X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לגנים תפקיד מכריע: בעוד שישנם אנשים שצריכים להזהר לגבי התזונה שלהם, אחרים יכולים להנות מחופש רב הרבה יותר לגבי הבחירות התזונתיות שלהם
▪  ▪  ▪

מחקר חדש מחזק את ההשערה כי הגנים שלנו משחקים תפקיד חשוב בדרך בה גופנו מגיב לכולסטרול.
השערה זו מסבירה גם מדוע אנשים מסויימים יכולים לאכול כל מה שרק ירצו ללא שהדבר ישפיע על רמות הכולסטרול שלהם בעוד אחרים צריכים לחשוב על כל מה שהם מכניסים לפה.
צוות חוקרים עקב אחר 28 זוגות של תאומים זכרים זהים. אחד מכל זוג תאומים עסק בפעילות גופנית נמרצת, בעוד השני לא עסק בכל פעילות גופנית שהיא. החוקרים ניתחו כיצד הגיב הכולסטרול ה'רע' של התאומים לתזונה שהיתה עשירה או דלה בשומן.
למרות שתאומים זהים חולקים בדיוק את אותם גנים, בחרו החוקרים בתאומים אלו בגלל העובדה כי סגנון החיים שלהם היה שונה לחלוטין. אחד מכל זוג תאומים היה רץ למרחקים ארוכים בקביעות.
במשך שישה שבועות אכלו התאומים תזונה עשירה בשומן (תזונה בה 40% מהקלוריות מגיעות מהשומן), או תזונה דלה בשומן (תזונה בה 20% מהקלוריות מגיעות משומן). לאחר מכן החליפו הזוגות את התזונה לששת השבועות הבאים. לאחר כל תקופה של שישה שבועות, נבדקו רמות הכולסטרול בדם.
החוקרים רצו לבדוק האם השינויים ברמות הכולסטרול בדם בעקבות הדיאטות השונות יהיו זהים או שונים בכל אחד מזוגות התאומים הזהים, זאת למרות שסגנון החיים היה שונה לחלוטין בין השניים.
במחקר זיהו החוקרים דמיון חזק בדרך בה כל אחד מזוגות התאומים הגיב.
החוקרים דיווחו כי באם אחד התאומים אכל מזון עשיר בשומן ללא שנגרמה עלייה ברמות הכולסטרול הרע, אזי גם אחיו. אם רמות הכולסטרול הרע עלו כשאחד התאומים אכל מזון עשיר בשומן - כך גם אירע אצל אחיו.
הממצאים מראים כי השינויים ברמות הכולסטרול הרע אצל התאומים היו דומים ביותר מאחר והתאומים חלקו את אותם הגנים. אצל חלק מהתאומים היה גן אחד או יותר שהפך אותם רגישים לכמות השומן בתזונה. אצל תאומים אחרים היו גנים שהפכו אותם רגישים לתזונה עשירה בשומן גם ללא קשר לרמת הפעילות הגופנית בה עסקו.
ניסוי זה הראה את החשיבות הרבה של הגנים. בעוד שישנם אנשים שצריכים להזהר לגבי התזונה שלהם, אחרים יכולים להנות מחופש רב הרבה יותר לגבי הבחירות התזונתיות שלהם.
ממצאי המחקר פורסמו בעיתון האמריקני "תזונה רפואית".

תאריך:  10/07/2005   |   עודכן:  10/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
כך עולה ממחקר שנערך בבי"ח 'אסף הרופא'    חדירת עצם זר לגוף אפיינה את הילדים הערבים בעוד שהתחשמלות אפיינה יותר יהודים    עד גיל 4 שיעור המוות מתאונות גדול פי 5 אצל ערבים    משך האשפוז הממוצע של ילד ערבי 11.8 ימים ושל יהודי 3.77
מירב לוי
מלון נובוטל ירושלים פותח מועדון זמר ארץ ישראלי עם גבינות ויין; לרגל הפתיחה - מחירים מיוחדים
הדר פרבר
הוחלט לתמוך באפריקה בסך 50 מיליארד דולר    יימחקו החובות    לקראת הסכמי סחר הוגנים יותר    שרת הסביבה הבריטית: הפסגה בעניין התחממות כדור הארץ היא "קשקוש מוחלט"
מירב לוי
טיולי ירח, שקיעה וזריחה, טיולי משפחות, מקורות מים בקיץ , מוסיקה וזמר עברי, טיולי אמנות ,צפרות וניווט ביערות, טיולי אופניים ורכב שטח, טיולים לאוהבי ומיטבי לכת ואפילו טיולי חינם למשפחות מידי שבוע
מחלקה ראשונה
ברשות הינחו לשדר את הפרסומת אך ורק אחרי השעה 22:00
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il