X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השר לביטחון פנים טוען כי הדברים נאמרו לו בעת ביקור בגוש קטיף המפכ"ל: "יש להשאיר את נושא האלימות מחוץ לתחום" השוטרים יצוידו ב"שעון" ממוחשב המעביר נתונים על מה שנעשה בעת הפינוי
▪  ▪  ▪

השר לביטחון פנים, גדעון עזרא, אמר לאחר סיור אמש (יום ה') בגני טל, כי תושבים הבטיחו לו שלא תהיה אלימות ביום הפינוי. "התושבים עימם נפגשתי בגני טל הדגישו שלא תהיה כל אלימות מצידם, למרות שהם מרגישים שאין להם לאן ללכת אחרי שיעזבו את הגוש ולמרות שהם מצפים שהתוכנית תידחה".
השר נפגש במהלך הסיור גם עם שוטרים וחיילים במלון "מעוז הים", ביקר במואסי וקיבל סקירה על האירועים האחרונים שהיו ועל היערכות הכוחות.
גם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב משה קראדי, שקיים אמש פגישת עבודה עם נשיא המדינה, משה קצב, ועידכן אותו על הנעשה, הצטרף לדבריו של השר. "יש להשאיר את האלימות מחוץ לתחום ואסור לשכוח שאחרי ההינתקות יש יום נוסף והחיים צריכים להמשך כרגיל. אני פונה לתושבים המפונים ואומר להם שהשוטרים והחיילים מבצעים את עבודתם מכוח החוק".
בפגישה עם הנשיא אישר המפכ"ל גם את מה שדיווחנו כאן לפני כחודש בתום ישיבה של סגל הפיקוד הבכיר במשטרה (ספ"ק), לפיו שוטרים הגרים בהתנחלויות המיועדות לפינוי יעזבו אותן עד סוף החודש הזה. כמו כן, שוטרים שגרים באיו"ש ובגוש קטיף שוחררו ממשימת הפינוי. "ההחלטה היא עקרונית והשוטרים ישוחררו למשימות אחרות, אלא אם כן הם עצמם יבקשו לעשות את המשימה".
אמש קיימה המשטרה, יחד עם כוחות צה"ל, תרגיל רחב היקף באיזור בסיס האימונים ג'וליס בחבל לכיש. בתרגיל צפה גם המפכ"ל. במהלכו תרגלו הכוחות פינוי של המתנחלים מבתיהם.
מהמשטרה נמסר, כי מטרת התרגיל היתה לבחון את התנהלות הכוחות בשטח, לאחר שעד היום תורגלו הכוחות בעיקר בתחום העיוני.
לפני התרגיל הודיע המפכ"ל, כי המשטרה נמצאת "בשלבי ההיערכות האחרונים לפינוי".
באותו נושא: המשטרה חשפה השבוע את "שעוני ההינתקות". המדובר בשעון - מחשב שכל שוטר ישא. המחשב יספק דיווח עדכני למרכז השליטה הארצי של המשטרה על המתחם בו פועלים הכוחות.
התוכנה היא פרי פיתוח של מחלקת הפי"מ המבצעי (פיתוח ישומי מחשב) של המשטרה. על-פי המשטרה, "באגף התכנון פותחו רכיבים תפעוליים, כמותיים וויזואליים המזרימים מידע פרטני ורצוף אודות ביצוע המשימה מרמת הישוב ועד בית המשפחה. לדוגמא - מצב פינוי הבית הבודד בכל ישוב וישוב, מספר מתיישבים המועברים באוטובוסים אל נקודות האיסוף וניהול מערכת מידע לגבי עצורים - מספרם, והעברתם אל מתקני הכליאה. אנשי המקצוע פיתחו מערך מיוחד של תוכנות חדשות שתפקידן - מתן מידע אודות האירועים, פינוי הבתים, תנועת הרכבים וניהול נושא החקירות והמעצרים, אשר יהווה את התשתית בקבלת ההחלטות ע"י המפקדים לגבי פריסת הכוחות".
במשטרה הוסיפו, כי "המערך הממוחשב מהווה כלי שליטה, דיווח ובקרה הפורש תמונה עדכנית ברמות השונות מרמת הדרג הפיקודי בשטח ועד לרמת המפכ"ל". הפיתוח היה באחריותם של רפ"ק עופר שנהב, ראש מדור מחשוב וניצב-משנה שי קופרמן, ראש מחלקת פיתוח ישומי מחשב.

תאריך:  08/07/2005   |   עודכן:  08/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
עצרה שישה חשודים ביבוא הסם לישראל    שווי הסם כחמישה מיליוני שקלים
טלספורט
בהפועל חיפה מקווים לקבל עבורו 300 אלף דולר מהפועל ת"א    הקשר האחורי הניגרי באיו אדפמי יגיע בשבוע הבא למבחנים בהפועל תל אביב
טלספורט
נבחרת ישראל ממשיכה בהכנות לטורניר ההזדמנות האחרונה, השחקנים סיימו שני אימונים    עמית תמיר יצטרף לנבחרת ב-15 לחודש
טלספורט
שחקנים היכו אחד את השני    המאמנים מזרחי ולוזון הפרידו    אשדוד ניצחה 3-2
עומר שיקלר, שלומי דיאז
ארבעה בני אדם נהרגו היום בשלוש תאונות    נראה כי הנער ביקש לחצות את הפסים ונפגע מהרכבת    אישה כבת 30 וגבר כבן 50 נהרגו בתאונה בכניסה לקלנסואה    לפנות בוקר נהרגה צעירה באיילון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il