X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך בעצומה עליה חתמו 18 חברי כנסת חברי הכנסת מאשימים את רה"ע ירושלים בליבוי היצרים וקוראים לו להתנצל על התנהלותו ביום הגאווה לחרדים, להם הפריעו אירועי הגאווה, הם קוראים להישאר בבית ולהעמיק בתפילה
▪  ▪  ▪

לאחר שראש עיריית ירושלים, אורי לופליאנסקי, נאבק מבית ומחוץ לקיום מצעד הגאווה, לאחר שגונה על-ידי המגזר החרדי כמי שבוגד בעם, נשמע גינוי גם מצד חברי הכנסת הקוראים לו להתנצל על התנהלותו ביום מצעד הגאווה.
18 חברי כנסת הפנו היום מחאה חריפה ללופליאנסקי וחתמו על עצומה בה הם מאשימים אותו על עמדותיו הדתיות, "ששפכו שמן למדורה" וקוראים לו להתנצל התנצלות מלאה ולצאת בגינוי חריף ובלתי מתפשר לאלימות שליוותה את האירוע.
כמו כן, קוראים הח"כים ללופוליאנסקי להכריז כי העיריה לא תתנגד לקיום מצעד הגאווה עולמי שייערך בירושלים בשנה הבאה. הח"כים "מזכירים" לו, כי על אף היותו איש שומר מצוות, בירת ירושלים אינה שייכת למגזר זה או אחר. לתושבי הבירה החרדים, להם הפריעו אירועי הגאווה, קוראים חברי הכנסת להסתכל הצידה, להישאר בבית ולהעמיק בתפילה.
על העצומה, שנוסחה על-ידי ח"כ רומן ברונפמן (מרצ-יח"ד), שהשתתף בעצמו במצעד הגאווה, חתמו: ח"כ ברונפמן, חיים אורון, זהבה גלאון, אבשלום וילן ורן כהן (מר"צ-יח"ד), אהוד רצאבי, רוני בריזון, רשף חן, מלי פולישוק-בלוך, אילן ליבוביץ, אילן שלגי ואראלה גולן (שינוי), עמרם מצנע ואילנה כהן (העבודה-עם אחד), יוסף פריצקי (צל"ש), טאלב אלסאנע (רע"מ) ועזמי בשארה (בל"ד). חברי הכנסת מהליכוד סירבו לחתום.
להלן הנוסח המלא של העצומה:
"אנו, החתומים מטה, פונים אליך מתוך תחושה קשה לגבי האלימות הקשה שלוותה את מצעד הגאווה עד כדי נסיון רצח על-ידי אדם חרדי, נורמטיבי, הלומד בישיבה. אנו בדעה כי עמדתך, בניגוד לעמדת הלשכה המשפטית של העירייה, שפכה שמן על המדורה והלהיטה את היצרים שהובילו למחאה האלימה והמבישה נגד המצעד".
"הנך, אמנם, ראש עיר שומר מצוות, אולם יש בעירך תושבים מכל הסוגים, הנטיות ותפיסות העולם. ירושלים אינך שייכת למגזר זה או אחר. ירושלים היא בירת ישראל ובירת עם ישראל באשר הוא. ככזו, עליה להיות מכניסת אורחים וסובלנית לקשת רחבה של דעות, צורות חיים, צבעים ואמונות.
"יתכן כי תושביה החרדים של ירושלים רואים במצעד הגאווה של הקהילה ההומו-לסבית ביטוי קיצוני לחופש הפרט וחופש הביטוי אולם אנו, כחילוניים, רואים בצורת החיים של המגזר החרדי צורת חיים ארכי-שמרנית, בדלנית וקיצונית במידה שווה. הסיכוי היחיד לחיים משותפים בעיר או במדינה היא על-ידי כיבוד השונה על שונותו. במידה וציבור מסויים אינו אוהב את מה שהוא רואה הוא מוזמן להסתכל הצידה, להשאר בבית ולהעמיק בתפילה או בכל פעילות אחרת".
"אנחנו קוראים לך לכפר על חטא, להתנצל התנצלות מלאה ולצאת בגינוי חריף ובלתי מתפשר לאלימות שלוותה את האירוע. אנחנו גם קוראים לך, כבר עתה, להכריז כי תפתח את העיר למצעד הגאווה בשנה הבאה, שיתכן שיהיה מצעד גאווה עולמי שיביא לעיר רבבות רבות של תיירים. אנחנו קוראים לך לפעול להעמקת הסובלנות בעיר ולקידום דו-קיום בין כל אזרחי ותושבי העיר באשר הם".

תאריך:  06/07/2005   |   עודכן:  06/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
השרה איציק סיפרה שהממשלה אישרה פה אחד הוצאת בול לזכרו של יוחנן פאולוס השני    האפיפיור בתגובה: "אני מבין שזה מקרה יוצא דופן אצלכם"    הבטיח לבקר בישראל
מיכאל דבורין
בבתי המשפט השונים כבר נקבעו שופטים כוננים
יפעת גדות
חברת אופתוקר קיבלה את אישור ה-FDA לשיווק בארה"ב    לדברי מנכ"ל חממת מעיין: "אופתוקר נערכת כעת לגיוס נוסף בהיקף של 600 אלף דולר לשווק המוצר בעולם    באופתוקר מעריכים שיגיעו להיקף מכירות שנתי של למעלה מ-20 מיליון דולר
רנית נחום-הלוי
זאת בתגובה לדוח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, לפיו נמשכת עזיבת תושבים את העיר
ברוך לוי
"המדינה אינה עומדת מעל החוק, והיא אינה שריף היכול לחוקק חוקים ולהוציא אותה מתחולתם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il