X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זומן לחקירה גם עוזר המנכ"ל, יריב אגמון המשטרה מבקשת לבדוק את אחריות החברה לתאונה
▪  ▪  ▪

צוות החקירה המיוחד החוקר את תאונתה רכבת ברבדים ערך (יום ב', 4.7.05) חיפושים בצו בית משפט במשרדיהם של בכירי חברת "רכבת ישראל". החיפושים נערכו בלשכת מנכ"ל רכבת ישראל, יוסי מור, במחלקת ההנדסה של הרכבת בחיפה ובמשרדי הרכבת בלוד, אצל עוזר מנהל מחלקת ההנדסה. לדברי המשטרה, מסמכים רבים הוחרמו לצורך בדיקתם בחקירה.
בנוסף חקרו השוטרים את עוזר מנכ"ל הרכבת, יריב אגמון, מנהל פרויקטים ומתאמת פרויקטים של חברת דרך ארץ ושני קציני בטיחות של חברת אליהו, שהעסיקה את נהג המשאית שהיה מעורב בתאונה.
יש להדגיש, שבשבוע שעבר נחקר באזהרה סמנכ"ל התשתיות ב"רכבת ישראל", איליה וולקוב. בשבוע קודם לכן נחקר בכיר באגף התפעול.
החוקרים, בראשות סנ"צ מאיר אור, ראש מדור תאונות דרכים באגף, מבקשים לבדוק האם גורמים ברכבת ישראל לא נקטו בפעולות הדרושות לאבטחת תנועת המשאיות באיזור ולמניעת תאונות. החקירה מתמקדת גם באפשרות שתנאי הדרך לא מאפשרים ממקום מפגש המסילה עם הכביש לראות רכבת שמגיעה למקום והנהלת הרכבת לא טרחה להסדיר שילוט מתאים.
כמו כן, נבדק נתון לפיו נהג הקטר לא הנמיך מהירות נסיעה למרות נוהל המחייב אותו לעשות כן במקום שהוגדר כמסוכן ושבעבר ארעו בו שתי תאונות דומות.
כפי שדיווחנו בשבוע שעבר, ועדת החקירה שמינה שר התחבורה, מאיר שיטרית, הגישה מסקנותיה לשר. הוועדה קבעה, כי הגורם לתאונה הוא התנהגות נהג המשאית. היא קבעה כי הוא "עשה את כל הטעויות האפשריות ולא נקט כל פעולה של נהג סביר". לדברי חברי הוועדה, הנהג לא בדק את השטח ולא נמצאו הוכחות שניסה להזיז את המשאית כשהבחין ברכבת.
יש לציין, כי על-פי דיווח שמסרנו כאן כמה ימים לאחר התאונה, נמצא כי בדיקת המשטרה העלתה שהנהג לא יכול היה לנקוט פעולה להזזת המשאית כיון שהזמן שנותר לו מהרגע שהבחין ברכבת ועד הפגיעה היה קצר. זאת בשל תנאי השטח ומהירות גבוהה בה נסע הקטר.
בוועדה היו חברים איש משרד התחבורה, ישעיהו רונן, סמנכ"ל הפעלה ותחזוקת תשתיות ברכבת ישראל, הראל אבן, וסנ"צ משה בן זיקרי ממשטרת ישראל.
הוועדה לא קבעה מסקנות חד-משמעיות נגד בכירים ברכבת ישראל, במשטרה או במשרד התחבורה, אך עם זאת קבעה, כי התאונה היתה יכולה להמנע לו טיפלו במספר "כשלים". בעבר היו שהתריעו שיש להוציא את החקירה לגורם חיצוני שאינו תלוי בשלושת הגופים שחקרו את התאונה וזאת מחשש לניגוד עניינים.
על-פי המסקנות העיקריות של "ועדת שטרית", לנהג המשאית היה "משקל מהותי בתאונה, וככל הנראה הוא לא ציית לתמרור העצור שהוצב במקום ונהג למעלה מ-12 שעות ביום התאונה; נהג הקטר פעל כשורה, אך לא יכל למנוע את התאונה בכל מקרה; לא הוצב מחסום במקום למרות שידוע שמדובר בדרך המשמשת משאיות; במקום הוצב תמרור עצור אחד בלבד משני צידי המסילה, במרחק קרוב מאוד למסילת הרכבת".
הוועדה אם כן לא מסיקה מסקנות אישיות נגד גורמים אלו או אחרים.

תאריך:  04/07/2005   |   עודכן:  04/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
שקד מחליף בתפקידו את כורש אברהמי, שפרש לפני כחודש    שקד ייכנס לתפקידו בימים הקרובים
מיכאל דבורין
הפרויקט שהוכתר בהצלחה נעשה בשיתוף עם חברת ספרטה האמריקנית זכיינית של משרד ההגנה האמריקני עבור הצבא האמריקני    מנכ"ל מטריקס אמר כי החברה כלל לא ידעה מהו סט הנתונים שהיא נתבקשה לנתח וכי רק בדיעבד התברר כי המדובר בשיפור התעופה של טיל בליסטי
עומר שיקלר
יחזירו את הכסף בעקבות הסכם שנחתם    החריגות התגלו בביקורת שכר של עובדי עיריית ת"א מטעם אגף האכיפה של הממונה על השכר
מחלקה ראשונה
חיים אלוש, מנכ"ל תערוכת החקלאות אגרו-משוב, שבעקבות פנייתו פורסמו הקריטריונים: זהו צעד חיובי שיביא לחלוקה הוגנת של עזרת המדינה ליזמים
רנית נחום-הלוי
כך גילה יו"ר המועצה לביטחון לאומי, האלוף גיורא איילנד בדיון שהתקיים בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת    בשיחות שקיימה ישראל עם דחלאן, דרש האחרון כי ישראל תקיים מו"מ גם בנושא מיקום מחסום ארז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il