X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האגודה לזכויות האזרח, רופאים לזכויות אדם ומרכז אדוה עתרו בסוף השבוע לבג"צ בעניין וטוענים: אי-סבסודם של אמצעים למניעת הריון פוגע בבריאותן, בחירותן ובכבודן של נשים מעוטות אמצעים ומפלה נשים לרעה בקבלת שירותי בריאות
▪  ▪  ▪

האגודה לזכויות האזרח, כייאן - ארגון פמיניסטי, רופאים לזכויות אדם ומרכז אדוה עתרו בסוף השבוע לבג"צ בדרישה להורות למשרד הבריאות לכלול אמצעים למניעת הריון בסל הבריאות.
לטענת העותרים אי-סבסודם של אמצעים למניעת הריון פוגע בבריאותן, בחירותן ובכבודן של נשים מעוטות אמצעים ומפלה נשים לרעה בקבלת שירותי בריאות.
את העתירה הגישה עו"ד סוניה בולוס מהאגודה לזכויות האזרח, אשר מסבירה בעתירה, כי אי סבסודם של אמצעים אלה פוגע בבריאותן, בחירותן ובכבודן של נשים בכלל ושל נשים מעוטות אמצעים בפרט, מפלה נשים בקבלת שירותי בריאות, ופוגע בזכותן לשוויון חברתי.
לטענת העותרים השימוש באמצעים למניעת הריון מהווה צורך בריאותי יומיומי עבור נשים בגיל הפריון. הוא נועד לעזור לאישה ללדת לידות רצויות ולאפשר לה לשלוט בפוריותה בהתאם לצרכיה האישיים.
בהיעדר נגישות לאמצעי מניעה זולים, הפסקות הריון יזומות משמשות לא פעם כתחליף לאמצעי מניעה, דבר שיש לו השלכות קשות על בריאותה הפיזית והנפשית של האישה. נוסף לכך, ריבוי הריונות בפרקי זמן תכופים גם מסכן את בריאותן של נשים.
נוסף על כך, טוענים העותרים, כי אי-מימונם של שירותי בריאות, שרק נשים זקוקות להם, גורר גם את הפלייתן לרעה ביחס לאוכלוסיית הגברים. זאת משום, שעלות המימון של אמצעי מניעה יוצרת פער משמעותי בין ההוצאות, בהן נושאת אישה ממוצעת, לשם שמירה על בריאותה, לבין הוצאותיו של גבר ממוצע, לצורך שמירה על בריאותו (לפי מחקר, שנערך בארצות הברית, נשים נאלצות לשלם 68% יותר מגברים על בריאותן, משום שהן חייבות לממן לעצמן אמצעי מניעה יעילים).
פער זה, מסבירה עו"ד בולוס, מפר באורח בוטה את זכותן החוקתית של נשים לשוויון. זאת ועוד, לאי-מימונם של אמצעי מניעה היבט משמעותי נוסף של אפליית הנשים לרעה: ריבוי הריונות בלתי מתוכננים, הנובעים ממדיניות זו, מקשה ביותר על נשים להשתלב בשוק העבודה או במוסדות להשכלה גבוהה, ובכך מקצין עוד יותר את האפלייה, הקיימת בלאו הכי, של נשים בשוק העבודה וההשכלה ופוגע בחופש הבחירה של נשים מעוטות אמצעים.
עו"ד בולוס מציינת, כי מחקרים שונים מצביעים על כך, שאישה ממוצעת מנסה לדחות או למנוע הריון במשך שלושה רבעים משנות הפריון שלה. בממוצע, אישה פורייה יכולה ללדת 12 לידות בין הגילאים 20-44.
עו"ד בולוס מדגישה, כי הארגונים העותרים מודעים לכך, שהכללת תרופות בסל הבריאות מוגבלת בשל אילוצים תקציביים, ואינם חולקים על הקריטריונים שנקבעו לשם עדכונו של הסל. עם זאת, היא מדגישה, קריטריונים אלה אינם מצדיקים בשום פנים ואופן הטלת נטל בלתי שוויוני על אוכלוסיית הנשים בישראל.
לנוכח דברים אלה מבקשים הארגונים העותרים, כי בג"צ יורה לשר הבריאות להפעיל את סמכותו ולהכליל בסל הבריאות אמצעים למניעת הריון, ובכללם גלולות (שתינתנה גם לנשים מעל גיל 20, שאינן מקבלות אותן כיום במסגרת הסל) והתקנים תוך רחמיים. כן מתבקש בג"צ להורות לשר האוצר ולממשלה לאשר את הוספתם של אמצעים אלה לסל.

(בג"צ 6595/05)
תאריך:  10/07/2005   |   עודכן:  10/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
גור לפנדה ענקית נולד בהפרייה מלאכותית בגן חיות בוושינגטון
יפעת גדות
חומרים בשם Phthalates הנמצאים בצעצועים רכים נמצאו קשורים לנזק למערכת הרבייה, ולעלייה בסיכון לאסטמה ולסרטן
נוה יוסף
הגניבה התבצעה במפעל של חברת א.ע. ביו אקולוגיה בע"מ המשמש בין היתר כמשרפה להשמדת סמים מסוכנים שנתפסו על-ידי משטרת ישראל ותחת עינם הפקוחה של השוטרים המלווים
מירב לוי
בכנס סוכם לפעול יחד למניעת הסחבת בתהליך אישור הויזות לתיירים ירדנים לישראל
מחלקה ראשונה
עבודות נבחרות של יוצרים צעירים במתא"ן באירוע אמנות בתיאטרון תמונע בת"א    הצגת העבודות מהווה את שיאה של פעילות שנתית עם נעילת סדנאות הקיץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il