X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט העליון הפך את הפסיקה העקרונית של בית המשפט המחוזי בקובעו כי הטרדה בעזרת מכשיר בזק אינה נבחנת בשימוש "טכני" בלבד במכשיר אלא יש לבחון את תוכן הדברים המועברים בו
▪  ▪  ▪

בית המשפט העליון הפך (30.6.05) את הפרשנות העקרונית לסעיף 30 לחוק התקשורת (בזק ושידורים) לפיו: "המשתמש במתקן בזק באופן שיש בו כדי לפגוע, להפחיד, להטריד, ליצור חרדה או להרגיז שלא כדין, דינו מאסר 3 שנים".
לפי בית המשפט העליון סעיף 30 אינו מתמצה בשימוש "טכני" מטריד במכשיר אלא יש לבחון את תוכן הדברים המועברים בו על-מנת לקבוע האם מדובר בהטרדה. בכך הפך את פרשנות בית המשפט המחוזי אשר סבר כי "רק השימוש הפיזי באופן מטריד במתקן בזק יכול ליצור את העבירה".
הדיון בסוגיה החל בבית משפט השלום בתל אביב בו הואשמה הלינור הראר כי "השתמשה במתקן בזק באופן שיש בו כדי להטריד, בכך שהתקשרה ל(מתלוננת) ואמרה לה "יום הדין שלך יגיע", וכן שלחה פקסים רבים ומטרידים למשרדה".
בפקסים נכתב, בין השאר, "אם תעיזי שוב לחבל בפרנסתי... אוקיע אותך, וכל מה שנמצא מאחורי זה, מעל כל במה פומבית. מי שמחבל בפרנסתו של האחר פרנסתו שלו תחובל"... "הצלחת ליצור בי ובאחרים את הרושם שאת יצור בלתי אנושי, בעלת נטיות רצחניות.. הפכת אסיר לשעבר לשפוט שלך, לעבד חסר כל רצון... אילו היה ... מספיק גבר, היה מתחבא מאחורי אחוריה השמנים של תקציבאית דוחה, דורסנית ואכזרית שכמותך?".
בית משפט השלום הרשיע את הראר וקבע כי תכלית מעשיה היתה הטרדה והפחדה של המתלוננת. בעקבות תסקיר של שירותי המבחן ביטל בית המשפט את ההרשעה וגזר על הראר עבודות שירות ללא הרשעה.
על הכרעת הדין ערערה הראר לבית המשפט המחוזי אשר קבע כי "חוק התקשורת עניינו השימוש במכשיר ולא תוכן הדברים המועברים באמצעותו. לפיכך כדי שתהיה הטרדה, צריך להתקיים, למשל: שימוש תכוף, שימוש בשעות מסוימות וכיוצא בכך... וגם כאשר מדובר בתוכן פוגע ואפילו מאיים אין בכך עבירה על חוק התקשורת". עוד הוסיף המחוזי כי: "אם יש בתוכן איומים - יש לנקוט בהליכים לפי סעיף 192 לחוק העונשין שזה עניינו... לא יתכן... כי אותן מלים עצמן שאמירתן אינה מהווה עבירה על-פי אחת מהעבירות המנויות בספר החוקים של מדינת ישראל, בין משום שמלכתחילה תוכנן אינו אסור, ובין משום שהפרשנות, ושימת הדגש על עיקרון חופש הביטוי היו מקטלגות אותן כמרגיזות וכו' - אך לא מהוות סיכון לשלום הציבור וביטחונו - יהפכו את המשמיע אותן לעבריין, רק משום שהשמיען באמצעות הטלפון (למשל) ולא בשיחה פנים אל פנים".
בכך קבע המחוזי כי "רק השימוש הפיזי באופן מטריד במתקן בזק יכול ליצור את העבירה".
בית המשפט דוחה את ערעורה של הראר בטענה כי לפניות ופקסים רבים ששלחה למתלוננת יש משום פן פיזי והטרדה.
בדיון שהתקיים היום בערעור שהגישה הראר לבית המשפט העליון הופך בית המשפט את פסיקת המחוזי.
השופט רובינשטיין קובע לעניין סעיף 30 לחוק התקשורת כי מרכיב הצורה ומרכיב התוכן שלובים זה בזה. "האם אופן השימוש במתקן בזק הוא אך ורק בעל יסוד טכני, כלומר, אפשר להטריד אדם רק אם בטלפונים ופקסים חוזרים עסקינן, ושהאמירה שבהם עצמה אינה מעלה או מורידה - או שמא יש לנאמר בטלפון ולנכתב בפקס עצמו חשיבות? לדעתי... שניהם יחד יוצרים את השלם, את "ההטרדה בשלמותה".
פעמים יהיה התוכן בולט, ואזי תהא חשיבות מועטה יותר למספר הפעמים שבהן נעשית ההטרדה, ופעמים תהא הצורה בולטת, וכמותה תגבר על תוכן שאיננו מטריד ביותר כשלעצמו", כותב השופט רובינשטיין בפסק הדין. עוד הוא קובע כי המבחן העיקרי להטרדה היא בחינת השאלה - האם כוונתה של השיחה היא רק להטריד או שיש לה מטרה לגיטימית אחרת.
בסיכום הדברים דוחה בית המשפט את הערעור ומותיר את גזר הדין על עבודות שירות לתועלת הציבור ללא הרשעה.

בש 091881/05
תאריך:  30/06/2005   |   עודכן:  30/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי גלסקה
איציק אוחיון ראש העיר פנה לספונסר הראשי של הפועל פ"ת, וביקש שישאר    האצטדיון העירוני החדש יצא לדרך תוך חודש ימים
עומר שיקלר, עומר כרמון
בשעות הצהריים נפוצו שמועות כי שני חיילי צה"ל שתעו בדרכם נחטפו ונרצחו בשכם    תאים של הג'יהאד האיסלמי וגדודי חללי אל-אקצא נטלו אחריות    כוחות צה"ל גדולים נכנסו לעיר וביצעו סריקות    חייל נפצע קל
הדר פרבר
למרות שהעיר המאוכלסת למדי מכלה חלק משמעותי ממקורות המדינה ותורמת לזיהום האוויר, היא פוגעת בסביבה באופן יחסי פחות ממה שמצופה היה מעיר גדולה
מחלקה ראשונה
מגייסת לחברה הנדסאים מבי"ס להנדסאים של שנקר
ברוך לוי
מדובר באחד מגיוסי ההון הגדולים בתולדות המשק    גיוס ההון עליו דיווחה היום החברה בסך 100 מיליון שקלים, הוא בריבית 3.75% - מהנמוכות במשק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il