X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יפעת גדות עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מה שטוב לבריטים לא טוב לישראל

הרחיקו את הילדים מהשמש

תגובת האגודה למלחמה בסרטן למאמר של פרופ' בריאן דפי, אודות חשיבות החשיפה לשמש, אשר פורסם בעיתון המדעי בריטיש מדיקל ג'ורנל
▪  ▪  ▪
   יפעת גדות
שמש - טוב או רע לנו?

פרופ' בריאן דפי, פרסם בגיליון יולי בעיתון המדעי בריטיש מדיקל ג'ורנל 2005, מאמר אודות חשיבות החשיפה לשמש, בו טען כי ילדים אינם מקבלים מספיק אור שמש בשל הפחד מסרטן העור בעקבות מסעות הסברה שיצאו בשנים האחרונות. לדבריו סובלים הילדים מחוסר בוויטמין D הנגרם כתוצאה מהמעטה בחשיפה לשמש.
מה שטוב לבריטים לא טוב לישראל
האגודה למלחמה בסרטן, מציינת כי מה שטוב לבריטים לא טוב לישראל. מדינת ישראל הינה ארץ שטופת שמש רוב ימות השנה שלא כמו בבריטניה הגשומה בה במרבית השנה מעונן. אומנם רובנו גדלנו על המיתוס של החשיפה החיובית לשמש ובעבר אף תינוקות וילדים שעלו מארצות אירופה נחשפו לשמש במסגרת "אמבטיית שמש" יזומה במטרה להגביר את יצור הסידן בעצמות ולמנוע רככת. אולם!!! די בחשיפה של 2-3 דקות ביום לאור השמש כחלק מחיי היום יום ואין צורך בחשיפה מכוונת לשום פרק זמן.
דבריו של פרופ' בריאן דפי אולי רלוונטיים לילדים שגדלים כל חייהם באירופה הגשומה ולא נחשפים במידה מינימלית לאור השמש וסובלים מרככת העצמות. יתירה מכך, השיפור המשמעותי שחל בעשורים האחרונים בתזונה המערבית, הכוללת בין השאר גם החדרה מכוונת של ויטמין D למגוון מוצרי מזון לתינוקות, ללחם ולמוצרי חלב הביאה כמעט להיעלמות המחלה בישראל החמה וגם באירופה.
שתיים עד שלוש דקות מספיקות
האגודה למלחמה בסרטן ממליצה להורים לזכור כי אין צורך "לצלות" את הילדים בשמש כדי לספק לגופם את הכמות הדרושה של ויטמין פעיל. בשמש הישראלית, חשיפה של 2 - 3 דקות לאור השמש כחלק מחיי היום יום, אפילו באזור מוצל, ביחד עם תזונה בריאה, מספיקה כדי לייצר את הכמות היומית הדרושה של ויטמין D.
נאוה עינבר, דוברת האגודה למחמה בסרטן מדגישה כי: "למעלה מ-20 שנה עוסקת האגודה למלחמה בסרטן כמו ארגוני בריאות נוספים ברחבי העולם, בחינוך ובהסברה לציבור בנושא סכנת החיים שבחשיפה לשמש. בזכות פעילות נמרצת זו בשנתיים האחרונות חלה עצירה במספר חולי סרטן העור והשנה נרשמה אף ירידה קלה במספר החולים. אנו מקווים כי מגמה זו תמשך וסרטן העור הניתן למניעה ימוגר כליל. דבריו של פרופ' בריאן דפי אולי ימנעו רככת אצל כמה ילדים בריטיים אולם גישתו חסרת האחריות עשויה ליצור שאננות בקרב אלפים ולסכן את חייהם".
בכל שנה נוספים 10,000 חולי סרטן העור
ישראל היא מדינה שטופת שמש במרבית ימות השנה והקרינה בה חזקה. ב-30 השנים האחרונות עלתה שכיחות המלנומה, סרטן העור הממאיר, פי 5-6. מדי שנה מאובחנים כ-940 מקרים חדשים של חולי מלנומה, ובנוסף יותר מ-10,000 חולים חדשים בסרטני עור שאינם מלנומה. סרטן עור שאינו מלנומה הוא סוג הסרטן השכיח ביותר מבין כל סוגי הסרטן, ונמצא במגמת עלייה. סרטן עור זה אומנם פחות קטלני, אולם הוא יכול לפגוע קשות באיכות החיים, לגרום לנזקים אסתטיים חמורים, לסבל רב, ולעתים אף למוות.
שיעור התחלואה במלנומה עומד על 17 ל-100,000 בגברים יהודיים על 15 ל-100,000 בנשים יהודיות. שיעור התחלואה במלנומה בקרב ערביי ישראל נמוך מאד ונע סביב 2-4 מקרים בשנה על כל 100,000 תושבים.
שיעור המלנומה הגבוה ביותר כיום נמצא בקרב ילידי אירופה ואמריקה, אחריהם ילידי הארץ ונמוך יותר בקרב ילידי אסיה ואפריקה. שעורי התחלואה ממשיכים לעלות לאורך השנים ובמיוחד בקרב גברים יהודים.

תאריך:  05/07/2005   |   עודכן:  05/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
בהפקה גילו כי אחוז גבוה של מצביעים מימשו את זכותם להצביע עבור המועמד שלהם 250 פעם - מה שלא קורה בדרך כלל
הדר פרבר
חיישנים כיום הם יקרים מאוד ואינם יעילים לשימוש רחב, כך טוענים מחקרי מחר מוושינגטון
הדר פרבר
מערכות מתוחכמות המותקנות בשיקאגו הפחיתו את שיעור הפשע באופן משמעותי    קבוצות הפועלות למען זכויות אדם: מדובר בהפרת הזכות לפרטיות
הדר פרבר
שלוש הנוסעים הם טייסים מורשים    יעד הטיסה לא ידוע והשלושה נעדרים מיום ב'
יפעת גדות
על-פי חוק השבות רואה עצמה מדינת ישראל כביתו של כל יהודי בעולם כולו    כל יהודי מהתפוצות שעולה לישראל זכאי לקבל אזרחות ישראלית ללא כל תנאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il