X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר ועדת הכלכלה: עסקת החבילה מתה הגבלת עמלות הבנקים תאושר לקריאה ראשונה בשבוע הבא
▪  ▪  ▪

נציגי הבנקים שהגיעו לישיבת ועדת הכלכלה של הכנסת (יום ב', 4.7.05) עזבו את הדיון בזעם, לאחר שיו"ר הוועדה, ח"כ אמנון כהן, הודיע כי הוועדה לא תמתין יותר להסכמות והבנות עם הבנקים בנושא גביית העמלות.
"ועדת הכלכלה תמלא את תפקידה כמעגנת זכויות הצרכנים בחוק, ולא תמתין יותר להסכמת הבנקים. אין יותר דחיות והארכות!", אמר ח"כ כהן. משרדי הממשלה ונציגי הבנקים טענו, כי קיבלו את נוסח הצעת החוק רק אתמול ולא הספיקו לעיין בה.
לאור הכרזת יו"ר הוועדה, החלה הוועדה לדון באישור לקריאה ראשונה של הצעת חוק המגבילה את כמות ושיעור עמלות הבנקים ומקילה את המעבר מבנק אחד למשנהו. הצעת החוק היא גירסה מורחבת להצעת החוק שהגיש ח"כ חיים כץ (ליכוד), שעברה בקריאה טרומית.
הצעת החוק תחייב את הבנקים לדווח בכל רבעון על כל העמלות אותן שילם הלקוח, ולא רק על עמלות "בשל שירות עיקרי" כפי שהיה עד כה. בנוסף, יאסר כפל עמלות, תבוטל עמלת השורה ומעבר מבנק למשנהו יעשה "ביום אחד ובטופס אחד", במטרה להגביר את התחרות בין הבנקים.
המפקח על הבנקים, יואב להמן, אמר כי אין צורך בחקיקה מאחר ויש הסכמה עם הבנקים על מתכונת שגיבש בעקבות המלצות "ועדת פיין", שייושמו החל מיום 1.12.2005. במסגרת חבילת העמלות המוצעת תבוטל עמלת השורה ודמי הניהול הקבועים והלקוח יוכל לבחור בין האפיקים הבאים:
1. סל שירותים בסיסיים בחשבון שמציעה ועדת הכלכלה בתמורה ל-18 ש"ח לחודש ועל כל ביצוע פעולות מעבר למכסה שנקבעה בסל, ישלם הלקוח 1.21 ש"ח לפעולה;
2. תשלום על כל פעולה מהפעולות הבסיסיות בנפרד בסך 1.21 ש"ח לפעולות זיכוי וחיוב שלא באמצעות פקיד, לקוחות שאין בידם כרטיס מידע או כרטיס חיוב, יהיו זכאים ל-50% הנחה מתעריף העמלה על 2 פעולות ראשונות למשיכת מידע ומשיכת מזומן אצל הפקיד;
3. הלקוח ישלם תשלום חודשי מינימלי בסך 10 ש"ח גם אם ביצע פעולות שעלותם הכוללת מסתכמת בפחות מסכום זה;
הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, אמר כי החקיקה המוצעת חשובה ורצויה גם בנוסף להסכמות בין בנק ישראל לבנקים. לדבריו, החקיקה מתווה עקרונות לפעולה. גם רונן רגב, נציג המועצה לצרכנות, בירך על יוזמת החקיקה ואמר כי גם בעמלות הבנקים יש להחיל את העיקרון: מוצר אחד = מחיר אחד. רגב הציע להוסיף סעיף האוסר גביית עמלה בגין שירות המחוייב או מזוכה בריבית או בהפרשי שער.
ח"כ כץ, יוזם הצעת החוק, אמר כי מחאות הבנקים הם כמו "הקוזאק הנגזל". לדבריו, הבנקים היו מעדיפים למשוך את הדיונים והדחיות לעד, "אך החקיקה תושלם על אפם ועל חמתם, כפי שאושרה לקריאה טרומית ברוב של 62 קולות", אמר כץ. ח"כ דוד טל (נו"י), אמר כי הבנקים משכו את חברי הכנסת באף כשביקשו עוד ועוד ארכות. "קידום החקיקה רק ימריץ אותם להגיע מהר יותר להסדר על העמלות", אמר ח"כ טל.
הבנקים ימכרו ביטוח
חברי ועדת הכספים תקפו (יום ב') את אייל בן-שלוש, המפקח על הביטוח, כאשר הציג מודל תיאורטי לפיו הכנסת הבנקים למכירת ביטוח טובה ללקוחות, מאחר שתאפשר ללקוחות להתמקח ולהרוויח. ח"כ אברהם (בייגה) שוחט אמר טען כי לבסוף מה שיהיה הוא שיהיו פחות סוכני ביטוח, והבנקים יחזרו ויעלו את מחירי הביטוח.
ח"כ חיים אורון הצדיק את דברי שוחט ואמר:
התסריט שמצייר שוחט הוא זה שיתרחש. אמירתכם שתמנעו את זה, הנה בניגוד לטבע הבסיסי ביותר". ח"כ גלעד ארדן שאל את בן-שלוש אם אינו חושב שבעיית ניגוד העניינים רק תגבר עם מתן אפשרות לבנקים למכור ביטוח, ואילו ח"כ דני יתום טען: "איני מבין מדוע לעשות את התהליך הזה. הבסיס לרפורמה היה שוק ההון, ולא הביטוח. איני יכול להימנע מהתחושה שמטרת התיקון היא לתת פיצוי לבנקים".
בתגובה לביקורת השיב בן-שלוש: "אנו מנסים לפתור את הבעיות באמצעות איזונים ובלמים. אם תחשבו שיש להוסיף בלמים נוספים, נבדוק זאת".

תאריך:  04/07/2005   |   עודכן:  04/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
המשכורת תשולם לגיאולוג אשר הועסק על-ידי לבייב במטרה לאתר מחצבה    הגיאולוג עבד במשך 70 שעות ויקבל 1.75 מיליון ש"ח
נוה יוסף
"אני תפסתי אותה בשערות, השכבתי אותה על הרצפה ודפקתי לה את הראש ברצפה... עילפתי אותה, דרכתי לה על הצוואר נשארתי דורך לה על הצוואר אולי עשר דקות חמש דקות והיא בועטת... ואז... הלכתי הבאתי את החגורה שמתי אותו על צווארה התחלתי להדק", מתוך תמליל השיחה עם המדובב המשטרתי
ברוך לוי
מדובר בגידול של 19% לעומת שנת 2003    יחיאל אסיה: מכון היצוא ישתף בפעילויותיו השנה כ- 1,500 יצואנים קטנים
אלעזר לוין
העיסקה - בשל החלטת החברה-האם בחו"ל לצאת מעסקים אלו
ברוך לוי
יצוא יהלומים מלוטשים נטו בחודש יוני 2005 הסתכם ב-400 מיליון דולר לעומת 482 מיליון דולר בחודש יוני בשנה שעברה    מתחילת השנה הסתכם יצוא יהלומים נטו ב-3.479 מיליארד דולר לעומת 3.287 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד, דהיינו גידול של 6%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il