X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מוקדן בפלאפון חשוד שהעביר פלטי מחשב של שיחות לידיו של חוקר פרטי לא ברור מי הזמין את המידע אך ככל הנראה הגורמים ביקשו לבדוק האם שוטרים וקציני שב"ס בוגדים בנשותיהם ומדובר בחקירה של דיני אישות
▪  ▪  ▪

פחות מחודשיים לאחר שנחשפה פרשת הסוס הטרויאני והיום פרשה חדשה מסעירה את המשטרה - הותר היום לפרסם (א', 10.7.05) על קיומה של חקירה סמויה שהתנהלה מאז תחילת חודש יוני ביחידה המרכזית של משטרת מחוז תל אביב בחשד להוצאת פלטי מחשב ותוכן שיחות מחברת פלאפון לידיו של חוקר פרטי, על-פי החשד, על-מנת לפגוע בקצינים בכירים במשטרה ובשב"ס. החקירה נפתחה בעקבות תלונה של חברת פלאפון.
במשטרה מעריכים, כי התדפיסים שימשו גורמים לצורך מעקב אחר שוטרים ובהם קציני אגף המודיעין, וגם אחר אנשי שירות בתי הסוהר. המשטרה עצרה מוקדן בחברת פלאפון, אייל זיסקינד, בן 27 מרמת גן, מוקדן במחלקה הטכנית בחברת פלאפון, החשוד במכירת התדפיסים לחוקר הפרטי רן נחשון, בן 44 מתל אביב, שנעצר גם הוא. כמו כן נעצר רפי אליאסי, בן 49 מתל אביב, אביו של הזמר יואב אליאסי, המכונה "הצל", שעל-פי החשד תיווך בין השניים. מעצרם של השלושה הוארך ביום ה' האחרון למשך שבעה ימים.
גורם משטרתי הוסיף, כי נבדק גם חשד לקבלת חומר על אנשי שירות הביטחון הכללי אולם עד כה אין ראיות לכך.
ההערכה בשלב הזה היא, כי החומר שנאסף עבור החוקר הפרטי עסק בחשד ששוטרים וקציני שב"ס בוגדים בנשותיהם ומדובר בחקירה של דיני אישות, אולם כאמור גובר החשש כי החומר הגיע ל"ידיים לא נכונות" ונבדק האם מדובר הן בעבריינים והן בפעילי ימין שביקשו לפגוע בשוטרים. נציין, כי לדברי המשטרה לשלושת העצורים בפרשה אין עבר פלילי.
בדיון בהארכת מעצרם של החשודים הודיעה המשטרה כי החקירה התנהלה בתוך חברת פלאפון. החברה סברה, כי המוקדן מעביר את פלטי השיחות בתמורה לכסף לאחר שהועלה החשד.
המשטרה הודתה בדיון שטרם הצליחה לאתר את מזמין השיחות, אך היא סבורה כי הוא הזמין אותן כאמור עקב חקירה שעסקה בדיני אישות ולא נראה כרגע שאכן נאסף מידע על אנשי שב"כ או בוצעה עבירה ביטחונית.
עורכי דינם של החשודים, עו"ד אבי עמירם, עו"ד רונן רוזנבלום ועו"ד קובי סודרי, טענו בבימ"ש כי לא מדובר בקצה קרחון של פרשה חמורה, כפי שמנסה לצייר זאת המשטרה אלא ב"קוביית קרח קטנה". עו"ד אבירם המייצג את אליאסי אף טען כי לחשודים לא היתה כוונה פלילית ומרשו, אליאסי, כלל לא התכוון לבצע עבירה פלילית והוא בסך הכל שימש מתווך.
לדברי המשטרה לעובד היתה גישה למערכות החברה והחשודים האחרים ידעו זאת ולכן פנו אליו. העובד קיבל מאות שקלים עבור כל פלט מחשב שהוציא והעביר לשני החשודים האחרים.
דוברת פלאפון מסרה ל-Nfc, כי חברת פלאפון "אוסרת על כל שימוש במידע על לקוחות. ההנחיות והנהלים הנחרצים בענין נאכפים בהקפדה. לצערנו למרות ההנחיות החד-משמעיות בנושא זה, לפיהן אין להעביר לגורם שלישי נתונים ומידע המוגנים בחוק הפרטיות, עבר עובד החברה על חוק הגנת הפרטיות ועל נהלי החברה. יש לציין, כי מדובר במקרה נדיר וחריג. פלאפון פעלה באופן מיידי ובנחישות עם היוודע האירוע והעבירה את הטיפול לידי המשטרה".

תאריך:  10/07/2005   |   עודכן:  10/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
הבוקר התקיימה מסיבת עיתונאים בהשתתפות שר האוצר ויו"ר קרן אייפקס-סבן שרכשה זה לא מכבר את גרעין השליטה בבזק, בה הוצגו ההסכמות שהושגו בנושא; בעבר איימה הרוכשת כי תבטל את העסקה אם לא יימצא הסדר שיפצה אותה בעקבות חשיפת פרשת הסוס הטרויאני
מירב לוי
הטקס בהשתתפות רונה רמון, שר התחבורה מאיר שטרית, יו"ר רש"ת צבי שלום והמנכ"ל גבי אופיר
הדר פרבר
כך עולה מסקר שערכה חברת סייבר-ארק בקרב 175 ארגונים באירופה    סייבר ארק: המצב בארץ חמור אף יותר
ענבל אביב
12 מעברים מוסדרים ייבנו לאורך הגדר עד ל-1 בספטמבר    משרדי הממשלה הונחו לספק שירותי רווחה, חינוך ובריאות לתושבים מעבר לגדר עוטף ירושלים    השר נוה: צריך לדאוג לסדרי מעבר שיקלו על הפלשתינים
יפעת גדות
לגנים תפקיד מכריע: בעוד שישנם אנשים שצריכים להזהר לגבי התזונה שלהם, אחרים יכולים להנות מחופש רב הרבה יותר לגבי הבחירות התזונתיות שלהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il