X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מאות אלפים חוגגים
הפתעה: לונדון תארח את האולימפיאדה ב-2012
הוועד האולימפי הבינלאומי הכריז על לונדון כמארחת של המשחקים האולימפיים הבאים מאות אלפי בריטים מאושרים חוגגים בכיכר טרפלגר על הכבוד שבאירוח התחרו 5 ערים: לונדון, מדריד, ניו יורק, מוסקבה ופריז
טוני בלייר וז'ק שיראק

יורי לזקוב, ראש עיריית מוסקבה

משלחת ניו יורק

הילארי קלינטון

ז'ק שיראק

מייקל בלומברג

כיכר טרפלגר בלונדון

טוני בלייר

   הדר פרבר וסוכנות איי.פי
ג'ורג' בוש מקדם את אירוח האולימפיאדה בניו יורק

   אורלי ממן
מחיר האולימפיאדה: הגירעון בתקציב יוון זינק ל-5.5%

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, ודאי מאושר. לונדון ניצחה את פריז, למרות שעל-פי הערכות היתה זו דווקא פריז שעליה הימרו רבים. לונדון היא שתארח את המשחקים האולימפיים ב-2012, כך הודיע הוועד האולימפי הבינ"ל בשעות הצהריים.
עם קבלת ההודעה פרצו בקריאות שמחה מאות אלפי החוגגים בכיכר טרפלגר שבלונדון, אשר אובזרה במסכי ענק.
ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, אמר מייד עם היוודע ההכרעה: "אני רוצה להודות לאנשים שהיו שותפים להצלחה הזאת...". הוא ציין כי ההכנות היו יוצאות מן הכלל, כשכולם פעלו ביחד. לא היתה זו פעולה של אדם אחד".
"תהיה לנו הזדמנות לפתח את הספורט בבריטניה... יהיו לנו משחקים אולימפיים פנסטסטיים", אמר בלייר והביע את אושרו מהזכייה, לפני שענה על שאלות העיתונאים. בלייר הדגיש את חשיבות הניצחון גם לפיתוח של הדור הצעיר בעתיד. הוא הדגיש את שיתוף הפעולה בין המשרדים הממשלתיים השונים.
הנציג הישראלי בהצבעה היה חבר הוועד האולימפי הבינלאומי, אלכס גלעדי, שסיפר בראיון לרשת ב' כי גם הוא בחר בלונדון. גלעדי לא מסר פרטים נוספים.
הפעם הראשונה שאירחה לונדון את המשחקים האולימפיים ב-1948 היתה הראשונה בהיסטוריה אשר שודרה בטלוויזיה. האנגלים הבטיחו תנאים מקסימליים לספורטאים ולבנות כפר אולימפי יוצא מן הכלל.
בבירה הצרפתית התאסף קהל - מאוכזב כעת - באזור עיריית פריז. כבר עכשיו עולות השערות כי מאחורי הקלעים נקשר קשר בין לונדון ומדריד אשר סייע ללונדון להיבחר לאחר שמדריד יצאה מהמכרז.
כמו קמפיין בחירות
כמו בקמפיין בחירות, עשו מנהיגי חמש מדינות מאמצים אחרונים לשכנע את הבוחרים - לקיים את האולימפיאדה לשנת 2012 בארצם. אליהם הצטרפו פוליטיקאים, ידוענים, ספורטאים ואחרים במאמץ משותף לנסות ולהוכיח למה אחרים לא מספיק טובים, והם - כן. למרות כל זאת - היחידות שהעפילו לשלב הגמר הן פריז ולונדון. ההצבעה של חברי הוועד האולימפי הבינ"ל השאירה את מוסקבה, מדריד וניו יורק - בחוץ. בסופו של דבר, כאמור, הודיע הוועד על לונדון כזוכה.
לונדון, מדריד, ניו יורק, מוסקבה ופריז הן חמש הערים אשר התחרו על אירוח המשחקים האולימפיים בעוד שבע שנים. היום (ד', 6.7.05) התקיימה ההצבעה בשעות הצהריים. השיטה: חברי הוועד האולימפי הבינ"ל בוחרים במועדפת שלהם, ומי שמקבלת לפחות 50% מקולותיהם - תזכה.
חמש הערים קיבלו הזדמנות אחרונה, שאורכה 45 דקות, להציג את משנתן לוועד האולימפי הבינ"ל.
פריז, אשר נחשבת למועמדת מועדפת, כבר אירחה בעבר את המשחקים האולימפיים ב-1900 (האולימפיאדה השנייה) וגם ב-1924. "צרפת מוכנה להציע לעולם אולימפיאדה בלתי נשכחת", אמר הנשיא ז'ק שיראק, "לבה של פריז ולבה של צרפת פועמים... בתקווה להפוך למארחת האולימפית ב-2012". "אתם יכולים לתת את האמון והאמונה שלכם בצרפת, אתם יכולים לבטוח בצרפת, אתם יכולים לבטוח בנו", אמר הנשיא ששאל לא מזמן, איך אפשר לבטוח במדינה שלא יודעת לבשל - בהתייחסו לבריטניה.
לונדון גייסה את שחקן הכדורגל הפופולרי גם בעולם הדוגמנות, דיוויד בקהאם. גם היא כבר אירחה בעבר את המשחקים, פעמיים, ב-1908 וב-1948. ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, התבדח יום קודם ואמר כי אפשר אולי לומר שלעומת התחרות על אירוח המשחקים האולימפיים - ועידת מדינות ה-G-8 היא משחק ילדים.
שתי המדינות, אנגליה ופריז, שולחות כבר חיצים אחת כנגד השנייה. אמש הביעו הבריטים הסתייגות מה"סטאד דה-פראנס" אשר צפוי להפוך לאיצטדיון האולימפי, למרות שכל זאת, בניגוד לחוקי הוועד האולימפי אשר אוסר ביקורת של המועמדת אחת כנגד השנייה. אך צרפת לא נשארה ללא מענה, והנשיא, ז'ק שיראק, אמר כעל בריטניה כי היא "המדינה עם האוכל הגרוע בעולם".
מוסקבה היתה העיר הראשונה שיצאה מהמכרז, אחריה ניו יורק ומדריד.
מוסקבה, אשר אירחה את האולימפיאדה ב-1980, ניסתה לנגן על מיתר הפלישה לאפגניסטן - קיום המשחקים בגבולותיה הוחרם בשל פלישתה בעבר, וכעת, ארה"ב עומדת במקומה... הנשיא הרוסי, ולדימיר פוטין, דיבר לראשונה באנגלית בפומבי, בהודעה שהוקלטה ושודרה על מסך וידאו בה הוא פונה לוועד האולימפי לעשות "החלטה מיוחדת והיסטורית ולתת את המשחקים למוסקבה". "כנשיא רוסיה, אני משוכנע שהתקוות שלנו להצלחה במכרז לאולימפידה 2012 לגמרי מוצדקות, הגיוניות ומציאותיות", אמר - לשווא כאמור.
הילארי קלינטון לא מהססת לעשות שימוש בהתקפות ה-11 בספטמבר 2001 כדי לומר שהמשחקים צריכים להתקיים בעיר, אשר הותקפה בהתקפות שגרמו לאבדן של אלפי בני אדם וכעת עדיין עומדת וממשיכה בגבורה. המשחקים התקיימו בארה"ב בעבר, בלוס אנג'לס ובסנט לואיס ובאטלנטה.
גם מוחמד עלי התגייס למשימה והודעה מוקלטת של הנשיא לשעבר, ג'ורג' וו. בוש הושמעה לוועד. "מדוע ניו יורק, העיר אשר מקדמת את פניהם של כולם, עיר שאוהבת להתחרות, עיר שמעניקה פרסים לטובים ביותר ומכבדת אותם, מדוע ניו יורק מעולם לא אירחה את המשחקים האולימפיים?", כך שאל נציג העיר ניו יורק, "אנחנו מוכנים...", אולי בפעם הבאה.
מדריד אם הית הזוכה היתה מארחת לראשונה את האולימפיאדה (ב-1992 אירחה מדריד את המשחקים).
נשיא הוועד האולימפי הבינ"ל, ז'אק רוז', אמר כי "המנצחת האמיתית היא הרוח האולימפית".

