X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ברבעון הראשון של 2005 גדלו המכירות של חברות התעשיה השקליות בכ-13%, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו בכ-10.5 מיליארד שקל
▪  ▪  ▪

ברבעון הראשון של שנת 2005 חל שיפור ברווחיות חברות התעשיה הבורסאיות השקליות והדולריות. השיפור החד ברווחיות הושג בחברות התעשיה הבורסאיות השקליות, והוא בא לידי ביטוי הן לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והן לעומת שנת 2004 כולה.
ברם, השוואת התוצאות הכספיות של חברות אלה לנתוני אשתקד הינה בעייתית מכיוון שקונצרן "כור", שמכירותיו היוו בשנת 2004 כ-19% מסך מכירות החברות השקליות, הפסיק לאחד בדוחותיו את נתוני חברת "מכתשים אגן" החל בינואר 2005. לפיכך מובא להלן נתוח הרווחיות בניכוי קונצרן "כור".
ברבעון הראשון של 2005 גדלו המכירות של החברות השקליות בכ-13%, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו בכ-10.5 מיליארד שקל. שיפור חל גם בשולי הרווחיות הגולמית והתפעולית מהמכירות, לעומת הרבעון המקביל אשתקד והנתונים השנתיים של 2004, והם הסתכמו בכ-30% ו-9.5%, בהתאמה.
התשואה התפעולית להון הגיעה לשיא של כ-28.5%, לעומת כ-22% אשתקד. התשואה נטו להון ברבעון הראשון של 2005, היתה כ-14% -בדומה לרבעון המקביל אשתקד, אך גבוהה משמעותית מזו שנרשמה בשנת 2004 כולה.
חלק ניכר מהשיפור ברווחיות ברבעון הראשון של 2005 ניתן לזקוף לזכות קונצרן כלל תעשיות, שמכירותיו ברבעון הראשון של 2005 היוו כ-8% ממכירות החברות השקליות והציג שיפור ניכר ברווחיותו.
בחברות התעשיה המתאמות את דוחותיהן הכספיים לדולר חל שיפור ברווחיות הן בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והן לעומת שנת 2004 כולה.
ברבעון הראשון של 2005 עלו המכירות של חברות אלה בכ-15% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו בכ-17.5 מיליארד שקל. במקביל, חל שיפור בשולי הרווח הגולמי והתפעולי מסך המכירות, והם הסתכמו בכ-38.5% ו-16%, בהתאמה.
שיעור התשואה התפעולית להון הגיע ברבעון זה לכ-22%, לעומת כ-%18.5 אשתקד. גם בניכוי חברת טבע שמשקלה בקרב החברות הדולריות מכריע, חל ברבעון הראשון של 2005 גידול במכירות ושיפור בכל מדדי הרווחיות לעומת הרבעון המקביל אשתקד ונתוני כל שנת 2004.
בדיקת ענפי המשנה של החברות הדולריות מורה כי עיקר הגידול במכירות והשיפור ברווחיות נובע מחברות הכימיה, בראשן "כי"ל" וחברת מכתשים אגן.

תאריך:  05/07/2005   |   עודכן:  05/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
במועצת יש"ע חושפים את תוכנית הפעולה לקראת יישום ההינתקות    הכינוס נקבע ליום 18 ליולי    הכניסה לרצועה תתבצע ב-20 לחודש בדרכים עוקפות    הם מודיעים: "לא יוכלו לעצור אותנו"    בין הצועדים אישים בכירים וכן רבנים
ברוך לוי
פרופ' פישר: יש לצמצם את הריכוזיות של המערכת הפיננסית ולהגביר את התחרות בשוק ההון על-ידי הפרדה בין הבנקים לקופות הגמל וקרנות הנאמנות
עומר שיקלר
חברי כנסת מהשמאל הגיעו יחד עם אנשי 'שלום עכשיו' ליישוב עפרה וכן ליישוב עמונה    עשרות אנשים חסמו את דרכם    צה"ל, כדי למנוע עימותים, הכריז על המקום כשטח צבאי סגור
טלספורט
הרוסונרי, שחיפשו מחליף לקרספו, החתימו את "בובו" ויירי כמעט מייד אחרי ששוחרר מאינטר
ברוך לוי
התקדמה בשמונה מקומות משנת 2004, אז דורגה במקום ה-33    כך עולה מנתוני מכון המחקר IMD, המדרג מדי שנה את 60 המדינות המובילות בעולם    ההישג הבולט- מקום ראשון בתחום ההוצאות על מו"פ כאחוז מהתמ"ג    בצד השלילי- ישראל דורגה במקום ה-55 ביחס כוח עבודה לאוכלוסיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il