X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך לטענת ארגונים בימין המגנים בחריפות את פעולות חסימות הכבישים ח"כ איתם: האנשים העומדים מאחורי פעילויות אלה - אינם אנשינו ח"כ איתן: המעשים הם כמעט בגדר של פעולת טרור ח"כ גלאון: להגדיר את ארגון הבית הלאומי כארגון טרור שריד ובריזון: להחרים את תנועת חב"ד
▪  ▪  ▪

בימין ובארגונים המובילים את המאבק נגד יישום ההינתקות מגנים (יום ד', 29.6.05) את חסימת כביש מס' 1 בשמן ובמסמרים.
בגוש קטיף גינו בחריפות את הפעולה ונמסר: "מדובר בפרובוקציה אלימה המסכנת חיים שפסולה מוסרית ומזיקה למאבק ועל רשויות החוק לטפל בכך בחומרה".
ממועצת יש"ע, המתנגדת באופן עקרוני לפעולות חסימת כבישים, מתוך הנחה שהדבר מרחיק את הציבור נמסר: "מדובר בפעולה חסרת אחריות שעלולה היתה לגרום לסיכון חיי אדם, ובוודאי שאינה מועילה למאבק בהינתקות ולהגדלת התמיכה במאבק הציבורי הכללי".
המטה למען ארץ ישראל מגנה גם-כן בחריפות את פעולות חסימת הכביש וקובע: "אין לפעולה זו כל שייכות למחאה נגד הגירוש. אופי הפעולה, מיקומה ותיזמונה מזכירות את הפרובוקציות שביצע אבישי רביב בשליחות השב"כ במטרה להחתים את המאבק במעשי פשע", כך נמסר.
מראשי תנועת הבית הלאומי יצאה הודעת גינוי המתריעה כי פעולות אלו מסכנות חיי אדם וסותרות את עיקרון המרי האזרחי שכל מהותו היא היותו בלתי אלים. התנועה גם קוראת לכל אזרח שמבחין בפרובוקציה מעין זו לדווח מיד למשטרה ובכך להציל חיים. "בנוסף, גם על המדינה מוטל לבדוק האם הדוגמא של מטורף נוסח אבישי רביב שמטרתו להכפיש את המאבק ולגרום נזק אינו פועל בשנית", נמסר.
יו"ר סיעת הציונות הדתית בכנסת, ח"כ אפי איתם, אמר שמעשים מעין אלה משחקים לידיו של ראש הממשלה, אריאל שרון, ומחבלים במאבק הלגיטימי של מאות אלפי אזרחים המתנגדים להינתקות. לדבריו, "האנשים העומדים מאחורי המעשה, אינם מייצגים את דרכינו ואת הציבור הרחב, שנאבק בדרכים לגיטימיות ובלתי אלימות, כדי לסכל את ההינתקות".
יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת ח"כ מיכאל איתן אמר כי המעשים הם כמעט בגדר של פעולת טרור ואינם מחאה דמוקרטית. "הנחה ובריחה מהמקום הינה מעשה פחדני ובריוני שאין לו כלום על זכות מחאה דמוקרטית. הדבר קרוב יותר למעשה טרור מאשר למחאה לגיטימית". בעקבות המעשה, קורא ח"כ איתן למשטרה לפעול בכל כוחה לחקירת הפרשה. במקביל הוא קורא לציבור המתנגדים להינתקות לגנות את המעשה שחותר תחת זכותם הדמוקרטית למחות.
השמאל מאשים את אנשי חב"ד
על אף הגינוי המשותף בימין ובשמאל נגד חסימות הכבישים. יו"ר סיעת יח"ד-מר"צ, ח"כ זהבה גלאון קוראת לממשלה להגדיר את ארגון "הבית הלאומי" כארגון טרור, בשל התאחדות בלתי חוקית בדומה לארגון כהנא ולארגוני טרור פלשתינים. "ארגון הבית הלאומי מוביל את פעולות המרי האלים המסכנים חיים. כל זאת נגד החלטות הממשלה, הכנסת והבג"צ. פעולות אלו חוצות קווים אדומים ומסכנות את שלום הציבור והדמוקרטיה", דברי גלאון.