תאריך:  06/07/2005   |   עודכן:  06/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
חיילים נרתמו למשימת ציור ענק על קיר חיל הים    ציור הבד יהיה באורך של 4 קילומטרים
הדר פרבר
חברת הימורים באינטרנט שילמה לאמריקנית 10,000 דולר תמורת קעקוע של כתובתה    כל זאת - למען חינוך פרטי של בנה
מיכאל דבורין
בימים האחרונים העבירו רשויות התביעה דרך האינטרפול לישראל חומר רב על המיליארדר היהודי-רוסי שמונה רק לאחרונה לכהן כיו"ר חבר הנאמנים של בית התפוצות; לטענת הרוסים בחומר החדש שהועבר לישראל יש כדי להצביע חד-משמעית על מעורבות נבזלין בפשעים חמורים על אדמת רוסיה; נבזלין בתגובה: עוד עלילה מבית היוצר של הקרמלין
שלומי דיאז
החשוד תושב קרית ארבע הובא היום להארכת מעצר    הוארך מעצרו של חשוד נוסף    המשטרה ננזפה על כי שכחה להביא עצור לבימ"ש
שלומי דיאז
מצבם של 2 קשה    החשודים בדריסה הם שני ערבים ישראלים    הגיעו למקום ככל הנראה כדי לבצע עבירת הונאה    החשודים נעצרו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il