X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
את הדברים אומר סגן מ' שביום ה' יקבל את הכנפיים מ' הוא בין בוגריו של קורס הטייס הראשון במתכונת האקדמית הטייסים מקבלים גם כנפיים וגם תואר אקדמאי
▪  ▪  ▪

לאחר שנה וחצי ללא מסדרי כנפיים יחוגגו (יום ה', 30.6.05) בוגרי קורס הטייס הראשון במתכונת האקדמית את סיומו של הקורס בבסיס חיל האויר חצרים.
הקורס המסתיים הוא הראשון במתכונת האקדמית החדשה, שאורכה שלוש שנים, ומטרתה להכשיר את בוגריו גם במסלול האקדמי. כל קצין המסיים את קורס הטייס זוכה בנוסף לדרגה ולכנפיים גם בתואר ראשון. מתכונת זו הוטמעה גם בקורס החובלים היוקרתי, ומעתה גם בוגריו מוכשרים לתואר אקדמי.
"יש המון רגעים קטנים של אושר במהלך קורס הטייס. ארוחה ראשונה אחרי סדרה, רגעים של הצלחה בטיסה, יש הרבה רגעים של 'יש הצלחתי'", אומר ל-Nfc סגן מ' בן 21 שיעמוד ביום ה' על מגרש המסדרים ויקבל את ה"כנפיים" - סמל הטייס יונח על מדיו.
הגיבוש היה די קשה
מ' ממשיך את המסורת המשפחתית והלך בעקבות אביו ששימש כאיש צוות אויר. "אני גרתי במשך תשע שנים בשיכון המשפחות של בסיס חיל אויר", הוא מספר. מ' בוגר בגרות ראלית באלקטרוניקה באחת הערים בשפלה הדרומית.
הוא מספר על המסלול שעבר: "החלטתי להקדים את המיונים כי התלבטתי בין מספר מסלולים צבאיים - טייס, תלפיות ח"א וגיבוש סיירת מטכ"ל", הוא מציין כי קיבל זימונים לשלושת המסלולים והתלבט בדרכו. "גיבוש הטייס היה די קשה. כשנמצאים בתוכו זה מאוד קשה ולא נראה לך שאתה תסיים", הוא ממשיך.
לא קל לשלב בין לימודים לטייס
לגבי המתכונת החדשה של הלימודים האקדמאים במהלך הקורס הוא מציין, כי הלימודים תופסים חלק משמעותי מהשלוש שנים של הקורס. "לא תמיד היה פשוט לשלב בין הדברים - חוזרים ממסע ולפעמים בלי מקלחת הולכים ללמוד פיזיקה", הוא מספר וממשיך, "בשלבים הראשונים זה שינוי. קשה לעבור מחי"ר ללימודים ויש בעיה להחליט למה ללמוד - לטייס או ללימודים האקדמאיים".
הוא מספר כי אהב את השנה בה לומדים רק את המסלול האקדמי. "יכולתי להקדיש את עצמי לזה. בתקופה זו זה הפך לראש סדר העדיפויות. ביתר הזמן היה צריך להתעמק בעיקר בטיסה".
מ' מציין כי קיבל תמיכה בבית והיה לו קל יותר כיוון שאביו מכיר את המערכת והוא לא היה צריך להסביר דברים ולפרט את תוכן הקורס. "כולם מכירים טוב את התהליך וזה מקל. בבית יודעים מה קורה שם ולא צריך להסביר דברים".
בצה"ל מציינים, כי כחצי ממסיימי הקורס הנוכחי הם עירוניים ואילו רק 10% מהם מתגוררים בקיבוץ. רוב הבוגרים מגיעים ממשפחות בנות 3 ילדים, ושליש מהם ממשפחות בנות 4 ילדים. רק 11% מתוכם בני זקונים, כשהיתר בכורים או בנים אמצעיים. שניים מהמסיימים חובשי כיפה- אחד מהם מתגורר בדרום הר-חברון.
90% מהבוגרים סיימו את לימודיהם במגמה ריאלית. לשניים מהבוגרים, אגב, אין תעודת בגרות. שלושה הגיעו לקורס לאחר שהשלימו תואר ראשון באוניברסיטה. שניים מהבוגרים נולדו בחו"ל: האחד בארצות הברית, והשני בליטא.
כל שלב שנגמר הוא נקודת שיא
לדברי מ' החלק הקשה ביותר בקורס היה השבוע וחצי הראשון שלו. "כל הדרך הייתה עוד לפני. אתה פוגש חבר'ה שהתגייסו שנה לפניך ואתה יודע שיש עוד דרך ארוכה לעבור. זה מצב של תחילת מסע. אחרי שנכנסתי לתהליך זה היה קל יותר - צריך לחשוב רק מעט קדימה, מה יש היום, מה יש השבוע ולא מה יש עוד שנה", הוא אומר.
"יש הרבה נקודות של שיא והרבה נקודות של משמבר לאורך הקורס", הוא מפרט, "כל שלב שנגמר הוא נקודת שיא והכל שלב כזה יש נקודות משבר וקושי, אבל אתה מכין את עצמך מנטלית וממשיך. יש סדרות קשות בקורס שלא נעים לעבור אותן - אבל בסופן כל אחת נותנת גם את הכיף של 'עברנו את זה'".

תאריך:  29/06/2005   |   עודכן:  30/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
טוען כי הפר את זכויותיו כשפרסם תמונות שלו בתחתונים ותמונות שצולמו בשעה שישן
טלספורט
אורן זייתוני נעדר מאימון פתיחת העונה אחרי שסרב לחוזה של 42 אלף דולרים
הדר פרבר
כך אמרה בעבר ז'ה ז'ה גאבור, אשר תובעת את בתה היחידה בטענה כי הונתה אותה כשגזלה ממנה 2 מיליון דולר כדי לרכוש בית חדש
יפעת גדות
עדויות בדבר ערכו המניעתי של ויטמין C היו מאז ומתמיד מעטות, וסקר חדש מציע כי השפעה כזו אינה קיימת למעשה
מירב לוי
כך הכריז פרופ' משה קוה, נשיא אוני' בר-אילן, בטקס הענקת תארי ד"ר לפילוסופיה    213 דוקטורים חדשים קיבלו אמש תואר ד"ר לפילוסופיה בבר-אילן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il