X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מערכת הביטחון קיימה דיונים במהלך הלילה והחליטה כי אזרחים שאינם תושבי המקום יוכלו להיכנס לרצועה במועצת יש"ע איימו להביא המונים לגוש קטיף במידה ולא יוסר הצו כוחות משטרה וצבא יישארו במלון 'מעוז הים'
▪  ▪  ▪

ביום ה' (30.6.05) הודיע מפקד מחוז הדרום במשטרה, ניצב אורי בר-לב, כי כוחות משטרה וצבא ישארו לשמור על מלון מעוז הים כדי למנוע מפעילי ימין לפלוש אליו בשנית. השוטרים והחיילים הפכו את המקום למוצב צבאי והתארגנו במקום לשהייה.
בר-לב מסר עוד, כי המשטרה תיפעל בנחישות נגד כל מי שיתפרע. הדברים נאמרו בתום התייעצות של בר-לב עם מקבילו בצה"ל, האלוף דן הראל.
בשעות הערב (ה') הסירה המשטרה את המחסומים שהוקמו באיזור עוטף רצועת עזה ובין היתר בצומת יד מרדכי וסעד. המחסומים נועדו למנוע מפעילי ימין נוספים להגיע ולהיכנס לגוש קטיף.
אלוף פיקוד הדרום, האלוף דן הראל, הודיע כי יבטל את הצו רק לאחר שיובטח השקט והפעילים הקיצוניים יעזבו את האזור. הוא ציין בראיון לגל"צ: "אנחנו יודעים על כוונות של קיצונים להגיע לכאן. ברגע שנדע שהאיום הביטחוני הזה הוסר, נפתח ונחזיר את החיים לקדמותם".
לעומת זאת, גורמים בימין הודיעו, כי בכוונתם להביא המוני בני אדם לרצועה. בנצי ליברמן ודוברים נוספים הדגישו, כי הם מוחים על ההחלטה ועל פעולת הפינוי מהמלון.
"אנחנו בהחלט מתכוונים שלא להסכים לעניין הזה. כשנמצא את העיתוי הנכון, נביא עשרות אלפי אנשים אל תוך הרצועה", אמר ליברמן. בשעות הערב והלילה (ה') התכנסה מועצת יש"ע לדון במתרחש וכן להחליט על קו פעולה.
ההערכות המבצעית המדוייקת הביאה לפינוי מהיר
700 שוטרים פעלו יחד עם חיילי צה"ל לפינוי מלון 'מעוז ים' מיושביו. המבצע המשולב זכה לכינוי "שחר חדש 5". בתום הפינוי נלקחו מהאיזור כ-150 פעילים. לדברי המשטרה, 30 פעילי ימין עזבו את המקום מרצון. ארבעה נעצרו לאחר שהתנגדו לפינוי באופן "קיצוני". 115 הנותרים הוצאו מחוץ לגוש קטיף באוטובוסים שהוכנו מראש.
ניצב בר-לב מסר, כי "ההערכות המבצעית המדוייקת הביאה לפינוי מהיר של המקום, וחשוב מכל: ללא נפגעים". במשטרה הוחלט לתגבר כוחות בכניסה לגוש מחשש שפעילי ימין ינסו לשוב למקום.
האלוף דן הראל אמר לאחר הפינוי: "ברגע שהם החלו להפר את החוק פעלנו נגדם. האירוע במואסי ביום ד' יכול היה להסתיים הרבה יותר גרוע". הוא המשיך וציין, כי "לא נאפשר לאותם קיצונים לחזור למלון ובכלל לגוש קטיף ואני מקווה שהשקט יחזור".
האלוף הראל: חלה הקצנה חמורה נוספת בפעולות הקיצונים
בשעות הבוקר של יום ה' חתם מפקד פיקוד דרום על צו זמני לאיסור כניסה ושהייה לשטח רצועת עזה. בהודעת צה"ל נמסר, כי הצו הוצא בעקבות כך ש"ביממה האחרונה חלה הקצנה חמורה נוספת בפעולות הקיצונים, הכוללות, בין השאר, הפרות סדר חוזרות ונשנות ופגיעות בתושבים הפלשתינים ובאנשי כוחות הביטחון". הוא אמר, כי "קיים מידע עדכני על קבוצות נוספות של קיצונים הנעות לעבר רצועת עזה, בכוונה לתגבר את חבריהם ולפעול להסלמת פעולות הפרובוקציה".
"בכוונה צה"ל ומשטרת ישראל לפעול בזמן הקרוב להרגעת הרוחות ולהשבת המצב לקדמותו. בנוסף, נמצאים כוחות הביטחון בקשר שוטף עם מנהיגי הישובים בגוש קטיף ומעדכנים אותם בכל התפתחו", הודיעו בצה"ל.

בהכנת הידיעה השתתפו עומר שיקלר ושלומי דיאז
תאריך:  30/06/2005   |   עודכן:  01/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
כך אמר שר האוצר בכנס קיסריה; השר הוסיף כי הביטחון ולא השלום הוא המרכיב החיוני להבטחת הצמיחה במשק; "תיירים באים לישראל כשאוטובוסים לא מתפוצצים ברחובות ולא בגלל שתהיה או לא תהיה הינתקות"; אולמרט: לאופק מדיני תהיה השפעה חיובית
מחלקה ראשונה
רשת ג' מתייחדת עם מותו בשתי תוכניות מיוחדות בהן אלבומים ישנים וראיון עם אריק לביא
הדר פרבר
הקונצרט ב-7 ביולי באצטדיון בלומפילד בתל אביב    הופעתה של להקת הסקורפיונס בישראל תיערך בשיתוף ארגון וריאטי, חלק מהכנסות הכרטיסים יועברו תרומה לארגון
מחלקה ראשונה
מפיק האירועים אילן אשר חבר לחברת התוכן המוסיקלי,"תטה-עושים מוסיקה", וביחד הם יצרו את ההרכב "GOLD”
הדר פרבר
הפסולת בדבלין עולה על גדותיה    השנה משלמים התושבים על איסוף הפסולת - פחות שקיות זבל - פחות הוצאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il