X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אמר ח"כ גדעון סער בעקבות הדיון בוועדה ועדת הכנסת דחתה את הצעת ח"כ אלדד להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת גילויי השחיתות בממשל ח"כ אלדד: ההתנגדות - פוליטית
▪  ▪  ▪

ועדת הכנסת בראשות ח"כ רוני בר-און דחתה הבוקר (ב', 4.7.05) את הצעת ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לחקר השחיתות בממשל.
ההצעה נדחתה ברוב של 9 מתנגדים מול 6 תומכים. חברי הכנסת המתנגדים להצעה נמנו על סיעות ליכוד והעבודה כאשר הקואליציה גייסה 2 סגני שרים שיצביעו נגד ההצעה: סגנית שר פנים, ח"כ רוחמה אברהם, וסגן שרת החינוך, ח"כ מגלי והבה.
חברי הכנסת שהצביעו נגד הצעת אלדד: יו"ר הוועדה, ח"כ בר-און, גדעון סער, עמרי שרון, דניאל בנלולו, מג'לי והבה, רוחמה אברהם, ענבל גבריאלי (ליכוד), איתן כבל ואפרים סנה (העבודה).
בעד ההצעה הצביעו שישה: אריה אלדד (האיחוד הלאומי), זהבה גלאון (מר"צ-יח"ד), עזמי בשארה (בל"ד), שאול יהלום (מפד"ל)
נסים דהן (ש"ס), מאיר פרוש (יהדות התורה). שני חברי כנסת נמנעו בהצבעה: ח"כ מיכאל רצון (ליכוד) וח"כ אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל).
ההכרעה תועבר למליאת הכנסת
ח"כ אלדד ניסה לשכנע את הנוכחים בצורך הקמת הוועדה ואמר, "הכוונה היא לא לחקור מפלגות, אלא לחקור את גילויי השחיתות ברשות המבצעת. התחושה הציבורית היא שישראל נהפכת למדינת עולם שלישי. ההתנגדות להקמת הוועדה היא פוליטית".
יו"ר הקואליציה, ח"כ גדעון סער, הסביר את התנגדותו להצעה ואמר, "הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית מעוררת בעיה. יש גורמים שצריכים לחקור את תופעת השחיתות בממשל, וזה לא תפקידם של פוליטיקאים וחברי כנסת. הכנסת מגלה אחריות שהיא מעבירה את הסמכות לגורמים האחראים לנושא להם עומדים הכלים וביכולתם לקבוע ממצאים".
על אף זאת, אין הדבר מהווה סוף פסוק, כיוון שהצעת ההחלטה של הוועדה תעלה להכרעת המליאה. שם תשמע המילה האחרונה. לאור זאת, המשיכה ועדת הכנסת לדון בהרכב ועדת חקירה הפרלמנטרית לכשתוקם: ברוב של 11 תומכים מול 3 מתנגדים קיבלה הוועדה את הצעת יו"ר הקואליציה לפיה, הוועדה תמנה 5 חברים בלבד.
כמו-כן דחתה הוועדה את הצעת ח"כ אריה אלדד וקבעה כי סמכויות הוועדה יהיו: איסוף מסמכים, גביית עדויות, ייעוץ במומחים וקבלת חוות דעת מיקצועית בכל הקשור לגילויי השחיתות. לצורך הדבר, תדרש הוועדה לזמן עדים מקרב עובדי המדינה והשירות הציבורי.
חברי הכנסת נגועים
עוד קודם לדיון וההצבעה העלתה בבדיקה כללית, כי חלק מחברי הכנסת החברים בוועדה נגועים במעשים בעייתיים המוגדרים כ"שחיתויות פוליטיות" ו/או ניגוד אינטרסים, ועל-כן קיים ספק אם אלה יכולים "לשפוט" ולקבוע האם להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת גילויי השחיתות בממשל.
