X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בבית הדין הצבאי באיסמעיליה נפתח משפטם של שני חשודים במעורבות בפיגועי הטרור בהם נרצחו 34 בני אדם, 13 מהם ישראלים טוענים: אולצנו להודות לאחר שעברנו עינויים בחשמל ומנעו מאיתנו ביקורי משפחות
▪  ▪  ▪
החשודים טוענים כי עונו [AP]

מוחמד עבדאללה מובא לבית המשפט [AP]

מוחמד גאבר סבאח מובל לבית המשפט [AP]

   עומר כרמון
מעורב בפיגוע נגד ישראלים חוסל בקרב יריות

   עומר כרמון
"הפיגוע בסיני יועד תחילה לישראל"

בבית הדין הצבאי באיסמעיליה נפתח (שבת, 2.7.05) משפטם של שני חשודים במעורבות בפיגועי הטרור בדרום-סיני בחודש אוקטובר בשנה שעברה. בפיגועים נרצחו 34 בני אדם, 13 מהם ישראלים.
שני החשודים, מוחמד גאבר סבאח ומוחמד עבדאללה רבעה, טענו בפתח הדיון כי הם חפים מפשע. לטענתם, חוקריהם אילצו אותם לחתום על הודאה מזויפת לאחר שעברו עינויים בחשמל במשך למעלה מחודשיים ונמנעו מהם ביקורי משפחות.
השופט הורה לשלוח את השניים לבדיקה רפואית כדי לבדוק את נכונות טענותיהם לגבי עינויים. כמו כן הסכים לדחות את המשך הדיון ל-27 בחודש, לאחר שעורך דינם של הנתבעים טען כי לא קיבל בזמן את כתב התביעה. באולם הדיונים נכחו נציגים של ארגוני זכויות אדם בינ"ל.
במשפט זה עומד לדין חשוד שלישי במעורבות בפיגועים, אחמד סאלח אל פלפיל, אשר כוחות הביטחון המצרים עדיין לא הצליחו ללוכדו. אחיו של חשוד זה היה בין המחבלים המתאבדים שפוצצו אחד משני רכבי התופת במלון הילטון-טאבה.
מכתב התביעה נגד השלושה עולה, כי מתכנני הפיגוע רצו תחילה לפגוע בישראלים בתוך שטחי הרשות הפלשתינית או בתוך הקו הירוק, אך לא הצליחו להסתנן לרצועת עזה ולכן החליטו לפגוע בישראלים המבקרים בדרום-סיני. חוליית הטרור רכשה את חומרי הנפץ מבדואים תושבי סיני והטמינה אותם במקום מסתור במדבר.
השלושה מואשמים באחזקה בלתי חוקית של נשק, ייצור מטעני חבלה, קשירת קשר לרצח מצרים וזרים, התנגדות למעצר ותקיפת שוטר.
האופוזיציה במצרים טוענת כי השלטונות ניצלו את הפיגועים בדרום סיני למאבק כולל לביעור הפעילות להברחת נשק מסיני לרצועת עזה וישראל.
בדוח שפורסם בידי ארגוני זכויות אדם בקהיר, נטען כי כ-2,500 מתושבי צפון סיני נעצרו ועברו עינויים קשים לאחר הפיגועים.
כידוע, רבים מתושבי אזור אל-עריש הינם פלשתינים אשר קרובי משפחתם מתגוררים ברצועת עזה. באזור זה שוררת מתיחות והתמרמרות רבה בשל הקיפוח ממנו סובל מחוז צפון סיני לעומת הדרום העשיר יחסית במשאבים.

תאריך:  02/07/2005   |   עודכן:  02/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
הילדה שיחקה באקדחו של אביה במהלך טיול ביער ירושלים    האב עובד בחברת שמירה ומחזיק אקדח ברישיון    המשטרה שוקלת לפתוח נגדו בחקירה בחשד לרשלנות
עומר כרמון
יו"ר חבר המנהלים של בית התפוצות מכר את העיתון הליברלי ליריב יהודי נוסף של הקרמלין    רבינוביץ' - ידיד אישי של נשיא אוקראינה    פוטין כיוון אליו כשאמר בשנה שעברה: אנו סומכים על כך שבסביבתו הקרובה של יושצ'נקו לא יהיו אנשים המשמיעים הצהרות אנטי-רוסיות וציוניות
עומר כרמון
נשיא המדינה בראיון לקול ישראל: קיצוני הימין עברו בהפגנותיהם את הגבול    הפעולות הללו עלולות להביא לשפיכות דמים ויהיו מי שיואשמו במעשי רצח    איני מקבל שזו דעת התורה, יש בכך כדי להחליש את חוסננו הלאומי    אבו מאזן אדם ישר, בכוונתי להזמינו בקרוב לבית הנשיא
עומר כרמון
השר לעניינים אזרחיים: ישראל מרוויחה על גבינו מיליארד דולר בשנה    ר"מ בריטניה קיבל את הסכמת סעודיה לסייע בגיבוש חבילת סיוע לרשות הפלשתינית    הפת"ח: מתנגדים להקמת מדינה זמנית    אבו מאזן יוצא לדמשק    ישראל: לא נוותר על בקעת הירדן
עומר כרמון
כוכב הפופ נענה להזמנת בנו של המלך, השייח' עבדאללה בן חאמד אל-חליפה    השייח' חליפה עומד להקליט שיר שלום עם ג'רמיין ג'קסון: "הוא האחד שעושה את השמיים אפורים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il