטים מסייעים לשיפור פני איכות הסביבה בשטחי הרשות, לצורך הקטנת התלות בישראל. כך למשל, הוקמו מספר מפעלי חמצן בארבעה בתי חולים ברצועה, דבר שיקטין את ייבוא החמצן מישראל.
בהתייחסו ליישום תוכנית ההינתקות, הודיע האלוף משלב כי במסגרת סמכויותיו הוקם מרכז תיאום משותף ישראלי-פלשתיני, שיפעל בתקופת יישום ההינתקות מתוך מטרה לשמר את מרקם חייהם של הפלשתינים במהלך הפינוי. לצורך הדבר יוקם חדר מצב משותף שידאג לקיום אורח חיים אזרחי תקין ברשות, יפעל לחיזוק תשתיות קיימות, להקמת מרכז אגירת מזון, יעקוב אחר הקמת מחסומים, מתן אישורים, הקלות ועוד.

תאריך:  28/06/2005   |   עודכן:  28/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
המשטרה עצרה אותו על העלבת שוטרים    אלוף פיקוד דרום הוציא נגדו צו איסור כניסה לגוש קטיף
הדר פרבר
התוכנית עולה להצבעה בפרלמנט הבריטי יום לאחר שדוח אקדמי הזהיר, כי מדובר בתוכנית יקרה בהרבה מכפי שטוענת הממשלה
ברוך לוי
קרן בירד אישרה השקעות של 15 מיליון דולר ב-16 פרויקטים, בתקציב כולל של כ-43 מיליון דולר
עומר שיקלר
ראש הממשלה נפגש בצהריים עם משלחת מראשי חב"ד    הרב גרונר: באנו לכאן כדי להזכיר לשרון את דברי הרב שאסור לוותר על אף שעל אבל חשוב לשמור על החוק    שרון: לא נרשה שירימו יד על חייל, שוטר או איש ביטחון
ברוך לוי
שר התקשורת הרוסי: הנשיא פוטין תומך בהקמת קרן מו"פ ישראל-רוסיה, והוא אף הנחה חברות לקחת חלק במיזמים משותפים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il