בכנסת מונים שורה ארוכה של חברי כנסת הנגועים, בהם: ח"כ עמיר פרץ (עם אחד-העבודה), אשר רק לאחרונה נחשדה סיעתו במעורבות בהתפקדות הפיקטיבית של עשרות חברים למפלגת העבודה; ח"כ נגוע נוסף הינו אברהם פורז, שפורסם כי הוא חשוד במתן שוחד פוליטי;
ח"כ עמרי שרון, המסובך בפרשת אננקס מחקרים וממתין עתה להכרעת היועמ"ש האם יוגש נגדו כתב אישום; ח"כ יאיר פרץ (ש"ס), אשר הוגש נגדו כתב אישום בגין מעשים שביצע לכאורה בעת ששימש עוזר שר העבודה והרווחה;
יו"ר הקואליציה, ח"כ גדעון סער, אשר התרה בפני ח"כ אלדד ואמר לו 'שיש לו אינטרס לסגור את העניין וכי לא יתן לדבר לעבור לסדר היום'; ח"כ ענבל גבריאלי שצירופה לכנסת עורר מחאה וצעקה גדולה ויו"ר הוועדה; ח"כ בר-און עצמו, כאשר הובטח לו תיק של שר בישראל, בתמורה להצבעתו במליאה נגד חוק משאל עם.
אלדד נגד שרון
ח"כ אריה אלדד מגלה ל-Nfc, כי בדיון הראשון שיתקיים (יום ב') בוועדה, יש בכוונתו לבקש מיו"ר הוועדה שיפסול כמה חברים "לא ראויים". "חברי ועדת הכנסת לא צריכים לפסול את עצמם כגוף אחד", אומר ח"כ אלדד, "אבל יכול להיות שאדרוש שחלק מהם יפסלו עצמם, כמו ח"כ שרון".
"בראשית הדרך היתה אמירה נחרצת שהוועדה לא תקום ולא תהיה. לא ציפיתי שיו"ר הוועדה יזדרז להקים ועדת חקירה פרלמנטית. ראשי הליכוד מחצרו של שרון לא אוהבים את עצם הרעיון, אשר עשוי להיות מסוכן לשלטונם. לכן, כל תכסיסי ההשהיה והעיכוב היו צפויים וידועים מראש", אומר אלדד.
ח"כ אלדד הוסיף ואמר, כי הוא מצפה שוועדת הכנסת תאשר את הצעתו ותקים ועדת חקירה פרלמנטרית למלחמה נגד השחיתות בממשל, על-פי ההרכב שיציע. גם אם ועדת הכנסת תדחה את הצעת ח"כ אלדד, הנושא יחזור להכרעת במליאה, שם יחסי הכוחות שונים, יתקיים דיון והצבעה חוזרת.
400 חברי מרכז ליכוד: לחקור את השחיתות
במקביל לכל זאת, חברי מרכז ליכוד המבקשים להקים ועדת חקירה פרלמנטרית הצליחו בימים האחרונים להשיג כ-400 חתימות של חברי מרכז, הקוראים להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית. "לחברי המרכז, בכללם הם אנשים שיש להם עניין לבער את השחיתות, אשר פוגעת בסופו של דבר במפלגות עצמם. אנו מענויינים שהשחיתות תיפסק ושהליכוד יקבל החלטות הנובעות מאידיאולוגיה ולא הבטחות למינויים".

תאריך:  03/07/2005   |   עודכן:  04/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
שר הנפט המצרי: בשדה החדש עתודות של 70 מיליון חביות נפט גולמי ובין 0.6-1.4 מיליארד מטר-קוב גז טבעי    הכנסותיה של מצרים ממכירות נפט וגז טבעי יגיעו השנה ל-6-7 מיליארד דולר
עומר כרמון
סופייאן אבו זיידה: תאי הצינוק בבתי הכלא הישראלים אינם ראויים לבני אדם, הם מלאים בחרקים וחולדות    אבו מאזן: זכותה של מאורטניה לקיים קשרים עם ישראל
עומר כרמון
חבר הלהקה בראיון לשרון מולדבי: במידה ויאורגן קונצרט כזה אני אהיה שם מחר בבוקר    בשנה שעברה אמר מייסד הלהקה רוג'ר ווטרס: חומת ההפרדה הישראלית מונעת מילדים להגיע לבתי ספר ומונעת מחולים טיפול רפואי    יוקו אונו: אני מקווה שאחרים יילכו בעקבות מרדכי ואנונו
מחלקה ראשונה
בחודש יולי תתקיים הסדנה הבינלאומית לאופרה בתל אביב-יפו    ארבעה שבועות של כיתות אמן, קונצרטים ואופרות בניצוחה של המנהלת האמנותית ג'ואן דורנמן, מהמטרופוליטן אופרה בניו יורק
שלומי דיאז
שני אוהדי קבוצת הכדורגל נעצרו    נזק כבד למגרש האימונים בחולון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il