X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראש הממשלה בכנס קיסריה: ישנן כנופיות קיצוניות המנסות להטיל אימה על החברה הישראלית נתניהו: אסור שיהודי יקיז דם של יהודי
▪  ▪  ▪
"גורלה של המדינה מוטל על הכף"
אריאל שרון
נאום ראש הממשלה בכנס קיסריה - 30/06/2005 - יום חמישי כ"ג סיון תשס"ה
לרשימה המלאה

מיכאל דבורין
צדקתי כשאמרתי שאוסלו יעלה מיליארדים

עומר כרמון
לאחר ההינתקות לא יוסרו עוד התנחלויות

"הפלשתינים יצטרכו להחליט בפעם הראשונה האם הם רוצים לבנות או להרוס - יש להם באמת הזדמנות וחבל שיחמיצו אותה". את הדברים אמר ראש הממשלה, אריאל שרון בנואם שנשא (יום ה', 30.6.05) בכנס קיסריה הנערך בירושלים.
שרון המשיך ואמר: "יזמתי את ההינתקות משום שהיא הכלי הטוב ביותר לשינוי המצב הלאומי... ליציאה מעזה תהיה השפעה מכרעת על כל התחומים במדינת ישראל. ההינתקות מעמידה את ישראל במצב טוב יותר, בכל תרחיש אפשרי, והיא תתבצע על-פי לוח הזמנים שנקבע בעוד שבעה שבועות. יש סיכוי אמיתי שההינתקות תהווה תמריץ לצד הפלשתיני לעצור את הטרור".
זו לא דרך ההתיישבות וזו לא דרכה של ישראל
שרון, התייחס לאירועי הימים האחרונים בהם היו מעורבים מתנחלים בתופעות אלימות נגד כוחות הביטחון ופלשתינים: "נטפל בתופעות האלה ביד קשה. אני מפריד הפרדה מוחלטת בין כלל המתנחלים לבין אותן כנופיות קיצוניות המנסות להטיל אימה על החברה הישראלית ולקרוע אותה לגזרים. זו לא דרך ההתיישבות וזו לא דרכה של ישראל".
"אני רוצה לחזק מכאן את שוטרי משטרת ישראל ואת חיילי צה"ל שמבצעים את המשימה הקשה והחשובה הזו. אנחנו לא ניתן לאף אחד להרים את ידו על חייל בצבא הגנה לישראל או על שוטר במשטרת ישראל", אמר.
"עשינו החלטה של סדרי עדיפויות- אנו יוצאים מרצועת עזה - אזור שאין שום סיכוי לבסס בו רוב יהודי ושברור לכולם שבאף הסדר קבע לא יהיה חלק ממדינת ישראל. במקביל אנחנו מפנים את עיקר המאמצים שלנו לאזורים החשובים ביותר להבטחת קיומנו – הגליל, הנגב, ירושלים רבתי, גושי ההתיישבות ואזורי הביטחון", אמר שרון.
קל להעדיף את האינטרס האישי על-פני טובת הכלל
שרון שלח חץ לעבר גורם פוליטי ואמר, כי "יש גם תמיד כאלה שמתנגדים לשינוי מתוך אינטרסים אישיים ופוליטיים. זו חולשה אנושית מוכרת. קל להעדיף את האינטרס האישי על-פני טובת הכלל. אני אינני חושב שצריך להתייחס לכך יותר מדי, או לתת לזה משקל בקביעת המדיניות הלאומית". עם זאת הוא לא ציין למי הוא מתכוון.
הוא המשיך ואמר, כי "אני שומע איך מתכננים את הדחתי הפוליטית, את הפלת הממשלה. אני לא מתייחס לה יותר מדי ברצינות. אבל - חבל שזה טיבם של החיים הפוליטיים שלנו. עמדתי כבר במבחנים קשים, גם קשים מאלה. צריך ברגעים כאלה לפעול בקור רוח, ולבצע בנחישות את מה שאתה מאמין בו. וכך אעשה".
"ההינתקות שינתה את הכיוון המדיני. כעת ברור לעולם כולו שישראל מוכנה לבצע ויתורים כואבים באמת... ההינתקות שיפרה את הברית בין ישראל לארה"ב. יש הבנה לצרכי ישראל". שרון חזר וציין את הבטחות ממשל בוש כפי שהם מצויינים במכתב ההבנות של נשיא ארה"ב.
ושרון התייחס גם לכלכלה ואמר, כי "הממשלה בראשותי הובילה וממשיכה להוביל רפורמות מקיפות כמעט בכל תחומי העשייה הכלכלית. פעלנו בנושאים שבהם בעבר דיברו הרבה ועשו מעט. למרות שאני מעולם לא נמניתי על אלה שלא העריכו את העשייה הגדולה שהייתה בעבר, כי היתה כאן עשייה גדולה, עובדה שהגענו להישגים אדירים ולא בתנאים קלים. חלק מהם דברים שמאז קום המדינה איש לא העז לגעת בהם".
בהקשר לתוכנית דוברת ציין ראש הממשלה, כי למרות הרצון לקיים את הרפורמה הדבר נתקל בהתנגדות המורים.
נתניהו: אסור שיהודי יקיז דם של יהודי
שר האוצר, בנימין נתניהו, התייחס בנאומו הערב לאירועי היום ואמר, כי "יש מחלוקת עמוקה בעם, אבל אסור שבלהט המחלוקת המטרה תקדש את האמצעים. אסור שיהודי יקיז דם של יהודי". הוא המשיך וציין, כי "אסור שיהודים יעברו על כל חוקי המוסר וינסו בחמת זעם לפגוע בחסרי אונים. המיעוט הקטן והאלים הזה מכתים את הרוב", אמר ביחס לפגיעה בנער הפלשתיני אתמול.

תאריך:  30/06/2005   |   עודכן:  30/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
מפקד חילות היבשה בצבא טורקיה, האלוף יאסאר בויוקאניט, חיבק את רון טל לעיני המצלמות ואף קיים עמו מסיבת עיתונאים משותפת    איננו חוסכים מאמץ וזמן בניסיון לשפר את שיתוף הפעולה
מיכאל דבורין
כך קבע פסק בוררות שחייב את ג'י'ג'י קוסמטיקה לשלם סכום של כ-500,000 ש"ח    במסגרת הליך הבוררות נטען כי ג'יג'י הציגה בפני קוויטינסקי תוכנית עסקית רשלנית ומוטעית, טרם חתימה על הסכם בין שתי החברות
אלעזר לוין
הערכה על-פי עיסקה קודמת: הקונים שילמו כ-13 מיליון שקל
מיכאל דבורין
היקף העסקה: 2.5 מיליארד דולר; מדובר בהסכם בין ממשלות מצרים וישראל, אשר מעניק 'מטרייה מדינית' להסכם המסחרי לרכישת גז טבעי מצרי שתבצע חברת החשמל באמצעות חברת EMG, שבעליה הן חברת הגז הלאומית למצרים, איש העסקים המצרי חוסיין סאלם וחברת 'מרחב' שבבעלות איש העסקים יוסי מימן
לאלעזר לוין
העיסקה - יחד עם שותף של 45% בפרויקט בטורונטו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il