X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סכום הפיצוי - גבוה ביחס לפסקי דין אחרים; הרציקוביץ הינו מבעלי קבוצת הכדורגל מכבי תל אביב; השופט סטרשנוב פסק: התרשמתי כי מדובר אכן בכתבה מלאת דברי בלע, השמצה והכפשה כנגד התובע וזאת "כמסע נקם" מתוכנן ומבוצע היטב
▪  ▪  ▪

בית המשפט המחוזי בתל אביב, חייב את רשת שוקן לשלם פיצויים בסך 600 אלף ש"ח לאיש העסקים אילון (לוני) הרציקוביץ - מבעלי קבוצת הכדורגל מכבי תל אביב, בגין פרסום לשון הרע.
הסכום שנפסק כולל פיצוי בסך 500 אלף ש"ח, וכן תשלום אגרה ושכר טרחת עורכי דין בסכום כולל של 100 אלף ש"ח. זה אחד מפסקי הדין המחמירים ביותר (מההיבט הכספי) עם אמצעי תקשורת. התביעה היתה במקור על סכום גבוה יותר - 1.5 מיליון ש"ח.
את הרציקוביץ ייצג עורך הדין איתן ארז. קבוצת שוקן יוצגה על-ידי עו"ד מיבי מוזר. התביעה במקור על-סך 1.5 מיליון ש"ח, הוגשה נגד רשת שוקן (המוציאה לאור של עיתון העיר), עורך עיתון העיר אמנון רבי, והעיתונאים שאול ביבי ואיתן בקרמן, שפרסמו את ההשמצה במדור הספורט של עיתון העיר.
פסק הדין ניתן על-ידי השופט אמנון סטרשנוב. הרציקוביץ (יליד 1957) הינו הבעלים ונשיא ישפאר - חברה אלקטרונית למסחר בע"מ, שהוקמה על-ידי הוריו. בבואו לפסוק את גובה הסכום התחשב השופט סטרשנוב במעמדו העסקי של הרציקוביץ, וב"צרות" אליהם נקלע, עם רכישת קבוצת הכדורגל של מכבי תל אביב. על כך כתב השופט:
"במאמר מוסגר ניתן להעיר, כי חוששני שאם היה התובע יכול להעריך לאיזו צרה, בוקה ומבולקה הוא יקלע במעבר מתחום הכלכלה והעסקים לתחום הספורט - אין לי ספק כי הדבר היה גורם לו להרהור שני בטרם יבצע את הצעד מרחיק הלכת שעשה, ויתכן שהיה ניחם עליו. דעתי היא, כי דברי בלע והשמצה כגון אלה שנכתבו בכתבה הנדונה - כל זאת במטרה להשפיל את התובע ולשימו לבוז ולקלס - פגיעתם בו היתה רעה וחמורה, במיוחד נוכח אישיותיו ומעמדו הציבורי הרם, ועל כן יש לפצותו בהתאם".
הכתבה המשמיצה פורסמה בעיתון העיר ביום 27.8.99. שם פורסם, בין היתר, כי הרציקוביץ הינו עכבר עם זנב ארוך, מפריש מיצי גוף מסחירים כמו לורד אנגלי עם נערת ליווי בשם ניקול, איכסה, מסריח, שעיר וכו'.
השופט פסק: "התרשמתי כי מדובר אכן בכתבה מלאת דברי בלע, השמצה והכפשה כנגד התובע וזאת "כמסע נקם" מתוכנן ומבוצע היטב על-ידי הנתבעים 3 ו-4 [שאול ביבי ואיתן בקרמן, י.י.], על כך שהתובע הרהיב עוז בנפשו לצאת בדברי ביקורת כוללנים למדי על התנהגות התקשורת".
הנתבעים טענו כי המדובר במטאפורה. אך השופט פסק, כי "למעשה, הכתבה הינה שיר תוגה על ימיה הטובים של התקשורת שחלפו עברו לבלי שוב, ושבהם לא היו מעיזים לכתוב רשימות ביזריות ומלאות מסטמה כאלה".
על-מנת להקטין את סכום הנזק, ככל האפשר, טענו הנתבעים, כי עוד קודם לכן לא היה לתובע שם טוב, ועל-כן לא הם פגעו בשמו הטוב. על כך כותב השופט:
"מסקנתי היא, כי לא רבב ולא שמץ של רבב דבקו בשמו הטוב של התובע - קודם לפרסום הכתבה דנן - הן מבחינה אישית והן מהבחינה הציבורית, וספק רב אם גם מההיבט הספורטיבי. הטענות שהושמעו כנגדו בנקודה זו ע"י הנתבעים היו על-רקע חילוקי דעות לגיטימיים מתחום חיי הספורט וביקורת שהשמיע התובע כנגד החלטות בתחום הספורט - הא ותו לא".
ובמהשך כותב עוד השופט:
"קשה, קשה עד מאוד, למצוא התייחסות עניינית והולמת שכזאת לכתבה משולחת הרסן והמעצורים נשוא הדיון שבפני, שכל מטרתה היתה כאמור 'לחסל חשבון' עם התובע".

תאריך:  02/05/2002   |   עודכן:  02/05/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
למעשנים במנהטן לא כדאי להתעסק עם וועד ההנהלה הפועל נמרצות לאסור עישון ביחידות הדיור, צווי בית דין ישלחו אל המפרים ואף סיום חוזה החכירה והצעתו למכירה פומבית
יואב יצחק
כנגד המפקח הועלו טענות קשות על כשלונו בחשיפה מוקדמת של המעילה הגדולה בבנק למסחר; מקורביו טוענים: אין קשר, הפרישה בגלל עומס עבודה; המועמד לתפקיד - יואב ליהמן
יואב יצחק
הפינוי - אחרי 31 יום רצופים; ארבעת האסירים ושני העצירים כלואים עתה בכלא ביריחו; עם פינוי המוקטעה הלילה פצח ערפאת בהסתה חריפה נגד ישראל; מאשים את צה"ל בשריפת כנסיית המולד; שרון מזהיר: אם יהיו פיגועים - עלולה הממשלה למנוע שובו של ערפאת לשטחים
עמוס באר
מאגרי הנתונים האלקטרוניים הושמדו ואבדו; הפלשתינים מעריכים: הפלשתינאים צופים עשור של שיגשוג ורק אינם יודעים מתי יחל
עמוס באר
מבקש לעבור לענף מוצרי הצריכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il