X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אזרחי הכפר הגלובלי
שרשרת אנושית של 200,000 איש נגד העוני
מפגינים נגד העוני בבירת סקוטלנד בה יתכנסו מנהיגי מדינות G-8 ביום רביעי כ-225,000 איש לקחו חלק בהפגנה

למעלה מ-200,000 איש יצרו שרשרת אנושית סביב בירת סקוטלנד, אדינבורו, כקמפיין תמיכה למופע Live 8 הקורא לעולם שלא להישאר אדיש למצוקת העם באפריקה ולסבלו.
צעדת "הפכו את העוני להסטוריה" משיקה שבוע של הפגנות הצפויות להתקיים באדינבורו גם בשבוע הקרוב, במטרה ללחוץ על הנשיא האמריקני, ג'ורג' בוש, ועל עמיתיו במדינות ה-G-8 לסיים את הסבל של מיליונים במדינות מפתחות בעולם.
המארגנים והמשטרה העריכו כי 225,000 איש לקחו חלק בהפגנה, שהתקיימה אמש (שבת). "אנו אזרחי הכפר הגלובלי. אנו זקוקים לעזרה", אמרה סיפיווי הולפ (45) אשר מטיילת מאפריקה לשוויץ כדי להשתתף בצעדות. המנהיגים חייבים לקיים את ההבטחות שלהם, הוסיפה, בראיון לסוכנות איי.פי.
עם שלטים, משרוקיות ובלונים התאספו המפגינים כולם בלבן כדי לסמל את הקמפיין ברחובות העיר העתיקה, דרך האזור המסחרי, טירת אדינבורו הידועה וברחובות הבירה בשרשרת אנושית מרשימה. המארגנים אמרו, כי למעלה מ-200,000 איש השתתפו בצעדה, כאמור, וכך גם העריכו במועצת העיר. על-פי הערכות של המשטרה מדובר ב-120,000.
הצעדה הרגועה נשאה מסר של מאות אלפי איש שהתאספו בעשר ערים שונות ברחבי העולם כדי להאזין לקונצרט Live 8 אשר שודר אמש גם בישראל בערוץ ישראל 10, במטרה ללחוץ על מנהיגי העולם לסייע לאפריקה לסיים את העוני הקשה, לקראת הכנס של הקבוצה G-8.
ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, אמר כי העוני באפריקה הוא "צלקת במצפון העולם" וקורא לפעולה בינ"ל כשמנהיגים מארה"ב, רוסיה, צרפת, גרמניה, קנדה, איטלקיה ויפן מצטרפים אליו לוועידה בת 3 ימים שתתחיל ביום רביעי בסקוטלנד. שר האוצר הבריטי, גורדון בראון, אמר כי אלה אשר לוקחים חלק בצעדה ובקונצרטים סביב העולם משתתפים במסע צלב מוסרי גדול. "אתם עומדים כאן היום למען אנשים שאין להם כוח משלהם אך צריכים כוח, ואנחנו בצד שלהם", אמר בראון בנאום באדינבורו.
האווירה באדינבורו היתה חגיגית, בליווי תזמורות מגאנה, ומסיכות על פניהם של המפגינים בדמויותיהם של המנהיגים בהם בוש, בלייר והנשיא הרוסי ולדימיר פוטין.
כ-150 אנרכיסטים ומפגינים אנטי-גלובליזציה התלבשו בשחור, רבים מהם כיסו את פניהם ועמדו כנגד "ים לבן" של מפגינים. המשטרה, אשר נערכה בהתאם, דיווחה כי מדובר בהפרעה שולית וכי רק צועד אחד נעצר במהלך היום, על עבירות הקשורות בסמים.
בתוך כך, מאות בני אדם - מכנסיות, מסגדים, ארגונים לא-ממשלתיים ואוניברסיטאות, צעדו בקניה בקריה למנהיגים לעשות יותר למען העם האפריקני.

תאריך:  03/07/2005   |   עודכן:  03/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
במסגרת תפקידו ינהל אייזן את תחום השירות וקשרי הלקוחות בחברה ויפעל למימוש יעדי השירות שהציבה חברת הליסינג והמימון ב"אמנת השירות" החדשה שהושקה לאחרונה
מיכאל דבורין
כך עולה מנתונים שחשף המנהל לתכנון מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת    עוד עולה מהנתונים כי בין השנים 1995 ל-2004 הגיעו לישראל "רק" 30,000 עובדים סינים בהיתר כאשר 24,500 מתוכם כבר עזבו את הארץ
גלית יצחק
84% מהציבור סבור כי אין זה ראוי לצרף ילדים למאבק נגד ההינתקות    52% מהמגזר החרדי חושב שראוי לצרף את הילדים למאבק לעומת 91% מהחילונים שסבורים כי זה לא ראוי
עידן יוסף
ספירו קורא לגורמים בלתי תלויים מצד האו"ם לחקור את ה"שולחן ערוך", מכנה את תנועת חב"ד "היותר גזענית" ופוסק שמדיניות ממשלת ישראל יונקת מטקסטים גזעניים
מחלקה ראשונה
"פופקורן" מציג לקט קטעים קומיים קצרים מיצירתם של אומני קבוצת "המון בידור"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il