X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מ-2 מחקרים שהוצגו בכנס ה-65 של האגודה האמריקנית לסוכרת הוספת אינסולין בזאלי בשלב מוקדם של המחלה תרם לאיזון טוב יותר של המחלה לעומת טיפול בכדורים ל-54% מהחולים בישראל אינם מכירים את הבדיקה
▪  ▪  ▪

חולי סוכרת מסוג 2 הגיעו לאיזון טוב יותר של רמת הסוכר בדם, כשהוסיפו לטיפול הרגיל שלהם (כדורים) זריקה אחת ליום, של אינסולין בזאלי מסוג 'לנטוס'. כך עולה (יום ב', 4.7.05) משני מחקרים חדשים שהוצגו בכנס ה-65 של האגודה האמריקנית לסוכרת, שנערך בימים אלה בסאן דייגו.
פרופ' הרצל גרשטיין, מומחה בינלאומי לסוכרת ואחד ממובילי המחקרים אמר: "מחקרים אלה מחזקים את הגישה הטיפולית המעודדת טיפול מוקדם יותר באינסולין על-מנת להגיע לאיזון טוב של הסוכרת בשלב מוקדם יותר של המחלה. בנוסף מראים המחקרים, כי ניתן לטפל באופן בטוח ויעיל באמצעות לנטוס גם כאשר החולה פועל באופן עצמאי בהשגחת רופא המשפחה וגם במרפאות סוכרת או מומחי סוכרת בבתי החולים".
המחקר הראשון - תובנה (INSIGHT)
המחקר הראשון נערך בקרב מדגם מייצג של 405 חולי סוכרת מסוג 2 לפחות 6 חודשים. מממצאי הסקר עולה, כי הוספת אינסולין בזאלי בשלב מוקדם של המחלה תרם לאיזון טוב יותר של המחלה לעומת טיפול בכדורים.
האיזון נבחן על-פי בדיקות המוגלובין מסוכר HbA1C (שהוא המדד החשוב לבדיקת איזון רמות הסוכר לטווח ארוך). איזון טוב מוגדר על-ידי השגת רמות HbA1C מתחת ל-7.
החולים חולקו לשתי קבוצות, כאשר האחת טופלה בכדורים או על-ידי שינוי אורח החיים, ולשנייה הוסיפו לטיפול בכדורים, זריקה אחת ביום של אינסולין בזאלי מסוג לנטוס. מנתוני המחקר עולה, כי למרות הוספת הטיפול באינסולין לא נצפו הבדלים בין הקבוצות באירועי היפוגליקמיה (ירידת סוכר דרסטית), הנחשבים לתופעת לוואי נפוצה בשימוש באינסולין.
נתונים מסקר התזונה והבריאות הלאומי בארה"ב מראים, כי רק 37% מחולי הסוכרת מדווחים שהשיגו את המטרה, ו-37.2% היו עם מדד HbA1C מעל 8 (איזון גרוע של המחלה).
גם בישראל המצב אינו טוב. מסקר שערכה חברת אוונטיס ב-2004 עלה, כי 54% מחולי הסוכרת בישראל בכלל אינם מכירים את הבדיקה. יתרה מזאת, מתוך אלה שטענו כי ביצעו את הבדיקה, רק 48% הצליחו להגיע לאיזון בעוד ש-33% הצהירו כי רמת ה-HbA1C שלהם גבוהה מ-8.
המחקר השני - AT.LANTUS
המחקר השני AT.LANTUS נערך בקרב מדגם מייצג של 5,000 חולי סוכרת מסוג 2 מ-59 מדינות, כולל ישראל. מהנתונים עלה, כי הטיפול בלנטוס בטוח באותה מידה כאשר החולה משנה את מינוני האינסולין לנטוס בביתו באופן עצמאי בהשגחת רופא המשפחה לעומת שינוי מינונים שנעשה במרפאת סוכרת על-ידי רופא מומחה.
ד"ר מלאני דיוויס, יועצת בתחום הסוכרת בבית החולים האוניברסטאי בלסיטר, מסרה: "ממחקרים ידוע לנו כי השגת רמות מטרה של HbA1C מתחת ל-7 מהווה כלי חשוב לאיזון הסוכרת ומניעת סיבוכים רבים כגון עיוורון, התקפי לב, שבץ מוחי וקטיעות איברים. כמו-כן כאשר ידוע כי למעלה ממחצית החולים אינם מצליחים להגיע לרמות אלו, הרי שתוספת האפשרות של טיפול באמצעות האינסולין הבזאלי, לנטוס, מהווה התקדמות משמעותית בטיפול יעיל במחלת הסוכרת".

תאריך:  04/07/2005   |   עודכן:  04/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
במכון לומדים 460 סטודנטים דתיים לצד חילונים    בעקבות הביקוש למכון הוחלט הרחיב את הקמפוס בירושלים
יפעת גדות
החיל ייקרא מעכשיו זרוע האוויר והחלל    הרעיון - יוזמה של הרמטכ"ל, רא"ל דני חלוץ
רנית נחום-הלוי
בכנס מיוחד המתקיים בכנסת בנושא ההינתקות קבע יו"ר הכנסת כי הביטוי "הינתקות" הוא כיבוס מילים כשהמציאות היא שמדובר    הוא התייחס לעושי הלינץ' לנער הפלשתיני וקרא "להוקיע את העבריינים מקרבנו"    התריע: צה"ל לא יוכל לנקוש בדלת בתי המשפחות השכולות
הדר פרבר
התושבים מתנגדים להינתקות    הליכוד זוכה לתמיכת תושבי הדרום    חוששים כי ביטחון הנגב ייפגע כתוצאה מההינתקות
אלעזר לוין
רכש יחד עם רוני צארום ואהוד עמית את השליטה בחברה ב-51.9 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il