ביוזמת שר הפנים, אופיר פינס, דן היום הקבינט המדיני-ביטחוני בפעולות חסימות הכבישים. שר הפנים קרא למשטרה להרתיע את העבריינים ולא את האזרחים ובמקום לקרוא לעם להישאר בבית, יש לנקוט ביד קשה נגד הפורעים.
השר מתן וילנאי קורא "לגדוע באיבם את הניסיונות להרוס את הדמוקרטיה הישראלית בצורה אלימה, פרועה ומסוכנת. וילנאי כינה את הפעולה היום, "שפיכת שמן רותח על מדורת החיים בישראל". כמו-כן קרא לגורמי אכיפת החוק, "להבין כי זהו מאבק על עתיד הדמוקרטיה הישראלית. יש לפעול מיד למעצר המתפרעים שולחיהם וכל גורם שמסייע להם. הענישה חייבת להיות קשה, ברורה וחד משמעית", אמר.
יו"ר סיעת שינוי, ח"כ חן רשף קרא הבוקר לשר לביטחון פנים לאסוף את פרטי פורעי החוק בכבישים ולהעבירם לכל אזרח המעוניין להגיש תביעה אזרחית. "חסימות הכבישים מהוות עבירה פלילית ופגיעה חמורה ברכוש ובזכויות אזרחיות וכל מטרתן היא גרימת תאונות דרכים. אני קורא לכל אזרח שיפגע מפעולות החבלה הללו לתבוע מהמפגינים את מלוא נזקיו", דברי ח"כ חן.
ח"כ יוסי שריד מיח"ד-מר"צ מאשים את "הגורם המשיחי בחב"ד", כגורם המסוכן ביותר בחברה הישראלית. שריד קורא לכל הפוליטיקאים מימין ומשמאל לנתק כל קשר עם תנועת חב"ד ולהחרימה, "כל עוד אין היא מנערת קליל חוצנה מהגרעין האלים שבתוכה".
גם ח"כ רוני בריזון משינוי משאים את אנשי חב"ד ואומר: "אנשי חב"ד, אלו שרקדו ביום הירצחו של רבין ביצעו הבוקר פיגוע טרור בכביש מספר 1. במקרה לא היו נפגעים. מכאן ואילך על כוחות הביטחון לנהוג בטרוריסטים יהודים, בדיוק כמו בטרוריסטים", אמר בריזון.

תאריך:  29/06/2005   |   עודכן:  29/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
כותבי המערכת "וואלה" מפרסמים שורת הצעות תחת הכותרת "כך תעיפו את חוסמי הכבישים"    בין ההצעות: להצית את המתנחלים, לשגר כלבי פיטבול לעברם לארוחת שחיתות, לנסות עליהם את חוד הדוקרנים בכבישים ועוד    יו"ר הכנסת: לפנות ליועץ המשפטי
הדר פרבר
שירותי אינטרנט מהיר משדרגים את ההכנסות של חברות התעופה
יפעת גדות
מחקר חדש בדק את השפעת ההנקה על ילדים    ילדים שינקו היו בעלי סיכוי נמוך לפתח את המצב
ענבל אביב
וסאם ראדי, שוטר פלשתיני כבן 30, במוצאו מרצועת עזה ותושב ביתוניא, היה מעורב באופן ישיר במעשי האלימות המתועבים    בלינץ' נרצחו שני חיילי המילואים רב"ט ואדים נורזיץ ורס"ל יוסי אברהמי
שלומי דיאז
יואשם הן בגניבת רכב והן בהצעת שוחד לעובד ציבור    המשטרה בודקת האם היה מעורב במעשי שוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il